Xenon i fjernlys på A4 2003

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å bygge om til Xenon i fjernlysa på en Audi A4 2003 modell ?

Har jo Xenon på nærlyset men hadde jo vært litt kjekt å ha det på fjernlysene også , må selfølgelig være godkjent.

 

Ser det er endel butikker som selger "angeleyes" til denne bilen er det med Xenon mon tro ?

 

Må man fjerne støtfangeren fremme for å ta av lykta?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du xenon originalt i nærlysene, så oppfyller du vel kravene med "balastføler" (en føler som sitter på bakakselen tror jeg, som justerer lyktene til riktig høyde ut ifra vekten bak) og lyktespylere. Da er det vel ikke noe problem å sette xenon i fjernlysene. Angeleyes lykter har ikke xenon. Det som ligger i det er at det er en lysring rundt lyktene i stedet for en parklyspære. Samme som BMW har. To lysringer som går som parklys. Du trenger ikke av med fangeren for å få ut lykta. Sitter to skruer på toppen, og to i bånn av lyktene, litt i bakkant. Trenger ikke å skru de to siste helt ut, bare løsne på de. De to på toppen må helt ut. Dra lykta rett ut når det er gjort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du xenon originalt i nærlysene, så oppfyller du vel kravene med "balastføler" (en føler som sitter på bakakselen tror jeg, som justerer lyktene til riktig høyde ut ifra vekten bak) og lyktespylere. Da er det vel ikke noe problem å sette xenon i fjernlysene. Angeleyes lykter har ikke xenon. Det som ligger i det er at det er en lysring rundt lyktene i stedet for en parklyspære. Samme som BMW har. To lysringer som går som parklys. Du trenger ikke av med fangeren for å få ut lykta. Sitter to skruer på toppen, og to i bånn av lyktene, litt i bakkant. Trenger ikke å skru de to siste helt ut, bare løsne på de. De to på toppen må helt ut. Dra lykta rett ut når det er gjort.[/quote

 

 

Takker for kjapt og bra svar :)

Lyktene \lyset justeres hver gang jeg starter opp men det gjelder kun nærlys og ikke på fjernlyset.

Vet ikke om det har noe å si på fjernlyset da, de skal jo ikke stå på mot motgående trafikk likevel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke du kan bli tatt for å ha xenon i fjernlysa nei.. de skal jo per definisjon blende motkjørende trafikanter om du har de påskrudd! :)

 

Lykta tar du ut på to strakser, og det er egentlig grei plass til et par ballaster bak der.. gjorde samme operasjon på min A4 for et par uker siden, og det anbefales varmt. Tidlgere med xenon nærlys og halogen fjern var det ikke så mye vits med fjernlys, men nå lyser det skikkelig! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok ikke det er påbudt med høydejustering på langlys.

 

Så det er bare å montere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykta tar du ut på to strakser, og det er egentlig grei plass til et par ballaster bak der.. gjorde samme operasjon på min A4 for et par uker siden, og det anbefales varmt. Tidlgere med xenon nærlys og halogen fjern var det ikke så mye vits med fjernlys, men nå lyser det skikkelig! :)

 

Du kjører A4 B6 ikke sant?

Fikk du noen problemer med autocheck i FIS når du monterte xenon på fjernlyset? Evt brukt en effektmotstand i parallell for å lure elektronikken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer med B6..

 

Kjøpte bil uten kjørecomp, og har ikke kommet så langt at jeg har installert det enda.. ergo ingen autocheck. :)

Veldig mange kit har innebygd motstand for å "lure" autocheck, så regner egentlig med det går bra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De settene jeg selger har motstand så man ikke får noe kluss med Autocheck. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De settene som Tom Are Andresen selger her på forumet, skal ikke slå ut på autocheck.

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=68717

 

Kommer visst ingen feilmelding. Jeg kjøpte settet mitt hos Dybvik Trading og det går glatt:) Driver å lurer på et sett i fjernlysa også.....

 

edit: Der var Tom ja....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De settene som Tom Are Andresen selger her på forumet, skal ikke slå ut på autocheck.

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=68717

 

Kommer visst ingen feilmelding. Jeg kjøpte settet mitt hos Dybvik Trading og det går glatt:) Driver å lurer på et sett i fjernlysa også.....

 

edit: Der var Tom ja....:)

 

 

Hehe.. ;):P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. ;):P

 

 

okey Tom hva koster ett slikt fjernlys sett til min A4 2003 modell?

Er det mye arbeid\avanserte greier osv å få til.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey Tom hva koster ett slikt fjernlys sett til min A4 2003 modell?

Er det mye arbeid\avanserte greier osv å få til.?

 

Send meg en PM Øyvind. ;)

 

Edit: Rettet. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint om dere kan holde salgsbiten ett annet sted enn under Teknisk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.