Maxxis sommerdekk anbefales eller ?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd disse dekkene ?

Pratet med en dekkforhandler som hadde prøvd dem selv en sesong og som var imponert over hvor bra de var.

Jeg tenker på denne dim : 235/45-17

MAZ1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer også på dette. Har vurdert å skvise på slike dekk på 19" mine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det virkelig ingen som har prøvd disse ????

Prisen på dekkonline.com er høyere enn det tilbudet jeg har fått på dem .

Skal være billigdekk dette men er jo dyrere enn mange av "billigmerkene".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med nevnte dekk, men har tidligere kjørt på federal og ling long, såkallte billigmerker på bruksbilen min.

Etter å ha kosta på Einseren noe dyrere dekk (Yokohama A539) er jeg ikke i tvil.. neste gang jeg skal handle dekk til bruksbilen skal det legges penger i disse også...

Selv om et billigdekk har tilsynelatende bra egenskaper på tørt, og kanskje til dels også på vått, så kommer forskjellen gjerne markant frem når dekket presses.. Ergo vil et billigdekk mangle endel nå du gjerne trenger det som mest, for eksempel i en nødssituasjon...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

test fra http://www.tyretest.com

Maxxis V1 235/45-17

Maxxis Z1 235/45-17

Verdt å merke seg at dette er ei side som privatpersoner legger inn hvor godt dei liker dekka. Toyo T1-R kommer absolutt best ut på sida dems, men er også det dekket som er mest populært der.

Toyo T1-R 235/45-17

Ellers har jeg også vurdert Fulda etter å sett på dekk til 19" da Toyo merkverdig nok ikke har dekk i 265/30-19?? Fulda Carat Excelero 265/30-19

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med nevnte dekk, men har tidligere kjørt på federal og ling long, såkallte billigmerker på bruksbilen min.

Etter å ha kosta på Einseren noe dyrere dekk (Yokohama A539) er jeg ikke i tvil.. neste gang jeg skal handle dekk til bruksbilen skal det legges penger i disse også...

Selv om et billigdekk har tilsynelatende bra egenskaper på tørt, og kanskje til dels også på vått, så kommer forskjellen gjerne markant frem når dekket presses.. Ergo vil et billigdekk mangle endel nå du gjerne trenger det som mest, for eksempel i en nødssituasjon...

Enig i deg med at det er ikke på dekka man skal spare penger , men da dekkforhandleren prøver å selge meg pirelli dekk som sikkert er meget gode dekk (men fy så dyre) spurte jeg om han hadde noe mere og velge i .

Da fortalte han at han hadde kjørt på maxxis dekk denne sesongen for å teste

dekk de hadde begynt å selge. Han synes de "virka " bra , satt godt både på vått som tørt , støysvake + slitesterke ( i motsetning til pirelli som slites mye fortere vistnokk )

Så da jeg hørte dette så ble jeg nyskjerrig på disse dekkene.: klø :

Tenkte at da er det jo bare å spørre på forumet:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i deg med at det er ikke på dekka man skal spare penger , men da dekkforhandleren prøver å selge meg pirelli dekk som sikkert er meget gode dekk (men fy så dyre) spurte jeg om han hadde noe mere og velge i .

Da fortalte han at han hadde kjørt på maxxis dekk denne sesongen for å teste

dekk de hadde begynt å selge. Han synes de "virka " bra , satt godt både på vått som tørt , støysvake + slitesterke ( i motsetning til pirelli som slites mye fortere vistnokk )

Så da jeg hørte dette så ble jeg nyskjerrig på disse dekkene.: klø :

Tenkte at da er det jo bare å spørre på forumet:)

Hei igjen :)

Misforstå meg rett, var ikke for å hoppe i strupen her at jeg la inn innlegget :)

Var ment som råd ;)

Fortsett å spørre her på forumet, er det ikke det det er til ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen :)

Misforstå meg rett, var ikke for å hoppe i strupen her at jeg la inn innlegget :)

Var ment som råd ;)

Fortsett å spørre her på forumet, er det ikke det det er til ;)

Nei ,det går bra det:)

Jeg er som sagt ikke uenig med deg at man skal være skeptisk til (i dette tilfelle)ukjente dekkmerker. Man får det man betaler for osv..

Nå tror jeg at Maxxis er ett ganske nytt dekk her i norge så det hadde vært fint om noen her på forumet hadde hatt noe erfaring med.: klø :

Leste ett sted at fabrikken har 15 000 ansatte .Det er alt jeg vet for å si det sånn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du klikker på linken om testen jeg har posta så ser du at dekket har fått nesten like gode karakterer som Toyo T1-R, og det er jo et KNALL dekk. Merk at det er både V1 og Z1 dekk, Z1 hadde best kritikk tror jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du klikker på linken om testen jeg har posta så ser du at dekket har fått nesten like gode karakterer som Toyo T1-R, og det er jo et KNALL dekk. Merk at det er både V1 og Z1 dekk, Z1 hadde best kritikk tror jeg..

Jada , kikket på den testen jeg.

Det er her problemene kommer da : Toyo kommer bra ut , men i testen auto motor og sport har så kommer Toyo ikke så bra ut .......hmmmm vansklig dette: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kommer jo mye an på hvilken bil som har blitt testa dekka på tror jeg. tyretest.com er det mange brukerer som har testa på forskjellige biler, og gjennomsnitt karakter som er veldig god. auto motor sport veit eg ikkje kor testen har blitt gjort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det jo bra at det er lenge igjen til våren da: bh : Har god tid på å kjøpe

sommerdekk!

Jeg kjørte med General euro 2000 dekk på passaten (225/45-17) Synes jo det var helt greie dekk jeg selv om det er billigdekk. Fikk faktisk annbefalt disse foran Falken (512?) av forhandleren denn gang. Hadde jo bare org.dim(Falken 512 ) å sammenligne med men synes jo de var mere støysvake +bra på vann og tørt.Kan hende jeg går for General denne gangen også: klø :

MEN har jo lyst til å prøve noe nytt og derfor denne intr. for Maxxis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd nevnt dekk men federal RSI gateslik virker ikke på quattropå bane det er alt for dårlig grep selv om du kjører mange runder.

Kjørt på pirelli sine før og det er om å komme til himmelen i forskjeld.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.