#26 Skrevet Februar 1, 2007 Gir snart opp og bare sender den på verksted jeg "FIKS DEN!" så får jeg bare betale det de skal ha. SParer meg selv for MYYYYE tid og irritasjon hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mars 21, 2007 Fortsatt ingenting nytt.. Noen som har en knakandes go idè? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mars 21, 2007 Er fler S3'er som har samme problemet. Kamerat sin har begynt å oppføre seg slik som dere beskriver.... Drar ikke skikkelig i begynnelsen ved nedgiring og akselrasjon. Får opp det her: 1 Fault Found: 17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!) P1297 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: 0000 0000 ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Part No: 8N0 907 379 E Component: ESP 20 CAN V005 Coding: 18448 Shop #: WSC 01236 1 Fault Found: 01542 - Yaw Rate Sensor (G202) 57-10 - Electric Circuit Failure - Intermittent Og den her: 2 Faults Found: 17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!) P1297 - 35-10 - - - Intermittent 17863 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Implausible Signal P1455 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: 0000 0000 Hadde også altfor store avgass verdier ved eu. Skal inn på Audisentrum neste mandag såvidt jeg husker. Vært fint om det var noe man klarte å finne ut. Har du sjekka DV'en ? jeg bytta den på min til ingen nytte, men fant ut at N249 ventilen som styrer DV'en ikke hang helt med på notene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet April 4, 2007 min kuttet helt da jeg ga på i 3gir i stad..skvatt noe jævli, heh.. bort sett fra det har det ikke skjedd noe nytt.. får prøve en runde med vag-com i morgen.. ender vel opp med å bestille time hos Audisentrum elns. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet April 5, 2007 en kompis av meg har samme problem med sin 97 mod a4 tq. med fult pådrag så kommer turbo trykket opp til 1 bar og faller ned til 0,6. også er den rykkete under pådraget. skiftet dumpventilen og luftmengde måler. men feilen er der ennå. alt skjedde etter chipping med es tuning. om det har noe med saken og gjør 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet April 6, 2007 Ingen rykking i min, bare kutter på 3000rpm og halverer motor kraften.. Mister turbo trykket. Kun orginal deler. Og siden den virker helt topp i 1,2,3 og i resten VIST jeg girer kjapt så den ikke detter under 3000 så holder den trykket og funker helt topp! Så gudane må no vite ka som skjer... Er vel omtrent samme problemet på 4 bila av samme model å type no Hadde samme feil på min seat ibiza,etter xantall timer på verksted , kom de fram til att det var bensin pumpen som var defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet April 6, 2007 Som jeg nevnte i en tidligere post i denne tråden så hadde jeg en bil med lignende problemer. Spesielt merkbart i første og andre gir, ved at den hoster seg i gang og en liten blåse "fluddering" lyd fra området der den resirkulerende ventilen sitter. I tillegg hadde jeg en feilkode som sa: 1 Fault Found: 17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!) P1297 - 35-10 - - - Intermittent Litt avhengig av motortype og årsmodell så er det en solenoidventil i tillegg ( N249 ) som "styrer" den mekaniske resirkulerende ventilen ( Diverter Valve ). Denn avgå ingen feilkode i mitt tilfelle, ettersom den fikk spenning og ikke var kortsluttet, men den hang ikke helt med på notene. Dette kan påvises ved å kjøre output test på N249 for å høre etter om den klikker ordentlig OG ved å koble på en slange og blåse samtidig som den lukker / åpner for å se om den klarer gjøre jobben sin. Etter å ha byttet denne fungerte bilen utmerket, så dersom dere har noen av symptomene jeg beskrev ovenfor kan det være verdt en nærmere kikk. For mer spesifikk beskrivelse for test av N249 refererer jeg til den aktuelle verkstedlitteraturen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet April 29, 2007 Som jeg nevnte i en tidligere post i denne tråden så hadde jeg en bil med lignende problemer. Spesielt merkbart i første og andre gir, ved at den hoster seg i gang og en liten blåse "fluddering" lyd fra området der den resirkulerende ventilen sitter. I tillegg hadde jeg en feilkode som sa:1 Fault Found: 17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!) P1297 - 35-10 - - - Intermittent Litt avhengig av motortype og årsmodell så er det en solenoidventil i tillegg ( N249 ) som "styrer" den mekaniske resirkulerende ventilen ( Diverter Valve ). Denn avgå ingen feilkode i mitt tilfelle, ettersom den fikk spenning og ikke var kortsluttet, men den hang ikke helt med på notene. Dette kan påvises ved å kjøre output test på N249 for å høre etter om den klikker ordentlig OG ved å koble på en slange og blåse samtidig som den lukker / åpner for å se om den klarer gjøre jobben sin. Etter å ha byttet denne fungerte bilen utmerket, så dersom dere har noen av symptomene jeg beskrev ovenfor kan det være verdt en nærmere kikk. For mer spesifikk beskrivelse for test av N249 refererer jeg til den aktuelle verkstedlitteraturen. Ikke akkurat noe likt mitt problem men den N249 ventilen, kor ligger den å har du dele nr å pris? kanskje verdt et forsøk å bytte den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet April 29, 2007 Går det ann å måle trykket på bensinpumpen?? evt tatt den ut å sjekket.