Ettermontere cruise control påa4 b5?

Anbefalte innlegg

Vil montere cc på s4en min men de fant ikke delenumeret til ledningene til cc bryteren: klø : Trur de er samme som på passat, bytte bryter, koble på ledningen og kode styreenhet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter denne igjen..

Er det bare for meg å kjøpe ny blinklyshendel, med cruisekontroll-funksjon, og så programmere om med VAG-COM?

Sjeldent at jeg har bruk for CC, men kjekt å ha ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske at du trenger ledningskjema, for å trekke opp/koble 4 ledninger imellom den nye bryteren og ECU..

Ny blinklyshendel, 4 ledninger, + vag-com mao :) Vel å merke hvis hjernen din har cruise innebygd, noe det skal gå an å finne i serienr på den eller noe.. (skulle det være en "G" i det nr tro?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som fant ut noe anngående dette? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hadde vært kult å finne utav..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg leste en tråd her på forumet her om dagen om en som la ut en veldig bra oppskrift med masse bra bilder, men det var på en a6- tipper det er ganske likt, tror kan kjøpte delene på kufatec.com?? hvet ikke om det var rette adressa men.... noe lignende ialefall. jeg var inne å kikket og dem hadde til a4 også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne da jeg har lyst til å gjøre det samme..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forutsatt at bilen har elektronisk gasspedal altså elektronikk istedenfor gasswire ( mener dette kom i 98 ) går dette stort sett ut på å montere følgende: Bryter for blinklys/evt. egen spak for cruise på enkelte biler, kontakthuset i bryteren, ledninger med stikkere som passer i nevnte kontakt og å koble inn disse på riktig sted v.ECU kontakt. Da trenger du et koblingsskjema for maken bil til den du skal koble opp cruise på. Pass på at koblingsskjemaet da er for bil MED cruise.

Etter at alt er koblet, må ECU kodes om til bil med cruise.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en 99 mod 1,9 tdi, har denne elektronisk gasspejeld?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle TDI-motorene uansett alder har elektronisk gasspedal, så her pleier cruisecontrol å være enkelt å ordne. :)

(BTW: ingen dieselmotorer har gasspjeld..) ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg leste en tråd her på forumet her om dagen om en som la ut en veldig bra oppskrift med masse bra bilder, men det var på en a6- tipper det er ganske likt, tror kan kjøpte delene på kufatec.com?? hvet ikke om det var rette adressa men.... noe lignende ialefall. jeg var inne å kikket og dem hadde til a4 også

Jeg kjøpte ett ettermonteringskit fra møller til min Golf IV som ser veldig likt ut som dette til A4:

http://kufatec.com/index.php?main_page=product_info&cPath=6_13&products_id=37

Vurderer å få tak i til S4'n og kan ikke se noen annet enn dette blir den samme oppskriften:

bytte hendel.

trekke opp ledningen,

sette på plass de stikkene i kontakten som er der fra før, pluss den ene som skal koble seg inn på en ledning med strømtjuv

kode om med vag-com.

Var med en liten oversikt på det kitet som jeg monterte før så noe av det samme vil jeg tro att det er her også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest att om man ikke har multifunsjonsratt må man ha en slags styreenhet som er svindyr, stemmer dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.