Startproblemer Audi 80 2.0 16 Q

Anbefalte innlegg

Har startproblemer med min AUDI 80 COMPETITION 94 mod 2.0 16v Q.

Feil: Bilen starter og går en stund for så å stoppe momentant. Får ikke start etter dette før det har gått en tid. Det er strøm på bilen, men starter går ikke rundt. Når det har gått en tid kan jeg starte bilen igjen. Dette gjør jeg ca 4-5 ganger. Må alltid vente en hvis tid mellom vært forsøk. Etter dette kan bilen fungere helt ok.

Forstår at mange har hatt lignende problemer. Er noen som kan hjelpe: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har feilsøkt litt. Fant en svart boks i bagasjerommet på høyresiden.

Denne har lagt i en fuktig skumgummi. Printkortet i denne boksen innehold en del dårlige loddinger. Har loddet disse. Boksen har 3 stk plugger tilkoblet pluss en slange.

Vet ikke hvilken funksjon denne boksen har, er de noen som kan hjelpe?

Hvis jeg fjerner den lila pluggen går bilen uten å stoppe. Kobles denne pluggen inn stopper bilen.: klø :

DSC00303_edited.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er kontrolleren\motoren til sentrallåsen, som går på vaakum.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det ha noe med sentrallås og startsperre å gjøre? Er det noen diagnose på denne? Mystisk feil, dette!!

Noen som har info på hva som går av signaler i pluggen med lilla lås (Skjema) så må jo det kunne løse noen floker..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, denne har noe med sentral låsen og bensinlukken å gjøre. Det virker også som den har noe med startsperren å gjøre, siden bilen går helt fint med den lilla ledningen ute. Det vil si at man ikke får kinnet bilen når den er ute.

Det er mulig at den også kan ha noe med alarmen å gjøre.

Årsaken til det er:

1. Blinklysene blinker/lyser når jeg låser bilen.

2. Et rødt trekant lys i bryteren for tåkelys blinker når jeg har låst bilen, som om den har aktivert en alarm.

3. Under denne aktiviteten klikker det i releene i boksen.

Det virker fortsatt som boksen ikke er helt frisk. Det er ikke alltid at jeg får låst bilen med sentral låsen. Og releene klikker litt som det passer seg. Mulig de er en vakkelfeil eller at et eller flere releer er defekte. Jeg har gått over alle loddingene på begge korta. Det kan selvfølgelig være vakkel i printkortet også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konklusjonen min er at denne er årsaken til at bilen plutselig stopper i tider og utider, slik som i en rundkjøring. Jeg tror også at den er årsaken til at alarmen ikke har funket før. Viste ikke at det var alarm på den før dette (Har alarmmerke på vinduet). Er det noen som vet om denne typen Audi har alarm orginalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nå funnet feilen på bilen. : rock ::) Det var styreenheten for sentral låsen. Denne har vært årsaken til at bilen stoppet. Delen kostet ny ca 5000 kr. Jeg har fått en brukt fra NBS til ca 1700 kr. Denne virker perfekt. Bilen gikk også ugjevnt på tomgang. Årsaken til dette var pluggledninger. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en rar feil det der???? SKulle ikke tro at den hadde noe med dette å gjøre... Godt at den er i orden da!! Men vet jeg hvem du er? Er du i familie til Morten Eidesund Kanskje? Jeg er fra Eidesjøen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.