Anbefalte innlegg

ohh det var snilt. Jeg har en 2000 modell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er jo lik som den som sitter i -99 modellen,så det er vel verdt ett forsøk! Så send meg en pm når det eventuelt kan passe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Har en passat 1.8T 02mod..

Har jeg n75 ventil?

Har jeg n249 ventil?

...Og bankesensorer og ellers alt dere har vært innom i denne tråden? :)

 

Min bil har og hatt symptomer som at den nykker litt, og at motoreffekten ikke er helt som den skal være.. Har kommet og gått, men har mest gått ;)

 

Byttet LMM, og bilen ble adskillig bedre. Men varte ikke lenge..

Bilen har BSR steg 1(196hk/322nm).. Idag byttet jeg den originale resirken med forge sin. Når dette var gjort, koplet jeg ut LMM bare på tull, og bilen gikk plutselig "godt," men motorlampa og ESP lampa begynte å lyse. Jeg koplet LMM til igjen, men kunne i grunn ikke kjenne noe forskjell på effekten, bilen gikk fortsatt "godt." ESP lampa sluknet, men ikke motorlampa lyste fortsatt, til tross for at LMM var koplet il igjen..

 

Har LMM min tatt kvelden da, eller har bilen gått over på ett nødprogram, og jeg må til møller for å få slettet feilkode, og bilen vil bli enda bedre? Hvorfor lyser lampa fortsatt, noen som vet!??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"# Larger designed Mass Airflow Sensor Housing"

 

Vil dette si at jeg har fått større lmm ?

 

dette betyr at du har fått et større hus til lmm som tilater met luft til turbo, men dette må da stamme med hva bilen er mapet til. du har sikkert satt over lmm inn i det nye huset, hvis du da ikke har kjøpt ny lmm i dette momanget, kan det være lurt å bytte, å husk ikke olje lyft filter.

 

 

ikke prøv å rense lmm, det er manga som får til noe og sikkert noen som blir helt bra, men det er sikkert og du veit ikke hvor bra det blir, du kan ha lødelagt lmm uten at det er feil kode på den. blir gradvis dårligere.

 

denne koster 1000kr på møller da må du levere den gamle tilbake

 

 

legger ved et bilde som er lånt av kristian pettersen sitt vr6 prosjekt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Har en passat 1.8T 02mod..

Har jeg n75 ventil?

Har jeg n249 ventil?

...Og bankesensorer og ellers alt dere har vært innom i denne tråden? :)

 

Min bil har og hatt symptomer som at den nykker litt, og at motoreffekten ikke er helt som den skal være.. Har kommet og gått, men har mest gått ;)

 

Byttet LMM, og bilen ble adskillig bedre. Men varte ikke lenge..

Bilen har BSR steg 1(196hk/322nm).. Idag byttet jeg den originale resirken med forge sin. Når dette var gjort, koplet jeg ut LMM bare på tull, og bilen gikk plutselig "godt," men motorlampa og ESP lampa begynte å lyse. Jeg koplet LMM til igjen, men kunne i grunn ikke kjenne noe forskjell på effekten, bilen gikk fortsatt "godt." ESP lampa sluknet, men ikke motorlampa lyste fortsatt, til tross for at LMM var koplet il igjen..

 

Har LMM min tatt kvelden da, eller har bilen gått over på ett nødprogram, og jeg må til møller for å få slettet feilkode, og bilen vil bli enda bedre? Hvorfor lyser lampa fortsatt, noen som vet!??

 

 

ja du har n75

249 er jeg ikke sikker på får ikke opp bibelen.

 

men har du kjørt diagnostikk? dette er første pri.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja du har n75

249 er jeg ikke sikker på får ikke opp bibelen.

 

men har du kjørt diagnostikk? dette er første pri.

 

Møller har lest av feilminnet på bilen tidligere, men aldri funnet noe. Men bilen går mye bedre nå etter at jeg byttet resirken i stad. Men nå lyser jo motorlampa, det har den aldri gjort før. så nå kan sikkert møller komme til nytte :) Skal det forresten være stor forskjell på når LMM er koplet i fra, kontra når den er koplet til (og fungerer som den skal) ?

 

N75, hva hvor hvordan? Kan jeg bytte selv? Dyrt?

Samme lurer jeg på om bankesensor, lambda og N249?

 

Noen som kan hjelpe? Har ikke vært noe særlig borti disse tingene før.. Vil gjerne kunne noe om dem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller har lest av feilminnet på bilen tidligere, men aldri funnet noe. Men bilen går mye bedre nå etter at jeg byttet resirken i stad. Men nå lyser jo motorlampa, det har den aldri gjort før. så nå kan sikkert møller komme til nytte :) Skal det forresten være stor forskjell på når LMM er koplet i fra, kontra når den er koplet til (og fungerer som den skal) ?