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet April 29, 2007 Ikke akkurat noe likt mitt problem men den N249 ventilen, kor ligger den å har du dele nr å pris? kanskje verdt et forsøk å bytte den.. Skal sjekke ut litt, prisen er i samme område som en N75-ventil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet April 29, 2007 På en '01 A3 med AUM motor satt den på en brakett under innsugningsmanifolden og like ved oljepeilepinnen. Nå vet jeg ikke hva slags motor du har, men delenummeret til den jeg byttet er 078 906 283 A 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet April 30, 2007 hmm den har jeg byttet så da kom jeg ikke noe lenger med den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet April 30, 2007 Usjda, fortsatt samme problem med bilen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet September 9, 2007 Hmm jækla synd at ingen har kommet med et svar til dette her anda. Jeg har det samme problemmet. Har ingen av dere andre fått fikset dette???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet September 9, 2007 nei, forrige gang jeg byttet LMM (2 måneder siden) ble den ødelagt etter 15 min.. så fort jeg ga bånn gass i fjerde gir begynte ESP lampa å lyse. Kjørte en runde med vag-com og fikk opp at signalet fortsatt er for lavt. Må være et ledningsbrudd hos meg.. har bare ikke flere tusen kr til å få undersøkt det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet September 9, 2007 Spesiffike problemmet jeg har velger å illustrere nedenfor(dersom noen ikke skjønner det så gi meg en hint så skal jeg skrive det om) Rettstrekning 1. gir OK hele veien ut( 7000 omregninger) 2. gir OK -------"--------------- 3. gir OK --------"-------------- 4.gir OK til 5000 omregninger kutt på ca 5000, med kutt mener jeg at PSI(turbo trykket) faller kraftig fra ca 30 PSI ned til 10 PSI også kjører vi maks på 10 psi til jeg bytter gir. 5.gir samme som 4.gir 6. har ikke prøvd Bratt oppoverbakke: 1. gir OK hele veien ut( 7000 omregninger) 2. gir OK -------"--------------- 3. gir OK --------"-------------- 4.gir OK til 4400 omregninger kutt på ca 4500, med kutt mener jeg at PSI(turbo trykket) faller kraftig fra ca 30 PSI ned til 10 PSI også kjører vi maks på 10 psi til jeg bytter gir. 5.gir samme som 4.gir 6. har ikke prøvd Håper noen skjønte hva jeg mente her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet September 9, 2007 står vel igjen bare med vacum og el feil da.. evt n75 ventilen ka chip du bruka da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet September 9, 2007 noen som har vag com eller noe annet diagnose apparat som jeg kunne spandert en burger eller noe på mens vedkommende sjekka bilen??? Kjører hvor som helst (nesten) får å få litt hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet September 9, 2007 Min ladet 1.6bar til tider men som regel 1.3 å når den traff 3000omdr i 4,5,6 så kuttet den ned til 0.6 noe som tilsir at den går i ei form for nødmodus.. Kan vær det kunne lønnet seg å fått bilen i benk å mappet den skikelig da. Tror 210hk motoren er litt mer vrien å trimme men når det virker får du mer effekt ut av den vist nok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet September 9, 2007 Er det noen som gjør dette ordentlig i Norge. Lager en costum chip mens bilen er på rulle?? Vi sendte hjernen til england, men kanskje jeg må sende hele bilen neste gang:::dyrt;; ts,es, fms gjør nok slikt.. så å sende heile bilen til england for så lite hk er nok meget bortkasta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet September 10, 2007 Stille det ble her nå da;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet September 12, 2007 Er det lenge siden du har bytta LMM? Denne kan fort lange litt krøll,men den skal komme opp i Vag-Com trur jeg! Ellers så hadde jeg de samme feilene på min,men nå syns jeg den går nokså normalt. Det jeg har bytta i ettertid er en liten slange som sitter på overtrykket eller noe fra turboen! Denne var sprekt og gutta hos Audisentrum fant den og fikk satt på ny. Etter det kan jeg ikke si jeg har hatt noe problem med det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet September 12, 2007 Er det lenge siden du har bytta LMM? Denne kan fort lange litt krøll,men den skal komme opp i Vag-Com trur jeg! Ellers så hadde jeg de samme feilene på min,men nå syns jeg den går nokså normalt. Det jeg har bytta i ettertid er en liten slange som sitter på overtrykket eller noe fra turboen! Denne var sprekt og gutta hos Audisentrum fant den og fikk satt på ny. Etter det kan jeg ikke si jeg har hatt noe problem med det! LMM måler er ny, men skal undersøke det samt slangen.. tusen takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet September 13, 2007 LMM kan hvertfall by på problemer,og da vil den kutte og ikke gå mer enn i 155km\t! Går ann å vaske den litt i rødsprit for å se om det hjelper,men jeg måtte bytte hele min! Hvor gammel er bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet September 13, 2007 Leste du det ut i fra Vag-Com? Tviler på at det finnes større,eller godt mulig,men jeg har ikke lest noe om noen som har bytta org til en større! Det eneste den har som oppgave er måle luftgjennomstrømningen inn,slik at blanding og div blir riktig... Hadde jeg vært deg ville jeg kanskje testa med en orginal hvis du har det og så sett? Kunne kanskje prøvd den som sitter i min,men det kommer ann på modell du har? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...