Passer S2 seter i en 92` 80 quattro?

Anbefalte innlegg

hei!

som tittelen sier: Passer setene fra en S2 rett på skinnene til de originale stolene i en 92` 80 quattro? : klø :

har nå de litt kjipe velour setene uten noe særlig sidestøtte.

stor jobb å få setene inn/ut?

mvh

sindre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, skal passe rett i de ;) Ingen stor jobb nei, løsne endestykkene bak på skinnene, løsne skruen på staget for setejusteringen, (sitter i midten av skinnene) koble av evt, ledninger for setevarme og bare dra stolen bakover til den er løs.. da er det bare å få inn noe grommere stoler ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bolt on. Er jo samme karosseri.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar! da kan det se ut som om det blir S seter i grombilen når den kommer fra lakkering :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil bare informere deg om at de s2 setene er ikke mye å skryte av når det kommer til sidestøtte/komfor. Er de absolut værste setene jeg har vært borti

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

å jasså? har sittet i en S2 for en stund siden og syntes de var imponerende, du har vel skinn har du ikke det?

er ikke dette samme setene som i S4 eller tar jeg grundig feil der? hehe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har skinn, er så absolutt ikke de samme setene som s4. S4 sine har bla utrekkbar lårstøtte og er en helt annen stol å sitte i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

å jasså? har sittet i en S2 for en stund siden og syntes de var imponerende, du har vel skinn har du ikke det?

er ikke dette samme setene som i S4 eller tar jeg grundig feil der? hehe..

For å si det enklere, de setene du har i 80`en din er like s2 sine. var i hvertfall mine gamle..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

passer S4 setene rett inn da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen andre som har noen meninger om S4 setene passer rett på skinnene?

skal ha seter når bilen blir ferdig hos lakkerern, og har et par S2 seter for hånden så takker for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi skal vel møtes igjenn på tryvann når snøen kommer så du kan få sjekket understellet i forhold til bilen min ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi skal vel møtes igjenn på tryvann når snøen kommer så du kan få sjekket understellet i forhold til bilen min ?

det høres ut som en plan :D vet forresten om det er meldt noe hvitt gull?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snøen ser ut til å glimte med sitt fravær dette året. Er meldt varmt i allefall ut uka :( Blir jævelig forbanna på værgudene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bump:P

noen andre som vet om S4 seter passer i 80 92 mod? har et par seter på hånda, så hadde vært strålende med svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var å prøvde en audi 90 for ei stund sia, den satt det S4 stoler i. Han sa dem passet rett inn i bilen. Så da vil jeg tro at skal passe i din bil ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar!

noen fler som har noe konkret/gjort det selv?

mvh

sidnre sandberg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Framstolene skal passe rimelig rett i. Og ja, S2-interiøret i skinn er det omtrent null sidestøtte i, men de i stoff er rimelig like S4-stolene bare uten utrekkbar lårstøtte. Dog finnes det to forskjellige seter i skinn, vanlige og sportsstoler.

S2-stoler i stoff:

IMG_0798.jpg

S4-stoler i stoff:

1_-1380850435.jpg

S2\S4-sportskinn:

1_-1318199149.jpg

2_-1560942904.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en arm under setet hvor man justerer setet frem og tilbake.

Jeg kjøpte et S2 interiør til min Coupe Q20V og der var hendlene på motsatt side. Vil tro det er likt på 80.

Da er det 3 muligheter;

1. Demontere hendlene og sveise fast festebraketten under stolen på motsatt side (Hull osv. ligger klart så man slipper å skjære) Her er det ekstremt viktig å være nøye hvis ikke kan det bli tungvint å justere setet fram og tilbake.

2. Bytte førerstolens og passasjerstolens understell over hverandre.

3. Gjøre nummer 2, samtidig som du flytter over sitteputene. Dette er en fordel da "slitekanten" (der hvor man går inn/ut av bilen og er borti skinnet) som alltid er tilstede på 12-15år gamle seter vil komme på innsiden mot midtkonsoll så den ikke synes så godt.

Lykke til. (Det er ikke 100% sikkert at det er likt i 80 og CQ men vil tro det)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for informativt svar!

høres jo ut som om alt. nr 2 funker best ettersom mine sveise kunnskaper mildt sagt er unøyaktige hehe :D

noen som vet om det er samme regla med S4 seter? kunne kanskje tenkt meg de ettersom de svarte stoffsetene passer best med resten av interiøret som er der nå.

fikk man svarte stoffseter i S2?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte nr.2.

Det er ikke så stress, man trenger ett sveiseapparat og sunn fornuft. det er snakk om å bare flytte justeringsarmen over på andre siden av stolen, stolen er laget for begge måter, men man må lage en brakett som holder den fast, det er ganske enkelt.

Svarte stoffseter har jeg ikke sett, men jeg har sett sånn mørkegrått med quattroskrift.

Men mener å huske jeg har sett svarte stoffseter i audi 80.

Ellers er det svart skinn, grått skinn (sjeldent), Beigt Skinn (veldig sjeldent, har kun sett det på en CQ20V og en CAb 94') Mener jeg også så en tilsalgs i tyskland som hadde rødt skinn(dette kan være salmakerjobb) Utover det er det vel Grått og grønt Quattro interiør. Stripete plysjinteriøret kom vel aldri i S2en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville helt klart gått for s4 seter.. eller kongen på haugen rs2 recaro setene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville helt klart gått for s4 seter.. eller kongen på haugen rs2 recaro setene

kan nok tenkes jeg gjør det du hvis jeg finner noen som ser ålreite ut. skal jo helst være sorte, og ikke grå ettersom det er svart interiør ellers i bilen. blir litt mye styr å skulle bytte hele interiøret.

rs setene koster jo en liten formue, og jeg skal ha ny flatskjerm og muligens gi bilen ei litta kompressor så da blir det nok S4 seter i første omgang.

ingen av dere som kjenner noen som har noen svarte S4 seter liggende?

mvh

sindre sandberg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.