Anbefalte innlegg

Howdy folkens

 

Noen som kan hjælpe mig med et par spørgsmål?

 

Som jeg har læst mig frem til herinde, så skulle pedaler og (den "sparke-plate" til venstre for pedalerne ) fra en TT passe på min 8L. Stemmer det virkelig?

 

Hørte med priser igår: 900,- fra MøllerE18. Virker lidt dyrt men så er det jo veldig nice da.

 

Bakerste eksospotten - også fra TT - passer den? Pris fra MøllerE18 1900,-

 

Potten vil jeg veldig gjerne ha satt på, tror den lyder bra ikke for mye bråk men en del mere sportsligere enn 1.6 standard : rolleyes

 

Hvis den passer på - og her tenker jeg på oppheng - krever det at jeg sager ut i fangeren?

 

Håper der er noen som kan hjælpe med disse spørgsmål.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sparkeplatene og pedalene passer nok,

men angående eksos, så vlle eg kjøpt eit effektanlegg som var tilpassa,

feks fra Simons. http://www.ray.se

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg har læst mig frem til herinde, så skulle pedaler og (den "sparke-plate" til venstre for pedalerne ) fra en TT passe på min 8L. Stemmer det virkelig?

 

Hørte med priser igår: 900,- fra MøllerE18. Virker lidt dyrt men så er det jo veldig nice da.

 

Pedaler kjøpte jeg hos Møller på Ensjø til 286,- inkl. medlemsrabatten. Billigere enn det finnes det stort sett ikke på ebay engang. Delenr. er 8N1 064 200. Fothvileren tror jeg det står delenr. til i tråden om min egen A3, men jeg fikk vite at den ikke var å få kjøpt gjennom Møller lenger, så jeg fant min på ebay.. Betalt ca. 24€ hvis jeg ikke husker helt feil.. :o

 

Angående eksos har jeg ikke peiling : flau : men A3 og TT er definitivt ikke like under, så det skulle overraske meg om de faktisk passer.. Ville nok gjort som Roar foreslår.. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tak for svarene!

 

Ok, så bestiller jeg et sett med pedaler der Michael :P !

Fothviler kan bestilles igjennom Møller på E18 ( ca. 500 ,- ) men jeg skal kunne klare og finde en biligere på ebay.

 

Ang. eksospotten fra TTs å står det f. eks på a3freunde.de at den skulle passe direkte på. Så lenge du tar fra TT med framhjulsdrift skulle den passe på A3/Golf med framhjulsdrift...kjører en quattro skulle potten fra TT quattro passe på.

 

Derfor ville jeg høre med dere om dette kunne passe. Jeg vil bare ha en mer sportslig sound ikke en bråkepotte : rolleyes

 

Var inne på ray.se og det sett no: Artikel 041-HR...så veldig bra ut. Noen som vet hvor mye lyd det gir?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tak for svarene!

 

Ok, så bestiller jeg et sett med pedaler der Michael :P !

Fothviler kan bestilles igjennom Møller på E18 ( ca. 500 ,- ) men jeg skal kunne klare og finde en biligere på ebay.

 

Ang. eksospotten fra TTs å står det f. eks på a3freunde.de at den skulle passe direkte på. Så lenge du tar fra TT med framhjulsdrift skulle den passe på A3/Golf med framhjulsdrift...kjører en quattro skulle potten fra TT quattro passe på.

 

Derfor ville jeg høre med dere om dette kunne passe. Jeg vil bare ha en mer sportslig sound ikke en bråkepotte : rolleyes

 

Var inne på ray.se og det sett no: Artikel 041-HR...så veldig bra ut. Noen som vet hvor mye lyd det gir?

 

Vil ikke anbefale å kjøpe lyddemper fra en bil med turbo. Biler uten turbo krever mer motstand, og vil mest sannsynlig bråke mye, og muligens yte dårligere. Jeg snakker av erfaring: bh :

Kjøp deg heller et effektanlegg som er tilpasset din motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting er sikkert, ikke kjøp TT bakpotte. Da får du ikke noe særlig lyd i det hele tatt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, I'm convinced!

 

Da blir det ikke bakerste potte fra TT. Det er jo sant det er en turbomotor : flau :

 

Men de anlegg fra ray.se er der noen der har erfaring med de - rent lyd messigt?

 

Andre anbefalinger?

 

Igen tak for alle svarene!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT: passer fothviler fra TT i Golf4?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, I'm convinced!

 

Da blir det ikke bakerste potte fra TT. Det er jo sant det er en turbomotor : flau :

 

Men de anlegg fra ray.se er der noen der har erfaring med de - rent lyd messigt?

 

Andre anbefalinger?

 

Igen tak for alle svarene!!!

Ray funker fint det, men ruster veldigt..

Prater du med Ferrita så får du rustfritt,

mend et koster litt meir da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg kaster meg på denne noe eldre tråden.

 

Ang. eksospotten fra TTs å står det f. eks på a3freunde.de at den skulle passe direkte på. Så lenge du tar fra TT med framhjulsdrift skulle den passe på A3/Golf med framhjulsdrift...kjører en quattro skulle potten fra TT quattro passe på.

 

Noen som har prøvd dette i praksis? Er festene like selv om det på a3 kun er rør ut på den ene siden? Og vil eksosanlegget gå fritt for tauekroken på høyre side (sett bakfra)?

 

http://www.ray.se/Bildarkiv%20system/041-H8R_Rostfritt_avgassystem_Audi_TT_Quattro_Roadster_1.8T_Coup%E9_Duplex_Simons_stainless_exhaust.htm

 

Bakfangeren og bakenforliggene stål må uansett modifiseres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en tt 2wd potte liggene som du kan få billig, så kan du prøve..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg Quattro, så hvis teori stemmer med praksis så vil ikke FWD potta passe.

 

Ellers takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det virkelig ingen her som har erfaring med dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.