#1 Skrevet November 27, 2006 Hva ble dommen på denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 27, 2006 Min står på bilen, og funker greit. Ingen lekkasjer. Hadde en del krøll med den i starten, men min var en av de første som ble produsert, så dei hadde sikkert litt starting issues. Skulle jeg brukt 5000 på et rør nå så hadde det blitt et med retningstyrt eksos mot turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 27, 2006 Statiske flow tall: Min er ikke monter enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 27, 2006 Men noen som merker noe med ytelse/turbolagg? Ser at det er større rør på replicaen, men RS2 så samles jo alle ved eksosflensen. Denne så går hver sylinder inn på samme røret (må jo bil litt kræsjer med pulsene?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 28, 2006 Statiske flow tall: Bilde av dette... Er dette målt av 034 eller finnes det en måte å måle dette selv på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 22, 2007 Jeg kjøpte en slik manifold av Peder på sunnmøre, og merka meg at den var av så som så kvalitet, spesielt på finishen inni... Jeg "renska den rein" inni, men 034 hadde heller ikke varma den for å ta ut spenninga på'n, etter sveising før planing, så den vred seg etter kort tid.. Da var det av igjen med den og plane: bh : Men... merker at spoolup'n er kjappere. har fullt trykk ca 3-400 omdr tidligere... Og med det godset så vil den nok (nesten) aldri sprekke som støpte gjør... Og til mitt bruk med litt over 300 hk så er den super sammen med en k26: smil : Så alt i alt er jeg fornøyd med den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 22, 2007 Er dette målt av 034 eller finnes det en måte å måle dette selv på? Disse tallene er målt av 034, dvs de leverer bort tingene sine for å flowteste de, bla innsuget som de selger. Dette er er statisk flowtest som i grunn bare forteller deg hvor mye selve produktet flower og ikke hvor mye det flower i en gitt applikasjon. Med andre ord så er denne måleteknikken som alle andre måleteknikker, åpen for debatt. Det den derimot gjør er å gi deg klare tall på at, sett på som en enkelt del, så er den bedre en RS2 manifolden. Hva gjelder kvalitet så synes jeg personlig at den var tilfredstillende til prisen. Jeg har sett ganske mange manifolder opp gjennom tidene og denne holder ikke tilbake for andre som jeg har sett som koster mer. Jeg målte samtlige av manifoldene på den siste forsendelsen. Disse var plane intill +/- .2 millimeter, noe som jeg mener er høyst akseptabelt i denne prisklassen. Hva gjelder spenninger i konstruksjonen så er det kun Bjørn Andre i denne tråden som har nevnt noe om dette. Det er flere yrkesmekanikere her på forumet som har kjøpt den og de har vært meget fornøyd. Disse gutta har også valgt å "freshe" opp noe innvendig med dremel eller tilsvarende verktøy. Min ligger enda i en kasse her i stua og håper den finner veien til bilen etterhvert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...