Anbefalte innlegg

Men hvorfor "sperret" den da rett før 240km/h akuratt som bmw'en min gjorde ved 220km/h da? Og som sakt, den hadde mere turtall å dra på.

Må legge til: Motor er ikke orginal 220hk.

MTM Steg 2 chip, 3" eksos uten cat, 2.5bar map og lader 1.5 bar turbotrykk på max. Mao, forhåpentligvis mere enn 220hk når jeg kjører fra en V70R AWD med splitter ny motor på 240hk fra fabrikk (han raste motor og satt den til Volvo verksted som dyttet neddi en Splitter ny motor, han hadde litt for mye penger :P) som lader litt ekstra turbotrykk.

 

Hehe..Tenkte ikke på din bil.....du sa jo at i instruksjons boka så gikk avant:238kmt og sedan 242kmt...... etter alt jeg har fått med meg, så hadde disse 220hk orginalt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ikke en fornermelse det jeg sa om 4. gir osv. så ut som du ble litt irritert..

 

Men trodde sperrer pleide å være på 250 jeg, det er jo ca 270 på speedo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm..girte han til et sjette gir? jeg får iallfall ikke over 300 i 5giret :)

kan vel også bli litt lurt av missvisning på speedoen.jeg bånnet mitt og vel så det,da viste gpsèn 235km/t.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rune!! Det var da stempelet ditt gikk føyken!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm..girte han til et sjette gir? jeg får iallfall ikke over 300 i 5giret :)

kan vel også bli litt lurt av missvisning på speedoen.jeg bånnet mitt og vel så det,da viste gpsèn 235km/t.

Får nok endel feilvisning i så høy hastighet, eg hadde nåla på 280 før fartssperra ødela morroa, dvs feilvisning på 30 kmt, ganske ny bil med originale hjul.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm..girte han til et sjette gir? jeg får iallfall ikke over 300 i 5giret :)

kan vel også bli litt lurt av missvisning på speedoen.jeg bånnet mitt og vel så det,da viste gpsèn 235km/t.

 

ligger nok på 6gir.....har iallefall samme gir i fra 240kmt til 325kmt.....

Står forresten at han har en 6trinns girkasse fra S6 4,2l.....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rune!! Det var da stempelet ditt gikk føyken!

 

Det er evig lenge siden jeg prøvde dette. Stempelet gikk føyken når jeg lå i 60km/h det... : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Sperret elektronisk ca en halv mm før 240km/h på speedo. Bare smalt til som faen, også tente den igjen etter et halvt sekund. Var bare det at jeg skvatt som helvete, for det var skikkelig smell :P Trodde noe gikk til helvete, men så kom jeg til å tenke på det var jo bare elektroniske fartssperren som kuttet pluggene eller slik, så bensinen eksploderte vel i den varme eksosen, så det røyk svart bak bilen bittelitt.

 

Men morro var det. Vi var 2 biler i følge (ja jeg vet det er idioti) jeg og en Volvo V70R AWD 97 modell. (jeg tar han forresten på aks hele veien fra 0-240 :D Og 1. giret på AWD'en går til 80km/h :o Er Automat da :(

 

Hehe, kan tenke meg det synet hr. politi hadde hatt hvis vi hadde møtt å han. :P

 

Hei, jeg må bare komme med noen settninger.

 

Jeg forstår ikke helt dette med fartsperre på 200, er dette 20v?

Jeg har hatt 2 stykker (har en nå også) begge 2 har jeg kjørt helt ut, viste 280 på nåla. Bilene var chippet, byttet map og eksos. Jeg har alldrig hørt noen 200 20v som har fartsperre, vet du hvor denne sperrer eventuelt sitter, og hvordan man eventuelt fjerner den?

 

Jeg har studert el-skjema og kan ikke finne noen vesentlig forskjell på 89 og 90mod. Kjenner også en Audi person i Ingoldstad og han sier at 200 fra 89 til 91mod har ingen fartsperre. Er bare så inn i hampen inntresert i elktronikk og 200, så det er grunnen til spørsmålet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling på hvor eller hvorfor eller hvordan. Men er jo rart da når det står i tekniske salgspapirer fra den gangen bilen ble solgt at avant har toppfart på ca 238 og sedan ca 242km/h og at min avant "sperret" på samme måte som bmw'en jeg hadde som det var elektronisk fartssperre på 220km/h på. Altså. Kutte, også tenne igjen litt etterpå, rett før nåla var på 240, eller så godt som på 240km/h..

