Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som vet mer om specs'a på denne motoren? Tenker da mest på toppen egentlig..

 

Bilder, linker etc. hadde vært knall.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

av rally quattro motorene så er det igrunn gruppe 4 motoren som

er likest vanlig 10V motor. Gruppe 4 har "original"blokk, mens A1

og A2 har aluminium lik Sport quattro. Gr 4 er 2145ccm, A1 2144ccm

og A2 2110ccm.

 

Nå husker jeg ikke/har ikke tilgjengelig løftet på kam, men disse

motorene har uansett 41.1mm innsug- og 35.3mm eksos-ventiler.

Kan sjekke opp komp'en i bøkene jeg har hjemme og poste senere,

bare lese litt til eksamen og være innom Skoda-jobben først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja! Dette er bra, ser fram til mere god info.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

*kremt* gikk litt fort i svingene før i dag ja, må bytte om på

volumet på gr 4 og A1. Skriver uansett lista opp her.

 

rally quattro (gr 4)

volum: 2144cc

borr: 79.5mm

slag: 86.4mm

komp: 6.3:1

innsugsventil: 41.1mm (fra 38.2)

eksosventil: 35.2mm (fra 33.3)

effekt: min 320hk/6500rpm, 300hk 5500~7000rpm

 

rally quattro A1 (gr B)

volum: 2145cc

borr: 79.51mm (maks 80.11mm -> 2178cc)

slag: 86.4mm

komp: 6.3:1

innsugsventil: 41.1mm (fra 38.2)

eksosventil: 35.2mm (fra 33.3)

effekt: min 340hk/6400rpm

 

rally quattro A2 (gr B)

volum: 2133cc

borr: 79.3mm (rally, maks 80.11mm -> 2110cc, minimum 79.51mm)

slag: 86.4mm (rally, 85mm)

komp: 6.5:1

innsugsventil: 41.1mm (fra 38.2)

eksosventil: 35.2mm (fra 33.3)

effekt: 360~400hk/7000rpm

 

 

Er dette noe du tenker å basere en 8V motor på?

Da ville jeg kjørt et 40/35 ventiloppsett, porting og 272 kam.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så mye for knallgod info!!

 

Tenker på å kopiere en del fra disse motorene og bruke det til en G60 8v. Men dette er på tenkestadiet enda..

 

Har tenkt på 40 og 35mm ventiler, 270 kam med en del løft og porting pluss modifisert innsug.

 

Så at det var veeeldig lav kompresjon på disse motorene, det har vel litt å si på valg av kam muligens?

Vet du noe mer om kammene som ble brukt?

Ladetrykk?

Har du hørt noe om hvordan disse var å kjøre? Kan tenke meg de var veldig ketchup! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du hørt noe om hvordan disse var å kjøre? Kan tenke meg de var veldig ketchup! :)

Slik jeg har forstått det er det KUN gr 4 som hadde topp lik

produksjonsbilene. A1/A2 har topp som matcher alu-blokka.

Vet igrunn ikke noe mer konkret her ift kam/løft/plass etc.

 

Angående kjøringen, så kan du selv tenke deg at alle tre har hatt

K26 eller K27 turboer, dumpventil var fremmedord på den tiden?

Det er vel noe SAAB kom med etterhvert?

 

Ketchup, ooh yes! Fikk VIRKELIG en vekker da jeg så klipp av en

rally quattro i krapp sving i stigning, stoppet jo omtrent opp midt

i apex!

 

Har INGEN erfaring med tingene, men vil tro et "normaloppsett"

med de ventilene, den kammen, og så f.eks. Garrett turbo e.l.

som snurrer lett igang (er jo bare å se hva som er utbredt blandt

1.8T/G60 folket det). GT25, GT28, GT28RS kanskje? :)

 

edit: ladetrykk var 1.6~1.7 BAR

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.