I dag kunne det ha gått jæ#¤+% galt

Anbefalte innlegg

Jeg var på vei til jobb i dag tidlig, så merket jeg det kom noen små vibrasjoner fra venstre hjul foran.

Jeg kjørte inn til siden og undersøkte. Nei jeg så ingenting mistenklig: klø :

Så kjørte jeg 200m til så ble vibrasjonene enda sterkere:confused:

Så jeg slang bilen nok engang inn til siden, og gikk ut for og se en gang til: klø : : klø : Så jeg sjekket hjulboltene.....: eek : de var helt løse, de var på nippet til og dette ut. 2 dager før hadde MEGAHJUL satt på mine nye vinterdekk uten og stramme det ene hjulet: bråk :

Eller er det min skyld siden jeg tok etterstramming for gitt siden de brukte trykkluft pistol?

Det kunne vært skumle saker visst jeg hadde vært på motorveien og lå i 90 km/t i en sving og se det en hjulet stikke av i forveien.

Så jeg vil bare minne folk på som har fått forhandler til og sette på dekka til og etterstramme for sikkertskyld, visst dere ikke har gjort det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett hvem, hva, hvor og når hjul har vært av og på bilen, så er det du selv som er ansvarlig for å etterstramme.

Men - uansett, så er slikt noe skummelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp enig der, Fikk meg god lærepenge på hvor viktig det er og gjøre det.

Har alltid etterstrammet når jeg byttet selv, og da har det aldri vært noe stramme senere. så jeg fikk en sånn ulv ulv opplevelse i dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steike, kunne gått riktig gale det der: eek :

Enda bra det gikk godt!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var på vei til jobb i dag tidlig, så merket jeg det kom noen små vibrasjoner fra venstre hjul foran.

Jeg kjørte inn til siden og undersøkte. Nei jeg så ingenting mistenklig: klø :

Så kjørte jeg 200m til så ble vibrasjonene enda sterkere:confused:

Så jeg slang bilen nok engang inn til siden, og gikk ut for og se en gang til: klø : : klø : Så jeg sjekket hjulboltene.....: eek : de var helt løse, de var på nippet til og dette ut. 2 dager før hadde MEGAHJUL satt på mine nye vinterdekk uten og stramme det ene hjulet: bråk :

Eller er det min skyld siden jeg tok etterstramming for gitt siden de brukte trykkluft pistol?

Det kunne vært skumle saker visst jeg hadde vært på motorveien og lå i 90 km/t i en sving og se det en hjulet stikke av i forveien.

Så jeg vil bare minne folk på som har fått forhandler til og sette på dekka til og etterstramme for sikkertskyld, visst dere ikke har gjort det.

Er ikke helt sikker men jeg mener det står på kvitteringen din at du skal huske på å etterstramme;)

Jeg jobbet i denne kjeden for en 6-7 år siden mens jeg gikk på skole og da stod det ihvertfall på kvitteringen + at vi alltid måtte opplyse kunden om dette når vi leverte fra oss bilen.

Uansett er det sjeldent behov for å etterstramme hvis de er dratt til korrekt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm Okay, De opplyste ikke meg da.

Så da er nok jeg en av de sjeldne:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm Okay, De opplyste ikke meg da.

Så da er nok jeg en av de sjeldne:p

Det er nok en som har slurva litt ja.

Hadde en kollega den gangen som sendte avgårde en bil med 4 løse hjul, det var ikke særlig bra. Den bilen kom ikke lengre enn noen hundre meter nedi gata før alle hjula var ødelagte...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei? han kan ikke ha følt så veldig lur akkurat da: oops :

Fikk vel høre det av sjefen da: pisk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flaks at det gikk bra her! Alltid, alltid sjekke hjulmuttere/bolter etter at andre har skrudd på bilen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flaks at det gikk bra her! Alltid, alltid sjekke hjulmuttere/bolter etter at andre har skrudd på bilen :)

De skal Alltid gjøres fra nå:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplevde akkurat det samme. Hadde fått montert nye felger av Speedparts på Kjeller, men det her skjedde noen dager etter montering.

