Anbefalte innlegg

S3n min går ikke helt optimalt virker det som..problemet oppstår når jeg gir bånn gass i 4,5,6 gir.. fjusker veldig i disse girene og det virker som turboen holder igjen/kutter på en måte. Prøvd å bytte til N75j ventil, byttet lmm, avlastingsventil, ladetrykket skal også være normalt, ingen feilmeldinger på vag-com, fyller 98oktan. Bilen er chipet hos TS..kanskje den det er noe feil med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat samme problemet på min!

Har skiftet n75,filter,resirk,renset lmm, koblet på turbo tryks måler å med en gang jeg bikker 3000rpm i 4,5,6 gir så detter turbo trykket fra 1.3 ned på 0.6

 

Har ikke sjekket feil koder enda men siden du har samme greia å ikke funnet noen så er der vel heller ikke.

 

På min står det TS steg 3 chip og 3" eksos fra cat og bak med ei potte så eksosen skulle vel slippe greit ut.

 

Eineste jeg har komt fram til er at cat'ane kan vær potte tett eller at turboen begynner å bli sliten. VELDIG irriterendes at det skal bli slik når den virker helt topp i 1,2,3 gir... Bilen gikk heilt topp før i alle gir.

 

Noen som har noe forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk faktisk opp feil på lmm første gang jeg testet med vag-com..for lave verdier..byttet denne og slettet feilkoden..skjedde ikke stort. hjeeeelp oss ! : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har vært borti dette her??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også hatt mye av de samme problemene som dere har,men min syns jeg kommer og går litt!Hadde feilmeldig på LMM og etter å ha bytta den hjalp det litt,ellers så har jeg bytta til alu resirk som jeg også syns hjalp litt,men fortsatt går den ikke helt 100%!Den skal inn til Audisentrum for å sjekke om de mener det samme som meg,så får vi se om vi finner ut noe og hvor dyrt det blir...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig.. ser ut til at 3 biler med samme motoren har samme problem da så da kan jo det vær en vanlig feil av et slag? Men skjer til tider at min virker helt som den skal ja, får følelsen av ny chippa bil igjen men det går som regel ikke mer enn en dag :(

 

Alt som er gjort med min er:

Stort oljefritt filter

forge alu resirk

ts steg 3 chip

3" eksos fra cat og bak med ei potte

bilen har gått 105000ca

ny n75 ventil

renset lmm

turbo trykket faller som sakt fra 1.3 ned til 0.6 når den bikker 3000rpm i 4,5,6 gir.

sjekket et par plugger, de såg fin ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg startet å undersøke for no SKAL jeg ha den til å virke!

Lysa mine driver blinker/flimrer noe jævlig å så skal prøve å skifte spenningsregulatoren i morgen å se om det hjelper.

 

Noen av dere andre to som har funnet ut noe mer? Å har noen noe peiling på ka det kan vær så SKRIK ut!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dagens økt endte opp med ca 1200,- rett i dass..

Skiftet spenningsregulatoren og lysa sluttet å blink så en ting ble jo bedre men ingen forskjell på trykket. Så stakk jeg på møller å lot de kjøre en tur å teste med vagcom saken koblet på å eineste dem fant ut var at en bankesensor på veiva var ødelakt så den ble byttet uten hell. Men møller folka har tydligvis ikke så jekla med peiling så de skylte jo såklart på chippen...

Jakten etter feilen fortsetter i morgen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som tenkt att det faktiskt kan vare chipen som spöker?!?

 

Hadde akkurat samme problem som dere etter chipping. Bilen gikk ujevnt över 3000 rpm med full gass og dette skedde bare av og til. Det er mange parametrar som ska fungere ilag med chippen, så syns ni burde ta kontakt med TS. FMS hjelpte mej til 110%, siste gang ja var der og fikk alt i orden, var en laurdags kveld kl 21. Det er kunde service det! Er helt övertygad att TS hjelper til på samme måte hvis dette er problemet.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dagens økt endte opp med ca 1200,- rett i dass..

Skiftet spenningsregulatoren og lysa sluttet å blink så en ting ble jo bedre men ingen forskjell på trykket. Så stakk jeg på møller å lot de kjøre en tur å teste med vagcom saken koblet på å eineste dem fant ut var at en bankesensor på veiva var ødelakt så den ble byttet uten hell. Men møller folka har tydligvis ikke så jekla med peiling så de skylte jo såklart på chippen...

Jakten etter feilen fortsetter i morgen..

 

var det blinklysa dine som flimret? mine oppfører seg akkurat som de vil nå..blinker kjapt og sakte om hverandre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var enda noen kroner gått i dass.. feilen er der ENDA! fikk skiftet spenningsregulatoren da så lysa fungerer nå. Men trykket forsvinner fremdeles.. faktisk litt oftere det skjer at den virker som den skal no men varer ikke mange minutta! Men begynt å lade 1.4 nå så noe skjer jo..

 

HJELP!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde bilen min hos Audisentrum og forsøkte å forklare problemet som er mye likt det dere har,og det de kom fram til var at det var en vacuumslange på turbosystemet som var sprekt og dermed trakk falskluft...Men,denne skal ikke byttes før til fredagen så veit ikke om det er det som er problemet ennå siden denne var bestillingsvare fra Tyskland...Og om det er chippen tviler jeg på siden min kjører med en chip som ikke er fra TS...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ka slange som var gåen da?

 

Prøvde meg litt fram i går med orginal resirk å snud ventil, ingen forskjell.

Men glømte å koble til igjen lmm å bilen gikk faktisk som den alltid har gjort uten at den var kobla inn så den er nok død.

