#1 Skrevet November 24, 2006 hva er normal temp på oljen under kjøring på g60? Når jeg drar på litt under kjøring kan det komme opp i 130-140grader. På tide å montere oljekjøler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 24, 2006 Når eg hadde g-lader i min var olje temp under litt aktiv kjøring for opp mot 120 grader, etter eg bytta til lysholm presse var tempen aldri over 100. Oljekjøler er nok ingen dum ide uansett, men hvis tempen har vært lavere før, ville eg undersøkt grunnen til at den er høyere nå før eg investerte i noe annet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 24, 2006 Noe særlig over 140 grader er ikke noe særlig.. da skal du også ha kvalitetsolje for å ikke ødelegge kvaliteten til olja. På golfen min har jeg aldri hatt høyere temp. enn 115 grader. Passaten har jeg vært oppi 150 grader ett par ganger. Den er det nå oljekjøler på.. Nå ligger den normalt på 100-110 grader. Kan komme opp i 120 og litt over det også, men nå skal det sies at den går litt magert og er dårlig justert.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 25, 2006 oki.. takker for svar.. Dette har oppstått etter overhaling/trimming av g-lader i oktober... Kjører på 72mm reimhjul og 1,1 bar. Så en oljekjøler er vel på vei... sammen m et 68mm reimhjul. Hvor er det greiest å bestille det ifra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...