Merket endel vibrasjoner i høyre bakhjul som virket å ble verre, sjekket men alt så greit ut, etterfyllte luft, hjalp ikke og kjørte videre med unger og dame i bilen i 100 (+/-) på E18. Kom etterhvert hjem (shaken and stirred :)) og fant ut at felgen slingret nesten en centimeter på boltene : eek : kunne skru de til for hånd : faint :

Lærte en lekse der...men må si jeg var en smule forbannet på Speedparts.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg monterte sommerhjul på bobla tidligere i år sto jeg å så på mens de gjorde jobben. Han karen sto lenge å borra på hver bolt. Merket noen dager etterpå at jeg kunne skru de ut med svært lite makt. Må være dårlig utstyr hos enkelte..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplevde akkurat det samme. Hadde fått montert nye felger av Speedparts på Kjeller, men det her skjedde noen dager etter montering.

Merket endel vibrasjoner i høyre bakhjul som virket å ble verre, sjekket men alt så greit ut, etterfyllte luft, hjalp ikke og kjørte videre med unger og dame i bilen i 100 (+/-) på E18. Kom etterhvert hjem (shaken and stirred :)) og fant ut at felgen slingret nesten en centimeter på boltene : eek : kunne skru de til for hånd : faint :

Lærte en lekse der...men må si jeg var en smule forbannet på Speedparts.

Ja det var så og si likt som meg, Fikk felgene på bilen på mandag og merka det på onsdag, Og når jeg skulle stramme boltene, måtte jeg ta mange omdreinger før bolten begynte og stramme seg.

Vel vi var begge heldige med og ikke komme 3 hjul ut av det;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dtte kan skje den beste..: gråter : Det er noe dritt når det skjer uansett. Men det er derfor alle i bransjen ink. Naf ol. går ut og sier at du MÅ HUSKE å etterstramme bolter og muttere.: bråk : Det er viktig uansett hva slags utstyr som blir brukt ved montering.

Enda viktigere er det ved montering av nye Alu felger. Jeg regner med at dere som har opplevd at ting løsner at alt er iorden med boltene, at det er brukt riktige bolter.

igjen DET SKAL ETTERSTRAMMES ETTER 5-10 mil UANSETT!!!!

det står på de aller fleste kvitteringer( vet ikke om det gjelder alle men)

og det er vel common knowledge at man bør gjøre det.

oh merket dere det ikke før etter 2-3 dager tror jeg ikke det er verkstedet sin skyld. Hadde de glemt å stramme hjula hadde du merket det med en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dtte kan skje den beste..: gråter : Det er noe dritt når det skjer uansett. Men det er derfor alle i bransjen ink. Naf ol. går ut og sier at du MÅ HUSKE å etterstramme bolter og muttere.: bråk : Det er viktig uansett hva slags utstyr som blir brukt ved montering.

Enda viktigere er det ved montering av nye Alu felger. Jeg regner med at dere som har opplevd at ting løsner at alt er iorden med boltene, at det er brukt riktige bolter.

igjen DET SKAL ETTERSTRAMMES ETTER 5-10 mil UANSETT!!!!

det står på de aller fleste kvitteringer( vet ikke om det gjelder alle men)

og det er vel common knowledge at man bør gjøre det.

oh merket dere det ikke før etter 2-3 dager tror jeg ikke det er verkstedet sin skyld. Hadde de glemt å stramme hjula hadde du merket det med en gang.

For å være litt mere presis så må det sies at jeg merket det rett etter jeg kjørte ut fra verkstedet, var mere vibrasjoner enn jeg hadde regnet med.