 

Men blei litt testing å hard kjøring i går å fant ut at vist jeg girer fra 3 til 4 jævlig kjapt så den ikke mister trykket så holder den trykket i resten av gira!

Men gir jeg på når den er over 3000 i et av gira uten å gi fra start så holder den ikke trykket.. Så skulle da tro at der ligge nokke elektronisk som kutta når den bikker 3000, men girer jeg da kjapt så lurer jeg elektroniken?

Skal værtfall bytte lmm å se kor det går da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min var det en kombinasjon av feil som gjorde akkurat det dere beskriver. Lmm gåen, og vakumslange fra styretrykksreg. til wastegate. Napper fortsatt litt rett før trykket siger over 0,6-0,8, men så går det smertefritt.

 

Sjekk vakumslanger!

 

Mistenker min slange var ødelagt pga. motoren tilter voldsomt v. pådrag, så slangen treffer torpedoveggen. Løsningen på det er dogbone motorfeste bytte.

 

Håper dere finner ut av det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fortsatt ingen andre idè'er? må vær noe el styring av et slag vil jeg tro..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme problem på min s3. Akkurat sånn det blir beskrevet over her. Eneste forskjellen er at hos meg er det sånn i 2dre gir også. Om man virkelig gir jernet.

 

PS: en kamerat som låner en profil bare ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm... er cat-boksene sjekket? Jeg hadde kanskje villet prøve å bytte cat med vanlig potte eller evt. et rør bare for å eliminere den feilen.. kan ligge drit inni der som ikke viser seg før du drar på orntli

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm... er cat-boksene sjekket? Jeg hadde kanskje villet prøve å bytte cat med vanlig potte eller evt. et rør bare for å eliminere den feilen.. kan ligge drit inni der som ikke viser seg før du drar på orntli[/quote

 

Problemet med det så vidt jeg har forstått er at hvis man fjærner kat så får lambda nr 2 feil verdier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde omtrent samme problem på S2'n på gården her, hvis jeg dro på i første gir, virket den helt fint, hvis jeg ga full gass fra bånn og den kom på ca 4000rpm og ca 1bars ladetrykk begynte den å nykke...

Ble bare verre og verre, og tilslutt hele tiden.

Ser du skriver at du har sjekket pluggene, men det er ikke bare nok noen ganger, kan være at gnisten blir blåst ut pga ladetrykket, og du får svak gnist og bilen vil nykke/fjuske...kjennes ut som tenningskutt.

 

Orginale plugger?(i S'n satt det uorginale Denso plugger, tidligere eier som har montert dem, jeg mener det, skal man ha slik bil, må man ha råd til skikkelig orginale deler!)

Kjøpte nye til S2'n på møller, Bosch BF5DPOR og bilen ble som ny, HELT fin.

 

Ville prøvd det hvis jeg var deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen rykking i min, bare kutter på 3000rpm og halverer motor kraften.. Mister turbo trykket. Kun orginal deler. Og siden den virker helt topp i 1,2,3 og i resten VIST jeg girer kjapt så den ikke detter under 3000 så holder den trykket og funker helt topp! Så gudane må no vite ka som skjer...

 

Er vel omtrent samme problemet på 4 bila av samme model å type no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du gått over alle slangene eller?

Antageligvis en slange ett eller anna sted som har revna på min har vi konkludert med.

Skal få den opp på bukk i morra og sjekke over hele driten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det Audisentrum byttet når jeg hadde min der var en åndeslange som sitter inn mot torpedoveggen... Denne sitter på turbosystemet,men mer aner jeg ikke! :-) Syns det hjalp litt i noen dager,men lurer på om den har tatt kvelden igjen... Ellers så hadde jeg den på årsservice i går,hvor bla pluggene ble byttet til orginale som kosta FLESK! Og da syns jeg faktisk det hjalp litt,men fikk ikke testa den skikkelig noe jeg skal få gjort når jeg får den igjen fra oppretting i slutten av uka! Og det neste jeg skal da er å fylle 98 oktan istedet for 95 for morro skyld!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter att jeg fikk kjeft pga S3 eieren lånte profilen min mens jeg var på ferie skriver jeg for han...

vi har i dag byttet den slangen som var revnet.

 

feilen er der fortsatt

vet ikke helt hvor vi skal starte og lete..

høres ut som det er noe kukk med enten luft eller bensin ..

men vet ikke.

men skjedde liksom første kvelden han hadde den..

lmm er akkurat byttet på den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt av reg reimen på min i dag å fått sikra at det er 100%.. men ingen forksjell bortsett fra en feilkode som datt vekk :) Men no har jeg omtrent gitt opp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er fler S3'er som har samme problemet. Kamerat sin har begynt å oppføre seg slik som dere beskriver.... Drar ikke skikkelig i begynnelsen ved nedgiring og akselrasjon.

 

Får opp det her:

1 Fault Found:

17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)

P1297 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0000 0000

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes

Part No: 8N0 907 379 E

Component: ESP 20 CAN V005

Coding: 18448

Shop #: WSC 01236

 

1 Fault Found:

01542 - Yaw Rate Sensor (G202)

57-10 - Electric Circuit Failure - Intermittent

 

 

Og den her:

2 Faults Found:

17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)

P1297 - 35-10 - - - Intermittent

17863 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Implausible Signal

P1455 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0000 0000

 

Hadde også altfor store avgass verdier ved eu.

 

Skal inn på Audisentrum neste mandag såvidt jeg husker.

Vært fint om det var noe man klarte å finne ut. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.