Hmm... Programering av nøkkel 99 Passat

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en Passat 99mod. I dag her eg en nøkkel (sammenlegg bar) og en verksted nøkkel (plast nøkkel) Begge desse funker fint til og åpne bilen med, og til og starte med.

 

Var på Møller og bestilte en nøkkel til, kom i posten i dag. Men det står eg må inn for og programere den. Da må eg ta med alla nøklane...

 

Er ikkje dette mulig og gjøre selv???? vist ikkje... korleis gjør møller dette i så fall?

 

Nøkkelen kom i 2 biter... men kan ikkje sjå at det er plass for noe batteri, eller er det batteri i nøkkelen som eg ikkje ser?

 

Roger Indrebø

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må kode nøkkelen til startsperra. Må koplest opp mot fabrikken i tyskland for og kunne gjere d.So d blir nok ikkje so lett og gjere det selv.Skal ikkje vere lett å stjele veit du :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt over ang. koding. Verkstedet kobler opp sitt diagnoseapparat direkte til tysk hiddenbase via onlineforbindelse. Verkstedpersonalet ser heller ikke koden da den legges inn automatisk av diagnoseapparatet.

 

Ta med ALLE bilens nøkler da den nye skal kodes. Alle nøkler må kodes likt ellers kutter de ut da en annen blir kodet.

 

Batteriet sitter allerede i senderen. Sender delen er delt midt på, men vanskelig å se skjøten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette varierer nok litt fra verksted til verksted.

Ikke alle kopler seg opp direkte mot fabrikken.

Noen leser av en kode i bilen, sender denne inn til fabrikken og får en ny tilbake som benyttes ved koding/parring av samtlige nøkler mot bilens startsperre.

 

Som nevnt av andre. Alle bilens nøkler må kodes/parres opp på nytt mot startsperra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette varierer nok litt fra verksted til verksted.

Ikke alle kopler seg opp direkte mot fabrikken.

Noen leser av en kode i bilen, sender denne inn til fabrikken og får en ny tilbake som benyttes ved koding/parring av samtlige nøkler mot bilens startsperre.

 

Som nevnt av andre. Alle bilens nøkler må kodes/parres opp på nytt mot startsperra.

 

Gjelder alle VW og Audi. Skoda og Seat er annerledes enn så lenge. På de sendes en forespørsel til teknisk avd. hvor ch nr. og immonr. pluss andre hidden vurderes/sammenlignes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva koster en ny nøkkel med programmering, forresten?

 

Mener at en kompis av meg betalte nesten 1500,- for en nøkkel til en Passat 3BG.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.