Tenkte ikke så mye over det i og med jeg jeg gikk opp fra 205/16 til 225/17 dekk og trodde derfor det kunne være veien eller lignende. Etter litt kjøring, kanskje 4-5 mil skjønte jeg at noe var galt men trodde det bare var ubalansert felg så hadde faktisk tenkt å dra opp til Speedparts dagen etter denne episoden for å få felgene sjekket.

Var også kun høyre bakhjul som var dårlig festet, de andre var ok (vell, fikk strammet de litt ekstra men de satt greit på).

Etter jeg hadde strammet til felgen var det null vibrasjon, bedre enn hva det var ut fra verkstedet, bare dårlig vei :)

Men ja, skjønner jeg burde gått over felgene selv, noe som var planen, og bare idioti av meg å ikke gjøre det rett etter de hadde lagt om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos meg var det at de 3 andre hjula satt som fa#¤ og trengte ikke noe stramming.

Men det er jo ingen unnskyldning + siden jeg kjører på de flotte veiene i bergen sentrum,

forbanna brostein og krater i veien: bråk :

så er det nesten dømt at de boltene for gjennomgå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplevde noe samme for ett par år siden, hadde solgt bilen min ett halvt år før og han hadde kjøpt nye hjul i anledning gatebil og hadde kjørt i 4 timer og tilfeldigvis tro det eller ei så møter jeg tilfeldigvis på han når jeg var på vei hjem og han på vei til gatebil og i det jeg møter på han i 50 sona så mister han det ene hjulet foran, bilen bare knakk sammen og hjulet rulla videre.. Løp og henta hjulet, skrudde det på og kjørte videre.. Heh.. merkelige greier..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

opplevde sist uke jeg, på en bilhenger jeg lånte fra statoil.

Kjørte bortover pluselig begynte bilen og hengern med en bil åppå å slenge frem og tilbake, trodde jeg kjørte for fort bare så jeg kjørte av motorveien og kjørte videre.

Kom frem etter 3 kvarter kjøring med bil på henger. så på hengeren, så var det faen meg ett hjul som var borte på høyre side, og 3 av 5 bolter igjenn på hjul nr 2 på høyre side..

Denne var lånt i lørenskog og kjørt helt til jessheim..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplevde noe samme for ett par år siden, hadde solgt bilen min ett halvt år før og han hadde kjøpt nye hjul i anledning gatebil og hadde kjørt i 4 timer og tilfeldigvis tro det eller ei så møter jeg tilfeldigvis på han når jeg var på vei hjem og han på vei til gatebil og i det jeg møter på han i 50 sona så mister han det ene hjulet foran, bilen bare knakk sammen og hjulet rulla videre.. Løp og henta hjulet, skrudde det på og kjørte videre.. Heh.. merkelige greier..

: eek : kunne han bare kjøre videre??

hehe det var jammen meg flaks. ingen store skader på bremseskiva?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

opplevde sist uke jeg, på en bilhenger jeg lånte fra statoil.

Kjørte bortover pluselig begynte bilen og hengern med en bil åppå å slenge frem og tilbake, trodde jeg kjørte for fort bare så jeg kjørte av motorveien og kjørte videre.

Kom frem etter 3 kvarter kjøring med bil på henger. så på hengeren, så var det faen meg ett hjul som var borte på høyre side, og 3 av 5 bolter igjenn på hjul nr 2 på høyre side..

Denne var lånt i lørenskog og kjørt helt til jessheim..

Jøss jævlig flaks du må ha hatt, det kunne jo gått mye værre

fant vel ikke igjen det hjulet tenker jeg:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss jævlig flaks du må ha hatt, det kunne jo gått mye værre

fant vel ikke igjen det hjulet tenker jeg:p

Hehe. nei eneste som var igjenn av hjulet var 2 brukne bolter rett i navet.. farlige greier!.. satte den fra meg i jessheim jeg..

Gratis leie da;) kunne endt med livet på motorveien.. sånn sleng har jegi kke fått før uten å ville det;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.