Anbefalte innlegg

Som om der ikke var nok tråder om N75 ventilen, så lager jeg like godt en til :)

 

Har akkurat montert N75H ventilen i min Passat 1.8T (m/BSR steg1+ chip) og det var som å få en ny bil, bilen har alltid gått bra på litt turtall men har totalt manglet bunndrag, nå var det på plass :)

 

MEN.... er det bare innbildning at den med N75H ventilen lader enda mer? Har ikke måler men det virker rett og slett som om at den lader mer enn tidligere og det er IKKE bra siden steg1+ chipen allerede har relativt drøyt ladetrykk for org turbo...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge andre tråder her gir denne visstnok/opptil/muligens ca 0.2 bar mer enn de andre ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huffda... ikke bra :( Kan noen bekrefte/avkrefte dette? Og er det isåfall noen som har lyst å bytte mot N75J dersom den gir annerledes resultat :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste er vel egentlig å få koblet på en måler og sett hvor mye den egentlig lader.. Min med SKN chip og nymontert H-ventil lader 1,1 og synes det ikke er så mye.. Har jo sett andre med SKN chip som lader opp mot 1,3 med orginal ventil.. Tom Are her har vel prøvd omtrent alt av ventiler tror jeg så kan sikkert svare mere på ang det med ladetrykket, men kan jo variere litt med hvilken chip man har å sånn kanskje... :)

 

Men hvis du er redd for at den lader for mye kan jeg sende den orginale min gratis til deg.. Den lader nemlig ikke mere enn 0,5... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte H ventil her for en stund siden,men jeg fikk ikke mer ladetrykk enn jeg hadde med org,kun raskere ladetrykk. :)

Har hatt J ventilen montert en stund også men den fikk jeg bare feilkoder emd og funker ca likt som H ventilen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle du få for høyt ladetrykk og ingen andre ventiler fungerer bedre enn H ventilen så setter du bare inn en reguleringsventil som sørger for at turbotrykket ikke overstiger f.eks 1,4 bar. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle du få for høyt ladetrykk og ingen andre ventiler fungerer bedre enn H ventilen så setter du bare inn en reguleringsventil som sørger for at turbotrykket ikke overstiger f.eks 1,4 bar. :)

 

 

Min lader 1.4-1.5bar så det er perfekt,mye lader din? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en ny og ubrukt H ventil til salgs hvis noen har behov. Fikk aldri montert den før jeg bestemte meg for å gå for mekanisk regulering.

 

Delenr 034 906 283 H

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være (får håpe) jeg bare blir lurt av at bilen drar på en helt annen måte nå enn før og at den ikke lader mer, ble litt skremt dersom den virkelig prøver å lade 0,2 mer nå enn før da jeg ikke tror turboen har særlig mye å gå på siden steg 1+ chipen til BSR er relativt slem:

 

ev_616_1+_l.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en ny og ubrukt H ventil til salgs hvis noen har behov. Fikk aldri montert den før jeg bestemte meg for å gå for mekanisk regulering.

 

Delenr 034 906 283 H

 

 

pris da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pris da?

 

Tenkte meg 400.- pluss evt frakt (som ikke blir stort)

 

Jeg betalte 560.- pluss frakt fra statene for den.

 

Edit: Solgt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal H-ventil settes inn som den som står der frå før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.