Byttet pærer i dash Audi S4 93mod lyser i lys som ikke bør lyse?

Anbefalte innlegg

Hepp!!

Plokket ut ute-temp displayet nå i kveld for å bytte lyspæren der.. og samtidig byttet jeg noen pærer... er ikke helt sikker på om de kom på rett plass...? de som er for å vies airbag + check eng. osv osv.. er vel merket med rød på kabelen og rød ved hullet den skal inn i? eller har jeg plassert noe feil? lyser selv om jeg ikke har på kjørelys. lyset i klokka ble også mørtk samtidig... mulig jeg har glemt noen stikk?

har ikke satt i utetemp displayet igjenn, har dette noe å si?

ser foresten nå på ett av bildene at jeg muligens har satt en i feil hull...

men... der det lyser for blink høyre+venstre med et 1-tall i mellom, hva betyr dette.. og dette lyset blinker noen ganger når jeg starter bilen for så å bli et konstant lysende lys.. det andre lyset lyser heletiden fra jeg vrir på tenninga...

DSC00152.JPG

DSC00154.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg ivertfall kan fortelle deg er at de pærene du viser frem på bildene er "fargekodet" dvs. de fargene som tom. fremgår av bildene (små lapper ved pæreinnfestn. punktet) skal stemme overens med fargen på ledningensendene ved pærene (såsant det er de originale ledningene selvfølgelig)

Pilene med 1 tallet imellom er for å vise at du blinker med flere enheter (som f. eks tilhenger) eller drar fort over fra blink venstre til høyre.. Skal ikke lyse.. Check er jo i utg. punktet motorlampe, er vel full stans med denne lysende mener jeg på : klø :

Uansett, jeg fikk dårlig jording når jeg byttet pærer i mitt instrument på airbag lampa, samme plassering som "farge" lampene igjen, denne lyser nå lengre enn den gjorde før, dette leses fra VAG com, "short to ground" stod det, mulig det er hele problemet ditt.. Har du sjekket jordingen? Skal det på mitt til helgen!

Uansett, lykke til, håper det hjalp litt :): vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm.. hjalp lite men.. takker allikavel! :)

Jadda.. nå har jeg fått inn tempdisplayet igjenn..

men lyset med pil høyre venstre med et 1tall i midten lyser og blinker enda... blinker når jeg starter bilen for så å gå over til konstantlysende...

men.. check energin lyset var på feil plass.. istede skal det være der det er pil høyre venstre UTEN 1-tall i mellom......

her var ikke pæra i når jeg åpnet...

så'e... jeg plokka ut begge pærene og gir faen! :)

men noen som vet hvorfor disse pærene oppfører seg sånn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.