#1 Skrevet November 26, 2006 Bilen Audi 100 QT -86 (moddet 3B motor) Clutsjen tar lenger og lenger ut. Er så vidt borti pedalen så er clutsjen ute Er det noen måte å få stilt den så den tar lenger inn eller er det bare det at den er slitt og må byttes? Hvor stor jobb er det? Er vist en ny sinterclutsj. Den tok veldig hardt før. Bilen rista om du tok clutsjen ut med lite turtall. Ikke nå lenger. Er nesten som en vanlig clutsj som tar langt ute nå. Hvilken clutsj tåler 360HK + mye bykjøring. Jeg gir faen i om den er veldig av/på så lenge den tåler mye bykjøring (bor i Oslo og kjører til jobben som regel hver dag som er midt i byen). Takk for hjelpen, Vilhelm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 26, 2006 Clutch specs: Hydraulisk med hoved og slave pumpe, planslipt svighjul, sahcs forsterket clutch plate og 6platers sinter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 26, 2006 Kanskje det hjelper å lufte clutchen??.Fått noe luft eller no i slangen.. Men hørs jo ut som det er slitt da.. Det er ikke rare jobben å bytte den men, må regne med noen timer iallefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 26, 2006 Kanskje det hjelper å lufte clutchen??.Fått noe luft eller no i slangen..Men hørs jo ut som det er slitt da.. Det er ikke rare jobben å bytte den men, må regne med noen timer iallefall Hvis jeg skal ha sterkere må jeg gå for 2 platers eller hva? Er det bare selve clutchen som må byttes eller andre ting? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 26, 2006 clutchen min tar sykt langt inne. merker at lammellene ikke er helt opne for når jeg setter den i revers så smeller det litt. Hva kan dette komme av? vet at det ikke er slitt clutch...og da skulle den vel også tatt langt ute. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 27, 2006 Noen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 27, 2006 har også bytta til forsterka clutch, men den tar jo ca 5 cm lenger ut enn originale clutchen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 27, 2006 har også bytta til forsterka clutch, men den tar jo ca 5 cm lenger ut enn originale clutchen.. Men min har først blitt sånn nå for litt siden. De "griper" mindre. Før rykket det i bilen når jeg begytne i 1 gir - rykker ikke nå lenger. Er så vidt borti pedalen når jeg har den i 5 gir og clutchen går "helt ut". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...