#1 Skrevet November 20, 2006 Hei, har en Corrado G60 konvertert til turbo med litt små problemer. Nå henger den på tomgang, om jeg drar litt på, så synker turtallet veldig sent.. Har også startproblemer når det er kaldt, starter greit men må holde den litt på gassen, om jeg ikke gjør det å den dauer må jeg dra den på starteren i 5-8sek. Da lukter det bensin etterpå, akkurat som den "renner" over med bensin.. Har sjekket: 1. Tomgangsskrue 2. Stilt Co-meter til 500ohm 3. Blå temp OK 4. "Nytt" batteri, bra spenning 5. Nye plugger og pluggledninger 6. Skrapet på polene i fordeler lokk 7. Byttet bensinfilter 8. Vet at slangen til hjernen er et par cm for kort, har kjøpt ny med indre diameter på 3mm, stemmer det? Er stort sett det jeg har gjort til nå, bilen gikk fint da jeg kjøpte den, men har kanskje brukt den litt for aktivt Men nå står jeg litt fast, håper noen har noen gode ideer her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 20, 2006 høres vedig ut som om tenningen er feil. hadde samme symptoner på min da tenningen var litt utenfor! digifant er veldig følsom på tenningen med turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 21, 2006 Okay, har ikke tilgang til instrumenter (stroboskop?) som kan måle tenningen, så hva tror dere det koster å få justert tenninga hos et verksted? Glemte å nevne at turtallet hopper opp til 1500rpm etter en lite stund på tomgang, da fiser den litt i putta akkurat som om det går veldig urent.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 27, 2006 Sjekket litt idag, fant ut hvor det lekker bensin når jeg skal starte. Er i enden av fuelrailen? Det går en slange opp som det står 2 stk bolter i å en kontak i enden, hvertfall så var ikke slangeklemmen skrudd til. Men det ser ikke ut til å ha hjulpet på noen av problemene.. Noen som kan forklare litt nærmere hvor og hvordan jeg kan sjekke tomgangsbryteren og fullspeedbryteren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 27, 2006 På baksiden av gasspjeldet sitter en kontakt. Denne har 3 punkter - et felles og et fra hver bryter. Husker ikke sikkert hva som er felles. Må at de har høy motstand når bryteren ikke er aktivert. Og at den går til 0 når bryeren er aktivert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...