Anbefalte innlegg

Hørte med en fyr her som ville vise meg noe av klasseforskjellen på Audi og VW. Han tok da frem eksempelet med at Audi brukte vakumpumpe på sentrallås, mens VW brukte elektronikk (motorer).

 

Visst var Audien nesten lydløs, og visst var til forskjell Passaten (slutten av 90-modell) rimelig høylydt (dog ikke så ille som min ettermonterte biltema-sentrallås). Og jeg vil nok påstå at selv den nye Golf 5'en til mine foreldre lager mer lyd enn denne Audien (2000 A4 tror jeg).

 

Men har da likevel hørt folk snakke om at "på Golf ligger vakumpumpa under baksetet" osv... og det er Golf 3 jeg hører mest om... Hva er riktig her i forhold til teknologier osv?

 

Og har folk andre oppservasjoner på "klasseforskjeller"? Den kanskje mest åpenbare er hvorfor VW ruster, og Audi ikke gjør det. Galvanisering finner man på begge for tiden, så er det da stålkvaliteten som har betydning? Andre ting?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Golf har hvertfall vakumstyrt sentrallås :)

 

På passat 97-05 så er sentrallåsen temmelig høylydt, det kan jeg skrive under på :o

Nesten så det høres ut som noen blir skutt på den, mens på Golfen er det bare en svak summelyd når jeg låser ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og har folk andre oppservasjoner på "klasseforskjeller"? Den kanskje mest åpenbare er hvorfor VW ruster, og Audi ikke gjør det. Galvanisering finner man på begge for tiden, så er det da stålkvaliteten som har betydning? Andre ting?

 

Golf II er hvertfall bygget med gammelt skipsstål etter det en VW altviter engang sa til meg. Og at dette var grunnen til at de ruster

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 94 mod. Golf3 og der sitter vakumpumpa i den isoporkassen under høyre baklys! Så det er nok vakumstyrt sentrallås på denne! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 94 mod. Golf3 og der sitter vakumpumpa i den isoporkassen under høyre baklys! Så det er nok vakumstyrt sentrallås på denne! :D

Stemmer dette ja.

Disse vakumslangene kan være noe dritt, lett at de hopper av skjøten eller at de blir klemt.

I tillegg til at vakumpumpen tåler omtrent nada fuktighet eller slike slike ting før den tar kvelden.

Dyr er den også : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakumstyrt eller elektrisk sentrallås brukes uavhengig av VW og Audi. Kommer an på biltypen heller, altså Passat vs. Golf vs. Audi A4 vs. Audi 80 osv.

 

Selv vil jeg nok kanskje holde en knapp på den vakumstyrte av den grunn at den later til å holde bedre enn de elektroniske. Noen som har hatt problemer med elektronikken i dørlåsene? JA.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det ikke tåpelig at Passat har elektronisk lås og Golf har vakum? Er ikke passat en mer "luksuriøs" bil enn Golf?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min gamle 3'r golf, var det som sakt tidligere. Vakumpumpe ved høyrebaklys, kunne høre den jobbet litt. Når man stod på høyresiden!

Funket bra dette

 

Har en 05 Touran i gården nå.. Der tror jeg nesten naboen hører at vi låser den (pang, og så blinker den) hehe

 

99" A6 min.. Veldig stillegående

 

 

det med rusten har jeg ingen annen erfaring med enn

forskjellig vedlikehold på tidligere eiere!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei !

Jeg har en A6 (2000 mod) og kjæresten har en A4 (2002), begge avant.

Det er stor forskjell i lyden når vi låser/låser opp bilene.

Hennes har en mye "mykere" lyd enn på min.

Har jeg elektrisk og hun pneumatisk/vakuum lås ???

 

Mvh

Terje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei !

Jeg har en A6 (2000 mod) og kjæresten har en A4 (2002), begge avant.

Det er stor forskjell i lyden når vi låser/låser opp bilene.

Hennes har en mye "mykere" lyd enn på min.

Har jeg elektrisk og hun pneumatisk/vakuum lås ???

 

Mvh

Terje

 

Jepp.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.