Oljeforbruk på A4 1.9 Tdi

Anbefalte innlegg

Sånn ca hvor mye er normalt ojeforbruk på en Audi A4 1,9tdi 2003 modell ?

Noen som har prøvd QMI på disse motorene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 2002 PD130 og den etterfyller jeg hver 3. mnd. Da går det på mellom 0.5 og 0.6 liter.

Dette er så vidt jeg vet normalt. Flesteparten bruker kanskje litt mindre ettersom jeg kjører forholdsvis mye. Ca. 30.000 i året.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg etterfylte ca. 0,6-0,7 liter etter 15000km på min A6 1,9 tdi PD. Kjører longlife intervaler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg ikke målt nøyaktig men vil påstå min har brukt rundt litt i underkant av 1 desiliter på 100 mil....

Synes deg er sykt mye men vet ikke jeg.

er vant med S4 så brukt lite og ingenting, f eks til Belgia og tilbake ca 300 mil forbruk ca 2 dråper ogsp kalt ikke.no .. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 2002 modell A4, 130 HK, 1.9 TDi Quattro.

Den har gått fra MAX merket til MIN merket på peilepinnen på 5 måneder og 5000 KM.

Longlife intervall.

Noen som vet hvor mye det tilsvarer? På min A6 med 1.9 TDi tilsvarer dette 1 liter.

(Har bestilt olje for etterfylling i dag).

På min eldre A6 med 1.9 TDi går det fint lite olje. Slipper som regel å etterfylle mellom det årlige oljeskiftet... og den går 20K i året. Litt uvant med et så stort forbruk på A4'en synes jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt du lurer på står i instruksjonsboken (max til min er vanligvis 1 liter). 1 liter pr 5000 km er godt innenfor det som regnes som normalt (opptil 1 liter pr. 1000 km ved tung belasting, etc).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min 2003 A4 130HK bruker ca 0,3-4 på 200mil. bilen er gått nesten 160000, kan dette tyde på sliten turbo?

Anser kjøremønsteret mitt som jevnt.

Er det ikke 0,5l mellom MAX og MIN merket? Mener å ha lest det i instruksjonsboken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min 2001 passat 1,9 130hkPD gått 228.000km bruker ingenting på 10.000km..(ikke merkbart på pinnen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.