Interiør: Aluminiumslister

Anbefalte innlegg

Hei.

Kan noen hjelpe meg med å finne aluminiumslister til å ha inni bilen? hater treverket : rolleyes

sjekka på en audiforhandler, men de skulle ha 6000 for helt sett. Må vel finnes rimeligere? : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde ikke til min ihvertfall =/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billigere viss du napper av listene og leverer de til lakkering, ellers finner du sikkert noe på ebay :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du.. Vuderte selv en Passat med tre interiør og sjekket opp litt i forhold til å bytte til andre lister. Det eneste jeg fant var slik som på vipauto, det går på folie. På ebay fant jeg også bare folie som skal limes på. Er litt skeptisk til det resultatet men men. Jeg la ut en tråd om det og fikk flere tilbakemeldinger på folk som ville bytte med meg.. Noen som faktisk liker treinteriør også gitt : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke listene opprinnelig i alu da?

 

Det er de på A6en min. Da er det bare å pusse av treimitasjonen som er lakket på, og vips..børsta alu. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres jo for godt til å være sant ut! Isåfall skal jeg igang med sandpapir når jeg kommer hjem. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke kjøp slik "klistrepå" kit i fra VIPauto i hvertfall,jeg prøvde det men passformen var elendig! : bh :

Jeg skal ta av mine og spraysparkle alle listene så smågropene blir bort,deretter lakkere de i sølv/alu. :) DET er pent... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk lakkert listene i min forrige bil.

Ble helt supert det, og ikke minst mye billigere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Treverket i passat er faktisk ektetreverk, det kan man ikke pusse bort.. Men det karbon greia (netz optik) er det faktisk alu under.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har funnet ut om det bare er å pusse ned? har en a6 2000mod med treinteriør og er ganske svette..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det karbon greia (netz optik) er det faktisk alu under.

 

Noen idè om det gjelder netting alu'en og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man finner carbon og alu deler på ebay. Ikke folie, men hele rammer osv. Søk og kjøp! Jeg har treverk og, men har ikke kommet meg så langt at jeg har kjøpt nytt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Treverket i passat er faktisk ektetreverk, det kan man ikke pusse bort.. Men det karbon greia (netz optik) er det faktisk alu under.

 

 

Var vel ikke akkurat "ekte" treverk i min da, det meste er i plastikk og ramme rundt spiller er i metall.

Men funker greit å lakke det.

Plastikk tre.jpg

Skjerm VW modda.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var vel ikke akkurat "ekte" treverk i min da, det meste er i plastikk og ramme rundt spiller er i metall.

Men funker greit å lakke det.

 

 

Du har ikke fargekoden på lakken som du brukte til å lakkere treverket med? : klø :

Skal gjøre det samme selv og synes fargen din var dus og fin. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå vet jeg endelig hva jeg skal gjøre med lakken jeg kjøpte :D lakke xD haheha.. kommer til å bli helt for jævli, men men =) blått interiøer haha =)

takk for svar (Y)

men vil egentlig helst ha aluminium ekte shit, men er så dyrt på audi! ekke noen som vil ha treverket mitt? er faktisk pent treverk i facelift i forhold til en 95 modell jeg så engang, det var noe man kunne dra av xD

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke fargekoden på lakken som du brukte til å lakkere treverket med? : klø :

Skal gjøre det samme selv og synes fargen din var dus og fin. ;)

 

 

Er den orginale bil fargen og litt klarlakk med en "dæsj" sort i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp denne tråden igjen, da jeg skal gjøre det samme. Er det bare å "nappe" av trelistene og få dem lakkert? Eller hvordan sitte det fast?

Er en `01 A4 b5..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle listene sitter med "klips" bakfra,så må ha av dørtrekk og demont halve dashen for og komme bak alle listene så du får av "klipsene". Hvis du har ett deksel rundt gearspaken i tre som meg,tar du bare tak helt bakerst i mot brekket og napper dekselet rett opp,sitter bare dyttet nedpå rammen. ;)

 

"Alu"lister på ebay:

http://cgi.ebay.de/AUDI-RS4-S4-A4-B5-ZIERLEISTEN-DECKOR-ALU-LEISTEN_W0QQitemZ170086612419QQihZ007QQcategoryZ99372QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk!

Ja, har nok vert så heldig å fått tre rundt girspaken også:( Så får gjort noe med det.

Er det mye jobb å demontere dashen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk!

Ja, har nok vert så heldig å fått tre rundt girspaken også:( Så får gjort noe med det.

Er det mye jobb å demontere dashen?

 

Har ikke demotert dashen min så mye ennå at det vet jeg ikke,skal gjøre det samme som deg nå før sommeren er her,lakkere alt. ;)

 

Men skrur du ut hanskerommet og dekselet over bena dine på førersiden kommer du til det meste av lister,unntatt det som sitter over der du har koppholder og knappen til Varselblink,for og få av det må du nok ha ut midtkonsollen tror jeg. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke demotert dashen min så mye ennå at det vet jeg ikke,skal gjøre det samme som deg nå før sommeren er her,lakkere alt. ;)

 

Men skrur du ut hanskerommet og dekselet over bena dine på førersiden kommer du til det meste av lister,unntatt det som sitter over der du har koppholder og knappen til Varselblink,for og få av det må du nok ha ut midtkonsollen tror jeg. : klø :

 

Detta var en gammel tråd gitt.

Har en kompis som har kjøpt seg A6 sedan, 1998 modell med LYST : bh : treverk. Dette vil han jo selvfølgelig ikke ha. Er det slik på disse bilene også at man må demontere dashbordet for å få av treverket? I dørene er det vel bare å være litt forsiktig med et flattjern å vippe det ut fra utsiden?? Håpte dette gikk an i midtkonsoll og på dashbordet også??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.