#1 Skrevet November 24, 2006 Hei, Får ikke gira opp med den manuelle delen av tiptronic'n. For en stund siden krøllet den sorte matten rundt gir spaken. Å i det fikk jeg ikke giret oppover. Hvordan får jeg åpnet dette dekselet for å få kikket etter om en kontakt eller lignende er hoppet av.? Vil ha av både det crome dekselet samt tre-dekselet rundt. Noen som vet.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 24, 2006 Tre dekselet (3) sitter med clips, bruk et lite flatt skrujern og løs det fra kort siden mot håndbremsen. Det blanke dekselet har jeg ikke tatt bort, men mulig du ser hvordan når du får vekk tre dekselet rundt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 25, 2006 http://www.audiworld.com/tech/int50.shtml Her har du en fremgangsmåte for å ta av dekselet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 25, 2006 Tusen takk for svar. Veit noen om kontaktene til den manuelle giringen sitter under der.? Vil gjerne spare bryet med å åpne dette dekselet hvis problemet sitter et annet sted. -Andrè 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 25, 2006 Ja, de sitter under dekselet. The Tiptronic switch is integrated in the printed circuit of the symbol insert located in the cover of the shift mechanism. It consists of three Hall- sensors (-A-, -B-, -C-) that are triggered by a magnet on the slide cover. A - Sensor for downshift B - Sensor for Tiptronic recognition C - Sensor for upshift Så hvis "slide matta" matta di har krølla seg så ligger problemet der ja. Da har vel du en liten jobb å gjøre i dag ja.. Tip: Kjop deg Bentley repair manualen, den er verdt penga! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 25, 2006 Ja, de sitter under dekselet.The Tiptronic switch is integrated in the printed circuit of the symbol insert located in the cover of the shift mechanism. It consists of three Hall- sensors (-A-, -B-, -C-) that are triggered by a magnet on the slide cover. A - Sensor for downshift B - Sensor for Tiptronic recognition C - Sensor for upshift Så hvis "slide matta" matta di har krølla seg så ligger problemet der ja. Da har vel du en liten jobb å gjøre i dag ja.. Tip: Kjop deg Bentley repair manualen, den er verdt penga! Tusen takk for hjelpen. Gruer meg litt til å demontere dette. Har dårlig erfaring med demontering av deksler. Fort gjort at noe blir ødelagt. Ønsk meg lykke til. I'm going in.. -Andrè 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 29, 2006 Dette gikk jo som smurt. Var meget forsiktig med klipsene som holder det crome dekselet på plass. Som jeg trodde, så var det kontakten som hadde løsnet litt. Så nå kan jeg gire opp og ned manuelt. Takker for raske svar.. -Andrè 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...