 

Mulig det var noe annet som gjorde at den gjorde det. For jeg reagerte så fort når den "kuttet" med å slippe gassen, at når den tente igjen hadde jeg under 240km/h igjen (farten faller raskt i så høye hastigheter) så har ikke prøvd igjen i slike hastigheter. Men kan hende det er tilfeldigheter.

 

Får se når jeg får igjen bilen med litt nyere og strøken motor :) Blir en motor som har gått 112k som settes inn i bilen. 96modell motor, med nyoverhalt topp, og som ALDRI har gått chipet eller slik. Kun kjørt orginal. Ingen slitekanter eller slik :D Mulig bilen blir en smule freshere da enn med gamle motor som hadde gått 277k når den "raste" nå. *gledeseg*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ikke skryte på meg hverken den ene eller andre doktorgraden i bilmekanikk. Men bilen min er vel også oppgitt til 248km/t elns i toppfart. Dét har jeg lest et sted var pga at Audi med å oppgi den toppfarten slapp å montere den nevnte sperra. Så lenge de oppga at bilen ikke makta å kjøre fortere enn 248. if you catch my drift..?

Misvisninga på min V8 er forresten forsvinnende liten, har ikke fått testa toppfarten med gps, men jeg hadde speedometernåla på 240, da viste gps'n 232km/t. Dét syns jeg ikke er ille! Satte forresten CC'n på 240, bare på faen.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gammle 200'en min bånnet speedon, 280, pluss ned til den kmteller stanga, ca 300km, men hadde ikke gps da.. så vet ikke hva det var.. men ifølge en kamerat som forguder bmw og har en sliten 520, så kan det ikke ha vært mere enn 190-200km, for bilen hans gjorde 220 :) haha :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAHA! Jeg hadde en 525, og den var IKKE sliten. Meget god stand den motoren faktisk. Og tok litt tid opp til 220km/h Og tro meg, føltes fortere ut i 200 når jeg hadde 240. Får se om jeg finner ut hvor fort 200'en går etterhvert. Nå blir bilen som sakt straks fraktet til verkstedet. Så kan jeg egentlig ganske sikkert garantere at den er på veien om 3 uker ca, med tanke på hvor lite fri jeg har, og hvor lite fri han som skal hjelpe til å skru har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, husk å ta med kamera da. må ha videobevis her;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Men som sakt. Tar litt tid før jeg i tilfelle tester. Først skal ting sammen. Så skal alt fungere 100% så skal jeg ha 1 oljeskifte etter bare få km. (ca 1000mil syns jeg høres fint ut) også skal jeg ha gått over alt annet.

Men har ikke veldig lyst til å prøve toppfart på bilen med vinterhjul heller. Så vi får vente til sommeren kommer,veiene er tørre og jeg kjører med Goodyear F1 dekk ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Men som sakt. Tar litt tid før jeg i tilfelle tester. Først skal ting sammen. Så skal alt fungere 100% så skal jeg ha 1 oljeskifte etter bare få km. (ca 100mil syns jeg høres fint ut) også skal jeg ha gått over alt annet.

Men har ikke veldig lyst til å prøve toppfart på bilen med vinterhjul heller. Så vi får vente til sommeren kommer,veiene er tørre og jeg kjører med Goodyear F1 dekk ;)

 

Jaha,dette høres fornuftig ut.: klø :: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvorfor "sperret" den da rett før 240km/h akuratt som bmw'en min gjorde ved 220km/h da?

 

Dønn OT, men hva i all verden er det for slags BMW 525 du har hatt, som har hatt elektronisk fartssperre på 220 km/t...? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BTI? Fornuft?

 

CA; 92mod E34 525. Automat...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

CA; 92mod E34 525. Automat...

 

Skal ikke være noen sperre på denne bilen. Skal gjøre 225 km/t med aut. og da er det slutt fordi den ikke orker mer. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Vet ikke jeg. Den lå et lite stykke fra rødmerkningen å holdt bare 220km/h på speedo kuttet, var borte litt og tente igjen, med jevne mellomrom. Men nå er vi veldig oftopic :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BTI? Fornuft?

 

CA; 92mod E34 525. Automat...

 

Ja håper du skal teste dette med "toppfarten" på bane og ikke landevei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BTI; Jeg holder til på Gardermoen Militære flyplass om dagen, og frem til Juli neste år. Og gardermoen raceway er ca 30sekunder unna med bil :) Så hvis det er den typen fornuft du snakker om så snakker vi i like baner ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.