 

N75, hva hvor hvordan? Kan jeg bytte selv? Dyrt?

Samme lurer jeg på om bankesensor, lambda og N249?

 

Noen som kan hjelpe? Har ikke vært noe særlig borti disse tingene før.. Vil gjerne kunne noe om dem :)

 

n75 koste vel 700kr tror jeg, sett i såfall inn en n75j ventil disse går for å være mer stabile. denne er lett å bytte, men ikke vits hvis den virker som den skal.

 

bankesensorene, har du feil på dem, ikke vært bort noe problem med de så dette veit jeg ikke.

 

lambda får man vel også feil på hvis den ikke oppfører seg som den skal.

 

n249, den sitter på toppen av motoren under dekselet er bare å løsne å se om du har den, eller om noen andre veit dette. den er lett på se for det går en hel haug med slanger inn og ut. og en slange går til avlastningsventilen. hvis du ikke har dette går slangen fra ventilen rett til innsuget.

 

hvor bor du?? få noen med vag com til å se på bilen din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

n75 koste vel 700kr tror jeg, sett i såfall inn en n75j ventil disse går for å være mer stabile. denne er lett å bytte, men ikke vits hvis den virker som den skal.

 

bankesensorene, har du feil på dem, ikke vært bort noe problem med de så dette veit jeg ikke.

 

lambda får man vel også feil på hvis den ikke oppfører seg som den skal.

 

n249, den sitter på toppen av motoren under dekselet er bare å løsne å se om du har den, eller om noen andre veit dette. den er lett på se for det går en hel haug med slanger inn og ut. og en slange går til avlastningsventilen. hvis du ikke har dette går slangen fra ventilen rett til innsuget.

 

hvor bor du?? få noen med vag com til å se på bilen din.

 

Ok, tusen takk for svarene! Har prøvd å kople ut n75 nå, og da gikk bilen helt rævva. Så den er i allefall i orden.

Hadde bankesensorer vært gåen, ville vel motoreffekten óg blitt plutselig og merkbart redusert!? Og også da ville vel motorlampa ha blitt tent, ergo er disse også i orden.. Samme med lambdaen hadde vel også da moatorlampa blitt tent, ergo er den i orden..

N249 har jeg sjekket, og går ut i fra at jeg ikke har, da slangen går direkte fra innsuget og ned til resirken..

 

Da lurer jeg fortsatt på om det er stor MERKBAR forskjell på om LMM er koplet til mot at den ikke er koplet til, har du noen formening om dette? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bor forresten i Tromsø.. Kjenner ingen med vag com, men møller tar gjerne i mot mitt bidrag på kr 500,- for å lese av feilminnet mitt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

n75 koste vel 700kr tror jeg, sett i såfall inn en n75j ventil disse går for å være mer stabile. denne er lett å bytte, men ikke vits hvis den virker som den skal.

 

bankesensorene, har du feil på dem, ikke vært bort noe problem med de så dette veit jeg ikke.

 

lambda får man vel også feil på hvis den ikke oppfører seg som den skal.

 

n249, den sitter på toppen av motoren under dekselet er bare å løsne å se om du har den, eller om noen andre veit dette. den er lett på se for det går en hel haug med slanger inn og ut. og en slange går til avlastningsventilen. hvis du ikke har dette går slangen fra ventilen rett til innsuget.

 

hvor bor du?? få noen med vag com til å se på bilen din.

 

Her er de heldige tall rekka... (bedre seint enn aldri:)

Feil 1: 17978 Motorstyrenhet spærret------------------------------------------p1570---35-10---periodisk

Feil 2: 18010 Spænding forsyning klemme 30. Spænning for lav------------p1602---35-10---periodisk

Feil 3: 16622 Føler for lavetryk (g31) Signal for kraftig----------------------p0238---35-10---periodisk

Feil 4: 17963 Maksimalt ladetrykk overskredet--------------------------------p1555---35-10---periodisk

Feil 5: 17645 Insprøytningsventil til cylinder 1 (n30) avbrytelse-------------p1237---35-10---periodisk

Feil 6: 17647 Insprøytningsventil til cylinder 3 (n32) avbrytelse-------------p1239---35-10---periodisk

Feil 7: 17648 Insprøytningsventil til cylinder 4 (n33) avbrytelse-------------p1240---35-10---periodisk

