Anbefalte innlegg

Hei, Lurer på om det er noen som kan hjelpe/har hatt det samme problemet...

 

Sikringen til vindusviskerne ryker med en gang jeg setter på tenningen.

Har tatt av koblingen til rattstammen da jeg trodde det var dette men det samme skjedde igjen..

 

Kan det være et relè? Prøvde å bytte men hjalp ikke dette heller?!

 

Noen forslag?

For meg virker det som om det må være noe fra evt. tenningslås til sikr.boksen?

 

I og med at den ryker med en gang tenningen slåes på og ikke når jeg setter på viskrene....

 

Gjelder en Audi 90 20vQ

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk alle steder kabelen fra viskeren går gjennom/over metallkanter, det gnager seg raskt gjennom isolasjonen hvis det gnisser et sted.. Mål også mellom 'viskersiden' av sikringen og jord, bør ikke være kortslutning der, så sett på et kontinuitetsmeter (ohmmeter med 'piping') og røsk i kablene eller plugg ut til det slutter å pipe. Kan hende selve viskermotoren din er konka? Er små metallfingre inni der som kan kortslutte til jord på en 'dårlig dag'.. :P

 

Det _meste_ har en naturlig forklaring! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk alle steder kabelen fra viskeren går gjennom/over metallkanter, det gnager seg raskt gjennom isolasjonen hvis det gnisser et sted.. Mål også mellom 'viskersiden' av sikringen og jord, bør ikke være kortslutning der, så sett på et kontinuitetsmeter (ohmmeter med 'piping') og røsk i kablene eller plugg ut til det slutter å pipe. Kan hende selve viskermotoren din er konka? Er små metallfingre inni der som kan kortslutte til jord på en 'dårlig dag'.. :P

 

Det _meste_ har en naturlig forklaring! : ja :

 

Hehe, jo takker for svar.

Regner også med at det er dette..

 

Men som jeg har skrevet må det vel være mellom tenningslås-sikringsboks, eller sikringsboks-bryter. For hadde det vært bryter-motor, så hadde vel sikringen røket først da jeg hadde satt på viskeren : klø :

 

Enig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ikke helt. ;)

Det går en 'konstantstrøm' som går til å parkere viskeren, og den går på sammen med tenning. Er derfor jeg mistenker noe i motoren. Prøv å plugge ut denne forsiktig, er en plugg rett ved/på viskermotoren, så ser du om det er ledningene eller motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ikke helt. ;)

Det går en 'konstantstrøm' som går til å parkere viskeren, og den går på sammen med tenning. Er derfor jeg mistenker noe i motoren. Prøv å plugge ut denne forsiktig, er en plugg rett ved/på viskermotoren, så ser du om det er ledningene eller motoren.

 

Okey, dette visste jeg ikke!

Men da er det kanskje litt mer naturlig ja. Jeg mistenkte motoren først, men så utesluttet jeg denne da jeg lekte smart og kom frem til forklaringen som beskrevet tidligere :)

 

Men er vi enige om at hvis jeg kobler ut motor fra kontakten og det ikke skjer noe så er det motor, hvis det fortsatt skjer noe er det mest sannsynlig ledninger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.