#1 Skrevet November 26, 2006 Er det noen her inne som vet mer om specs'a på denne motoren? Tenker da mest på toppen egentlig.. Bilder, linker etc. hadde vært knall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 27, 2006 av rally quattro motorene så er det igrunn gruppe 4 motoren som er likest vanlig 10V motor. Gruppe 4 har "original"blokk, mens A1 og A2 har aluminium lik Sport quattro. Gr 4 er 2145ccm, A1 2144ccm og A2 2110ccm. Nå husker jeg ikke/har ikke tilgjengelig løftet på kam, men disse motorene har uansett 41.1mm innsug- og 35.3mm eksos-ventiler. Kan sjekke opp komp'en i bøkene jeg har hjemme og poste senere, bare lese litt til eksamen og være innom Skoda-jobben først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 27, 2006 Se her ja! Dette er bra, ser fram til mere god info.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 27, 2006 *kremt* gikk litt fort i svingene før i dag ja, må bytte om på volumet på gr 4 og A1. Skriver uansett lista opp her. rally quattro (gr 4) volum: 2144cc borr: 79.5mm slag: 86.4mm komp: 6.3:1 innsugsventil: 41.1mm (fra 38.2) eksosventil: 35.2mm (fra 33.3) effekt: min 320hk/6500rpm, 300hk 5500~7000rpm rally quattro A1 (gr B) volum: 2145cc borr: 79.51mm (maks 80.11mm -> 2178cc) slag: 86.4mm komp: 6.3:1 innsugsventil: 41.1mm (fra 38.2) eksosventil: 35.2mm (fra 33.3) effekt: min 340hk/6400rpm rally quattro A2 (gr B) volum: 2133cc borr: 79.3mm (rally, maks 80.11mm -> 2110cc, minimum 79.51mm) slag: 86.4mm (rally, 85mm) komp: 6.5:1 innsugsventil: 41.1mm (fra 38.2) eksosventil: 35.2mm (fra 33.3) effekt: 360~400hk/7000rpm Er dette noe du tenker å basere en 8V motor på? Da ville jeg kjørt et 40/35 ventiloppsett, porting og 272 kam. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 27, 2006 Takker så mye for knallgod info!! Tenker på å kopiere en del fra disse motorene og bruke det til en G60 8v. Men dette er på tenkestadiet enda.. Har tenkt på 40 og 35mm ventiler, 270 kam med en del løft og porting pluss modifisert innsug. Så at det var veeeldig lav kompresjon på disse motorene, det har vel litt å si på valg av kam muligens? Vet du noe mer om kammene som ble brukt? Ladetrykk? Har du hørt noe om hvordan disse var å kjøre? Kan tenke meg de var veldig ketchup! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 28, 2006 Har du hørt noe om hvordan disse var å kjøre? Kan tenke meg de var veldig ketchup! Slik jeg har forstått det er det KUN gr 4 som hadde topp lik produksjonsbilene. A1/A2 har topp som matcher alu-blokka. Vet igrunn ikke noe mer konkret her ift kam/løft/plass etc. Angående kjøringen, så kan du selv tenke deg at alle tre har hatt K26 eller K27 turboer, dumpventil var fremmedord på den tiden? Det er vel noe SAAB kom med etterhvert? Ketchup, ooh yes! Fikk VIRKELIG en vekker da jeg så klipp av en rally quattro i krapp sving i stigning, stoppet jo omtrent opp midt i apex! Har INGEN erfaring med tingene, men vil tro et "normaloppsett" med de ventilene, den kammen, og så f.eks. Garrett turbo e.l. som snurrer lett igang (er jo bare å se hva som er utbredt blandt 1.8T/G60 folket det). GT25, GT28, GT28RS kanskje? edit: ladetrykk var 1.6~1.7 BAR 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...