Oslo: Hvor har folket fått montert sitt senkesett?

Anbefalte innlegg

Jeg har en 03 Audi A6 Avant 1,9 TDI jeg gjerne skulle ha hatt noe lavere. Det skal på 19" RS6 mot våren. Senkesett er vel ikke noe problem å få fatt i, men montering sliter jeg med. Har ikke nødvendig kunnskap til å sette igang med dette selv, så her trenger jeg hjelp av andre medlemmer.

Noen gode forslag på hvem eller hvor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller eller ett annet verksted?

 

Billig varianten er gode kompiser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller eller ett annet verksted?

 

Billig varianten er gode kompiser.

 

Møller skal ha mange tusen for å skifte.

Norsk Bildelsenter har et meget oppegående verksted og selger meg gjerne Justerbart til 10 000,- men å skifte gjør de ikke. Merkelig.

Gode kompiser er godt å ha men den type kompiser som mekker har jeg desverre ikke...

Så jeg er litt avhengig av referanser fra andre for å komme i rett kontakt med noen.... Jeg er ikke redd for å betale for jobben, bare så det er sagt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller skal ha mange tusen for å skifte.

Norsk Bildelsenter har et meget oppegående verksted og selger meg gjerne Justerbart til 10 000,- men å skifte gjør de ikke. Merkelig.

Gode kompiser er godt å ha men den type kompiser som mekker har jeg desverre ikke...

Så jeg er litt avhengig av referanser fra andre for å komme i rett kontakt med noen.... Jeg er ikke redd for å betale for jobben, bare så det er sagt.

 

at de ikke monterer kan ha med at bilen ikke er i godkjent stand når den forlater dems verksted, ALLE former for senkesett skal stå i vognkortet, og eneste måten å få til dette på er å forevise bilen for en trafikkstasjon.

oftes 3-4uker vente tid på time, koster rundt 500lappen.

en annen ting er at de kan kreve 4hjulskontroll (ca1500,-) før det blir godkjent og printet i vognkortet.

har du verktøy da? ingen kan noe før man har prøvd..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

at de ikke monterer kan ha med at bilen ikke er i godkjent stand når den forlater dems verksted, ALLE former for senkesett skal stå i vognkortet, og eneste måten å få til dette på er å forevise bilen for en trafikkstasjon.

oftes 3-4uker vente tid på time, koster rundt 500lappen.

en annen ting er at de kan kreve 4hjulskontroll (ca1500,-) før det blir godkjent og printet i vognkortet.

har du verktøy da? ingen kan noe før man har prøvd..

 

Ja det er jo et greit argument på hvorfor verkstedene kvier seg. Men det er jo lov å bruke det som grunn når man avslår jobben.

Verktøy er det nok, men greiere å bruke de "proffe"!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte audisentrum. De tok også firehjulskontroll. Så da var det bare å dra på tilsynet og få det skrevet inn etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kosta det 500 å få det inn i vognkortet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte audisentrum. De tok også firehjulskontroll. Så da var det bare å dra på tilsynet og få det skrevet inn etterpå.

 

Kjøpte du senkesett ser da eller hadde du med eget?

Hva betalte du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

at de ikke monterer kan ha med at bilen ikke er i godkjent stand når den forlater dems verksted, ALLE former for senkesett skal stå i vognkortet, og eneste måten å få til dette på er å forevise bilen for en trafikkstasjon.

oftes 3-4uker vente tid på time, koster rundt 500lappen.

en annen ting er at de kan kreve 4hjulskontroll (ca1500,-) før det blir godkjent og printet i vognkortet.

har du verktøy da? ingen kan noe før man har prøvd..

 

KAN kreve 4hjulskontroll? Trodde det var obligatorisk for å få det inn i vognkortet??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde med fjører selv ja. Kosta 500 for nytt vognkort etterpå.

 

Pris vil vel variere fra bil til bil (på min var det en del fastrusta understellsdeler : rolleyes )

 

Ta og ring de og få et prisoverslag, de er billigere enn møller iallefall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KAN kreve 4hjulskontroll? Trodde det var obligatorisk for å få det inn i vognkortet??

 

godkjente senkesett og eu-etterkontroll på den røde golf cæbben til tessa på biltilsynet i drøbak, da slapp jeg å forevise hjulkontroll-papirer.

kan hende det var sløvhet, men papirer på senkesettet var en selvfølge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.