#1 Skrevet November 23, 2006 Kanskje en repost men hadde ikke tid.. På utstilling idag, skulle senke foran, justerings skruen sitter bom fast! Heva bilen for vinteren, smørte inn gjengene med kobberpasta, ble ganske stramt etterhvert som jeg heva den og nå sitter den bom.. Er jo selvfølgelig multiknirk så det er JÆVLIG trangt der inne med tanke på fjørklemmer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 23, 2006 Hva slags merke? De ulike produsentene har ulike løsninger for å låse den nedre fjærskåla. KW har enkel justeringsmutter med settskrue. Tidligere greide de å kombinere rustfrie fjærbein, alu justeringsmutter og settskrue i svartstål. Om man har hørt om spenningsrekka skjønner man at dette ikke er noen suksess: nei :. H&R m.fl. har dobble justeringsmuttere, der den nederste brukes til å kontre den øvre, slik at disse står i spenn. Dette er enklere å få opp (vi får håpe at det er denne løsninga du har). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 23, 2006 Har FK Silverline X, 2 justerings skiver hvorav den ene låser den andre, får fint ned den nedre skiva, men den skiva som står i kontakt med fjøra sitter så grønnjævlig.. *nå er jeg ikke den med mest kraft i klypa da* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 23, 2006 Det vil nok hjelpe å få klemt fjæra sammen på en måte. Regner med at du bruker verktøyet som fulgte med? (selv om det suger ganske bra) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 23, 2006 Å prøve med hakenøkkelen er ikke noen god ide (har du sikkert funnet ut). Da ender det bare med at alle sporene blir utslitt. Etter utagerende bruk av stålbørste og CRC 5-56 ville jeg ha prøvd å løsne den gjenstridige mutteren med en "sauekjeft"/rørleggertang. Dette har alltid funka for meg:). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 23, 2006 Bruker medfølgende verktøy ja, rørtang inni der er ganske uaktuelt, har også fjørklemmer, men får ikke plassert dem på en skikkelig måte.. Det er nok ikke at den sitter fast, som sagt, ikke lenge siden jeg justerte den opp, men det var sinnsykt stramt på slutten når jeg justerte opp, og jeg var påpasselig og brukte kobberpasta nettopp for at den ikke skulle sette seg dønn fast.. Ender nok opp med at jeg må demontere demperen og bruke noe skikkelig tang til våren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 24, 2006 Nå vet ikke jeg hvordan det ser ut rundt demperen din, men vil det hjelpe å kappe av 4-5 cm av gjengebiten på fjærklemma? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 24, 2006 Du er inne på noe der.. Men nå har messa starta,så jeg får sjekke det når den er over, så har jeg evt en plan klar til vår treffene.. Lyst på luft senk jeg.. Stikk innom meguiars standen om dere er innom gatebil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 24, 2006 tror ikke kobberpasta er noen god løsning på rustfrie gjenger.. du MÅ bruke molykote.. det er beregnet på rustfritt... Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...