Bremser og dempere til 20V urquattro

Anbefalte innlegg

Har en original 20V urquattro og har vært hos VAG og sjekket priser på nye bremser og dempere. Synes prisen var relativt stiv....

Har noen greie på hvor man kan få tak i gode deler som dette til en fornuftig pris?

Det jeg ønsker er litt fete bremser, komplette kit til alle hjula og støtdempere rund baut. Disse må gjerne være noe "hardere" enn originale. Greit at bilen ligger godt. Er ikke ute etter noe rallyegenskaper på oppsettet. Bilen vil bli brukt på asfalt og jeg trenger derfor egenskaper som denne bilen fortjener.

Nå sier jeg ikke at de origianle delene ikke holder mål, men er som sagt nysjerrig på gode alternativer.

Bremsene må være tilpasset originale 15" felger. Har ingen planer om å sette på større felger.

Går ut fra at det er mange medlemmer her som har eller har hatt tilsvarende doning og har mange bra tips?

Takknemlig for tilbakemeldinger.

TS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk pris på Bilstein Sport (mener jeg det var) hos forhandlere i Tyskland. De skulle ha 2700-3500 for demperne. Jeg mener det er "Sport"-serien som er tilpasset originalhøyde på fjørene, men er 30% stivere enn de som er originale. Prisene var ikke inkl frakt osv. Synes bilen er lav nok i utgangspunktet.

Og så "låner" jeg tråden litt: I følge akte så er fjørene til UrQuattro forsterket sammenlignet med coupe quattro, mens det på "ettermarkedsdeler" ikke er noen skilnad. Noen som vet hvorfor? Og er "ettermarkedsdelene" uansett like "sterke" som originale urquattro-deler?

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.