Skal skifte termostat på S4 2,2, noe annet jeg bør ta samtidig?

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om andre deler enn termostat/pakning som bør byttes mens jeg er der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den lille slangestumpen på ca. 15 cm som sitter over termostaten og innunder servopumpa - går fra "kjølevæskemanifolden" til et rør som forsvinner rundt fronten på motoren. (kjølevæske til turbo)En drittjobb å skifte, og denne ryker alltid før eller senere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Johan Heide

Er det noen som vet om andre deler enn termostat/pakning som bør byttes mens jeg er der?

 

Vet du om den termokontakten/bryteren som styrer etterkjølinga virker, og sensoren som gir verdi til temperatur-måler i dashbord? Kan være verdt å teste kanskje. http://www.sjmautotechnik.com/TROUBLE_SHOOTING/cooling.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, sensoren virker men pumpa er gåen, må nok ha en ny en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge ikke pumpa lekker er det igrunn fint sjeldent den går i vårt klima, i hvertfall hvis du ikke stopper rett etter at du kjører gris.. Min har kun gått én gang, og da var det varmt+ at jeg hadde hatt litt 'dårlig' tid.. :D

Hvis ikke pumpa går rundt, (sitter fast) kan det være lurt å ta av pluggen til den så du ikke brenner noe, men oftest er det bare utgangstransistoren på det store brune reléet som er gåen.. Har du kjørt spenning rett på pumpa for å teste den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, den er både direkte testet samt at den startet her for et par dager siden. Ingenting er som å dra på hestehenger med to hester, mye motbakke og dårlig termostat. Da får du opp varmen.

 

Ellers er min mening at skal du dra på hester, så skaff en traktor eller noe stort med diesel. Sportsbiler bør ikke belemres med slik pølsetransport.

 

J

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Hester er selvdrevne, spør du meg! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.