Biker´s bit i støvet! Porsche vs. Yamaha R1.

Anbefalte innlegg

Det er som jeg alltid har sagt.. Sykkel kjappest på langstrekker og aks mens bil er overlegen i svinger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se for deg kontaktflatene på et motorsykkel-dekk kontra et bildekk. En sykkel har kun to hjul mens en bil har fire................enkelt "regnestykke" det ;) Ikke mange kvadrat-centimeter som er i kontakt med asfalten på et mc-dekk kontra et bildekk i sving.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se for deg kontaktflatene på et motorsykkel-dekk kontra et bildekk. En sykkel har kun to hjul mens en bil har fire................enkelt "regnestykke" det ;) Ikke mange kvadrat-centimeter som er i kontakt med asfalten på et mc-dekk kontra et bildekk i sving.[/quote

Helt klart.. Men så spiller jo vekt inn også da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det jo litt artig om noen tilfeldigvis skulle vite hva banerekorden på henholdsvis bil og MC er på f.eks Nürburgring, Rudskogen og ACR....?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det jo litt artig om noen tilfeldigvis skulle vite hva banerekorden på henholdsvis bil og MC er på f.eks Nürburgring, Rudskogen og ACR....?

Rudskogen:

17.08.1996 Pontus Mörth Formel 3 S 53,26

07.07.1991 Terje Ødegård Yamaha / 250 CCM Racer N 59,65

Men mener jeg hørte det ble satt ny rekord i høst med sykkel. 52:...ett eller anna.

Edit:

Banerekord: Carl Berthelsen Superbike 57.848 (2006)

ACR:

Banerekord: Oddgeir Havnen Superbike 1.30.99 (2002)

Våler:

Banerekord: Kai Børre Andersen SS 600 00.59,238 (02)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil nok tro at banen det kjøres på har veldig mye å si på hvem som er kjappest av bil og mc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.