Feil 8: 17646 Insprøytningsventil til cylinder 2 (n31) avbrytelse-------------p1238---35-10---periodisk

Feil 9: 17834 Tankluftsventil (N80) avbrytelse---------------------------------p1426---35-10---periodisk

Feil 10:17841 Relæ for sekundærluftpumpe (j299) avbrytelse---------------p1433---35-10---periodisk

Feil 11:17840 Sekundærluftinsprøytningsventil (N122) avbrytelse------- ---p1432---35-10---periodisk

Feil 12: 17695 Rescikulationsventil for Turbolader(N249) avbrytelse-----p1287---35-10---periodisk

Feil 13: 17952 Vinkelføler for gassspjælsdrev (G187) signal for kraftig--p1544---35-10--- periodisk

Feil 14: 17580 Vinkelføler for gassspjælsdrev (G188) signal for svak-----p1172---35-10---periodisk

Feil 15: 17956 Magnetventil for ladetrykk begrensning (N75) avbrytelse---p1548---35-10--- periodisk

Feil 16: 16518 Cylindertrækk 1-sonde 1: Ingen aktivitet--------------------- p0134---35-10---periodisk

 

Dette gjør meg litt :tr:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette betyr at du har fått et større hus til lmm som tilater met luft til turbo, men dette må da stamme med hva bilen er mapet til. du har sikkert satt over lmm inn i det nye huset, hvis du da ikke har kjøpt ny lmm i dette momanget, kan det være lurt å bytte, å husk ikke olje lyft filter.

 

 

ikke prøv å rense lmm, det er manga som får til noe og sikkert noen som blir helt bra, men det er sikkert og du veit ikke hvor bra det blir, du kan ha lødelagt lmm uten at det er feil kode på den. blir gradvis dårligere.

 

denne koster 1000kr på møller da må du levere den gamle tilbake

 

 

legger ved et bilde som er lånt av kristian pettersen sitt vr6 prosjekt

 

takk for at du la ved bildet. Jeg skal se å spørre om lmm er byttet. Hva er forresten lmm på engelsk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, har også samme problem på min. har en 2000 modell s3 som fusker noe jevli på alle gir når jeg trykker gass i bunn. har ikke sjekka noe enda, men lurer på om det er spjeldpotmeter på disse motorene?virker som den sender feil signal? hvilken kode må jeg trykke inn for å få opp turbotrykke på ac systemet? er sykt irriterenes da jeg skal selge bilen snart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sliter også med bilen min

hm

rykker når den får topp trykk!

skjønner ikke hvorfor

får ikke opp noen feilkoder

men går uten feil med n75 koblet ut,, men dog med lavere trykk!

når jeg drar ut kontakten til lmm da går den bare likt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha undersøkt alt som kan undersøkes så har vi sendt mail til England. Jeg personlig tror det hjernen som er feil programmert til turbotrykket og bensintrykket. Bilen drar helt sykt på 1-3.giret, men vi må vell reprogrammere 4. og 5. giret v høyt tur tall... Men vet ikke enda venter spent på de i England. Noen som vet hvor mye det koster å sende en bil fram og tilbake England??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sliter også med bilen min

hm

rykker når den får topp trykk!

skjønner ikke hvorfor

får ikke opp noen feilkoder

men går uten feil med n75 koblet ut,, men dog med lavere trykk!

når jeg drar ut kontakten til lmm da går den bare likt

 

Hva er det som er gjort med bilen din?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha undersøkt alt som kan undersøkes så har vi sendt mail til England. Jeg personlig tror det hjernen som er feil programmert til turbotrykket og bensintrykket. Bilen drar helt sykt på 1-3.giret, men vi må vell reprogrammere 4. og 5. giret v høyt tur tall... Men vet ikke enda venter spent på de i England. Noen som vet hvor mye det koster å sende en bil fram og tilbake England??

 

Hvorfor tar du ikke bare og får noen i Norge til og mappe bilen din i så fall? Da får du alt perfekt! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi de har fått betalt for en jobb som de ikke har klart å gjøre helt perfekt. Og da er det surt å betale noen andre igjen for å gjøre samme jobben

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer om jeg bumper den her igrunn?

Lenge sida det har blitt posta no her ser jeg, så kan jo hende det er noen som har fått litt mer erfaring når det gjelder denne rykkinga/nykkinga fra 4. gir og oppover? :)

 

For jeg har akkurat samme problem..

Lest igjennom hele tråden, men liksom, føler jeg at jeg ikke har sett no konkret jeg skal teste eller sjekke?

 

Håper noen kan forklare meg litt hva jeg burde gjøre, om det er jeg som har missa no her :) hehe

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.