Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har bygget om min 92 passat 2e til vr6. Har flyttet over en komplett bil til min, inkludert alt utstyr og motor. Men har et par små elektriske feil som jeg håper noen her kan hjelpe med. Jeg er helt UTE på feilsøking i el. anlegg og vet ikke engang hvordan et multimeter fungerer :o

Men har fått til det meste. Motor starter og går fint, sentrallås, el vindu og det meste av utstyret fungerer.

 

Men, når jeg skrur på tenning får jeg lys i alle knapper og instrumentpanel. Dette skal ikke skje siden dette er en tysk bil. Hjelper ikke om jeg prøver å koble til lysbryteren. En annen ting som ikke fungerer skikkelig er instrumentpanelet. Får lys i det og de digitale instrumentene (klokke og km) fungerer men ingenting annet. Får ikke utslag på turteller eller bensinmåler.

Har aldri kjørt bilen så vet ikke om speedometer eller tempmåler fungerer, men dette er vel heller tvilsomt.

 

Kan nevne at jeg ikke har koplet til noen av ledningene til bryterne ved rattet (visker og lys). Kan dette ha noen invirkning på feilene? Eller skyldes dette at noen kontakter har blitt koplet feil?

 

Når jeg overførte alt det elektriske ble alt skikkelig merket for å få det sammen igjen, men det er jo tydelig at alt ikke har havnet rett.

 

Noen som har vært borti lignende problemer og kanskje har noen tips til hva som kan prøves?

 

Må vel bare se etter kontakter som ikke er skikkelig i eller som har havnet feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv å koble til de ved rattet og se hva som skjer da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv å koble til de ved rattet og se hva som skjer da.

 

Heh...Det hadde liten effekt. Men å koble til de to løse kontaktene jeg fant bak sikringsboksen funket bedre : dum :

Da ble det liv og røre i instrumentpanelet. Fikk også tankmåleren til å fungere ved å stappe hånden ned i tanken og løfte på flotøren. Viste seg at det ikke var mer enn maks et par liter bensin igjen på tanken, og det kan jo ha vært en grunn til at nålen ble liggende på pinnen hele tiden. Fikk ikke testet turtelleren da jeg ikke hadde nok strøm på batteriet til å få fyr i motoren : rolleyes

Kanskje like greit med tanke på at klokken var over 3 på natten.

 

Men får fremdeles lys i knapper og instrumentpanel når tenningen er på. Skal ta med alle brytere i morgen og plugge i og se om det kan hjelpe. Kanskje det er det som må til. Kanskje dimmeren til kupélyset må være tilkoblet?

 

En annen ting. Hvilke lamper skal blinke/lyse når tenningen står på? Hos meg var det konstant lys i utropstegnet (bremser) og på ladelyset, mens lampene for kjøleveske og olje blinket. Det er vel slik det skal være er det ikke?

 

OT: Forresten Glenn Ove, hva er det som summer og går når tenningen står på? Er et eller annet i motorrommet som står på konstant, virker som om det kommer i nærheten av bremsekraftforsterkeren eller ved den lille sirkulasjonspumpen. Kjente på den, men det var ikke den. Klarer ikke å finne ut hva det er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noe feil med at lampen før kjøleveske blinker...når jeg kakker i dashbordet blir alt i orden og turtellern starter og går som bare det

 

Ka kan være feil da...noen som har peiling da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.