#1 Skrevet November 21, 2006 Min sønn har en audi 100 2,3. den går veldig ujevnt på tomgang. turtallet varierer og det er mye vibrering og knatring på lavt turtall så plutselig øker turtallet, før det synker igjen. kan også komme et lite smell en gang i blandt.. noen som kan hjelpe? har blitt fortalt at det kan ha noe med dårlige slanger i forbindelse med innsprøytning osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 21, 2006 Muligheter for at den har lekasje i vakumslangene som ligger under innsugsmanifolden. Disse er med på å styre tomgangen og er forbundet til tomgangsstabilisatoren. Den sitter fremme ved høyre hovedlampe. Prøv å spraye startgass inn under manifolden da bilen står å går.( Forsøk å unngå å spraye rett mot varme ting ala eksosmanifold. Startgass er litt skummelt ) Forandrer motorgangen seg mye da du sprayer eller motoren stopper har du en lekasje i nevnte slanger, dysetetninger, manifoldpakning eller toppdekselpakningen. disse motorene er svært vare på falskluft. Prøvd noe så enkelt som å stramme til toppdekselet litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 21, 2006 takker for svar... ville det ikke vært oljelekasjer dersom toppdekselet ikke er skrudd til skikkelig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 22, 2006 Vakum er nok stikkordet her,ja.. kan også være en ide å sjekke slangen som går fra luftmengde måleren til innsuget.. der har jeg vært borti små sprekker som kan gi litt rar oppførsel.. ellers så hadde jeg en liten vann lekkasje over sikrings boksen i bilen min,og det rant litt vann inn i sikrigs boksen (golf 3 gti) og hadde sånne symtomer.. måtte sparke til sikrings boksen for å få den til å gå.. smalt å rista,og likte seg ikke.. gjorde den rein og sprayet,og like god.. bare noen løse ideer.. men som tidligere sagt,de er meget følsomme for vakum feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 22, 2006 nå har jeg vært på verksted med bilen og han sa at det manglet en vakum slange og at det var lekk i slangen inn til tomgangsregulatoren! er vel ikke så rart at den oppfører seg rart da? Nå er det bare å komme seg ut å mekke:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 22, 2006 Problemet er midlertidig løst med kraftig teip over en stor sprekk på den korte vakumslangen til tomgangsregulatoren. Takk for supporten som knyttet meg til vakumslangene:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...