Anbefalte innlegg

Hei,

 

Får ikke gira opp med den manuelle delen av tiptronic'n.

For en stund siden krøllet den sorte matten rundt gir spaken. Å i det fikk jeg ikke giret oppover.

 

Hvordan får jeg åpnet dette dekselet for å få kikket etter om en kontakt eller lignende er hoppet av.? Vil ha av både det crome dekselet samt tre-dekselet rundt.

 

Noen som vet.?

555455-bilde3-dashbord.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tre dekselet (3) sitter med clips, bruk et lite flatt skrujern og løs det fra kort siden mot håndbremsen. Det blanke dekselet har jeg ikke tatt bort, men mulig du ser hvordan når du får vekk tre dekselet rundt.

 

girdeksel.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

 

Veit noen om kontaktene til den manuelle giringen sitter under der.?

Vil gjerne spare bryet med å åpne dette dekselet hvis problemet sitter et annet sted.

 

 

-Andrè

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, de sitter under dekselet.

 

tip_switch.jpg

 

The Tiptronic switch is integrated in the printed circuit of the symbol insert located in the cover of the shift mechanism.

It consists of three Hall- sensors (-A-, -B-, -C-) that are triggered by a magnet on the slide cover.

A - Sensor for downshift

B - Sensor for Tiptronic recognition

C - Sensor for upshift

 

Så hvis "slide matta" matta di har krølla seg så ligger problemet der ja. Da har vel du en liten jobb å gjøre i dag ja.. :)

 

Tip: Kjop deg Bentley repair manualen, den er verdt penga!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, de sitter under dekselet.

The Tiptronic switch is integrated in the printed circuit of the symbol insert located in the cover of the shift mechanism.

It consists of three Hall- sensors (-A-, -B-, -C-) that are triggered by a magnet on the slide cover.

A - Sensor for downshift

B - Sensor for Tiptronic recognition

C - Sensor for upshift

 

Så hvis "slide matta" matta di har krølla seg så ligger problemet der ja. Da har vel du en liten jobb å gjøre i dag ja.. :)

 

Tip: Kjop deg Bentley repair manualen, den er verdt penga!

 

 

Tusen takk for hjelpen.

 

Gruer meg litt til å demontere dette. Har dårlig erfaring med demontering av deksler. Fort gjort at noe blir ødelagt.

 

Ønsk meg lykke til. I'm going in..

 

-Andrè

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette gikk jo som smurt.

Var meget forsiktig med klipsene som holder det crome dekselet på plass.

Som jeg trodde, så var det kontakten som hadde løsnet litt.

Så nå kan jeg gire opp og ned manuelt.

 

Takker for raske svar..

 

-Andrè

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.