KW'en blir mykere og mykere.

Anbefalte innlegg

Eg satte på KW Variant 2 på bilen i Mai og justerte det slik eg ville ha det.

Men no i seinare tid blir bilen mykere og mykere. Nokre andre som har opplevt det?

Eg stillte bilen nokså hard då eg satte det på og den var veldig stiv til å begynnde med og den var sånn lenge, men no blir den mykere og mykere desto hardere eg køyrer med den.

Eg likte bilen veldig godt då den var stiv:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være justeringsskruen som flytter seg, men mest sannsynlig er vel at det har blitt en vane med stiv bil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også KW variant 2, og sjekket mine når jeg la om til vinterdekk. Da sto den ene bak på mykest og den sto nesten på det hardeste når jeg satt de på for 5mnd siden...så den hadde justert seg...Trodde ikke det var mulig jeg da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har nok blitt ein vane med stiv bil men eg er ganske så sikker på at den har blitt mykere og mykere.

Eg har vert innom tanken på at det kan vere justeringa som har flytta seg.

Så då må det nok vere at de er den som har flytta seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har nok blitt ein vane med stiv bil men eg er ganske så sikker på at den har blitt mykere og mykere.

Eg har vert innom tanken på at det kan vere justeringa som har flytta seg.

Så då må det nok vere at de er den som har flytta seg.

Ja og nå som det er kaldt ute, så skal den jo bli enda stivere. Oljen i dempere blir tykk når det er kaldt..........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm etter det jeg leste når jeg monterte mine var at de ikke skulle stå på hardt med en gang. Skulle kjøres inn litt først: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Teknisk sett så burde det jo bli stivere når det er kaldt ute til ein har fått varma opp demperene.

Eg forstod som at ein ikkje skulle stille det på det stiveste med ei gong ein satte det på.

Eg trur eg stillte mitt på 1 omdr. frå det stiveste, men eg køyrte veldig fint med den lenge med tanke på innkøyring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FK-settet som står på min bil er iaffal som en geleklump hele greia, og det skal nå vel være forholdsvis stivt siden den er sluppet ned en del.. Blir vel mykt med tida antar jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok ut alle demperane for ei 3 veker sida og stillte dei på 1/2 omdr. frå det stivaste men no er dei allerede på det slakkaste: mad : Eg har mått heve den for det subber jo bare når den er så slakk.

Andre som har opplevdt at det slakkast så fort? Det må jo vere noko som ikkje stemmer der? Kanskje eg burde sende dei tilbake til NBS, er vel 2 års garanti?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det beste er og kjøpe ett sett som man ikke får justert hardheten på som er stivt i fra fabrikken. :( Skal vell ikke være slik at de kan justere seg mykere selv,trodde FK og KW var kvalitet jeg?? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå får jeg også litt angst av å lese dette her. ville kanskje spurt NBS om hva de mente om problemet, evt. "true" de litt på garantien.

Har ikke hatt oppe mine igjen, skal ta av settet før vinteren, og skal se på de da. Jeg har ikke følt att mine dempere har blitt mykere ennå, men satte de ikke opp fullt så stivt mener jeg.

Er jo kjedelig visst de ikke klarer holde på stivheten, er det forresten foran eller bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.