Soltaktrøbbel på Audi A6

Anbefalte innlegg

Har en '96 A6 med soltak. Dette er litt merkelig. Det funker til vanlig helt fint, men om jeg har koblet fra batteriet og kobler det til igjen vil soltaket åpne seg helt med en gang jeg starter motoren. Ikke når jeg setter på tenningen, men når jeg slipper nøkkelen etter å ha startet.

 

Når det går opp sånn kan jeg ikke lukke det med bryteren, jeg må bruke nødsveiven og sveive det igjen. Etterpå kan det brukes og fungerer helt som normalt med bryteren, til neste gang strømmen har vært frakoblet.

 

Merkelig! Noen forslag? Har prøvd å rense bryteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min oppførte seg slik når batteriet var dårlig. Batteribytte løste det problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Batteriet *er* egentlig dårlig, så.. Hehe.. Virker som det kan være årsaken da. Lurer på å bytte laderegulator på den også, har lav ladespenning (14 volt ved 0 grader), men det plastdekselet bakpå var absolutt ikke lett å få av stående ute i regnværet, så får nøye meg med å rengjøre kontaktene på dynamoen og vente til våren.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min gjør det samme...... så da skal det tydeligvis være sånn(selv om det er plagsomt) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.