dempertårn skål problem..

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har bytta til høyere fjærer i anledning av at vintern (kanskje) kommer.

men foran på bilen, over dempertårna så står de skålene ca 2 cm over selve tårnet... det klakker no inni helvete :(

noen som peil?

mvh

RV

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De skal stå over, men har du plassert fjærbeinslageret riktig vei? Lett å sette sammen noe feil på det greiene der.. 2 cm er kanskje i meste laget, men det er i hvertfall slakk der på cabben også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fjærbeinslagret? hehe lukter n00b av meg vøttø ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gummilageret/gummipute på toppen av støtdemper/fjørbein. Det som ligger an mot karosseriet. Er disse slitt? Skrudd til mutterene på toppen av demperene skikkelig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk på forumet, er både bilder og beskrivelser av samme problem (klakking) flere steder! : ja :

N00b'er er også mennesker! ..til en viss grad.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gummilageret/gummipute på toppen av støtdemper/fjørbein. Det som ligger an mot karosseriet. Er disse slitt? Skrudd til mutterene på toppen av demperene skikkelig?

mutterne er skrud til skikkelig ja, men tror nesten jeg får se på de gummilagra litt..... noen som tror det evt kan være stabstagforinga?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

river opp litt her jeg, hva er det som må skiftes hvis bærebruene må byttes liksom? tror folka at det kan være dette? hørte om en som hadde dreia egene skiver på toppen av dempertårnet og da slutta "klakkinga" vistnok. Er dritt lei nå :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet detta?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ahh takk!!!!!!!!! :tilber:

var jo ikke store svare på spørsmålet mitt der da men! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei men tenkte på det med dempertårna..

Vi har samma problem, men er ganske sikker på at det er 'vanlig' på flere biler..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

River litt opp i denne jeg, da jeg har skaffet ny bil med samme problem. Har enda ikke funnet ut hva det kan være. Noen sier jo at det er normalt, men det kan da umulig være normalt når hele raklet høres ut som om det tar kvelden hver gang jeg kjører over noen dumpler. Har nytt topplager, stabstag foring og foringer til den "pinnen" som forbinner stabstag og bærebru. Så vidt jeg kan se så er det jo bare en vei det topplagret passer inn i toppen der, så jeg tror ikke det er det heller. Any Ideas?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har noen klonke lyder av og til, og fjerbenslagrene mine er nye..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er eneste løsninga å skaffe justerbart da eller? Orker ikke de lydene mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er eneste løsninga å skaffe justerbart da eller? Orker ikke de lydene mer.

Nei, det skal da ikke klunke sånn.

Som regel er det øvre fjærbeinslager som klunker da det får mye stryk opp gjennom åra. Det kan jo også være selve stempelet i dempern som er slarkete dvs defekt demper (hatt det selv).

Også kan det jo være foringene i nedre bærebru som gjør at hele bærebrua klunker frem-tilbake.

Håper du finner ut av dette. Driit-slitsomt med klunke-lyder..: bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, både demperene og fjærbeinslagra er kliss nye så jeg kan ikke se for meg at det er dem.... er det noen som har en step for step guide til hvordan man skal installere fjærer osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ut av dette, Robin? Det kan være at klakkinga ikke kommer fra styrelageret med fra bremsene. Ser i andre tråder at man kan få klakkelyder i humper om spennfjærene på bremsebeleggene er knekt/montert ute av stilling. Dersom glidepinnene til kaliperne ikke glir vil det indre bremsebelegget kunne skramle mot skiva når bremsene ikke er belastet. Prøv å bremse forsiktig når du kjører over humper. Om det blir stille da er det mer enn gode muligheter for at bremsebelegg og/eller glidepinner er synderen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.