Pris og bytte av katalysator - Passat 3B 1.8

Anbefalte innlegg

Min bror må bytte katalysator.

Har fått tilbud om kat med pakninger for 2800, er ikke dette en veldig grei pris?

Hvordan er det å skifte denne? Går det greit å smyge den ut og inn uten demontere veldig mye?

 

Møller i Haugeseund skulle forresten ha 7000 for kat, pluss eventuelt arbeid...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette en universal katalysator?Hvis så, så bør du være litt forsiktig med for mye turbo trykk.Dei er ikke så veldig holdbare.

Jeg kjørte 1.4 bar på S2'en og innmaten løsnet og sperret etter bare noen mnd bruk.Kjøpt hos Anker.

Jeg kjøpte så en cat fra H2M racing i sverige til 1250 SEK og den har virket bra over lengre tid.

 

Grunnen til at jeg kjøpte universal var at eg var på EU kontroll hos gamle Sannes (møller )i haugesund rett etter jeg kjøpte bilen og dei sa at begge cattene mine var gåen og at dei forlangte 7000 pr stk for nye!!!

Jeg sjekket under bilen selv etter det, og såg at forrige eier hadde fjernet dem!!Dei hadde da selfølgelig bare sjekket CO.

Uansett,jeg bygde ett anlegg i 2.5" med universal cat for 6000,- og det har virket bra siden og går gjennom EU uten problem.

 

Johan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er snakk om en 1.8 uten turbo :)

 

Vet ikke om det er universal, original er det nok hvertfall ikke.

 

 

Men hvordan er det med plass til å bytte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er snakk om en 1.8 uten turbo :)

 

Vet ikke om det er universal, original er det nok hvertfall ikke.

 

 

Men hvordan er det med plass til å bytte?

 

Ahaaa...

Var litt tidlig på mårran dette.Da skulle ikke universal være noe problem.

Tenker du på plass under bilen til katalysatoren,eller trenger du en plass å stå for å bytte?

Vet ikke hvordan passat catten ser ut,men man får jo runde og ovale alt ettersom...likest mulig original vil vel være det beste

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plass i motorrom, under osv, er det mye rom å få lirka ut og inn katalysatoren? Eller må mye løsnes/fjernes for å komme til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plass i motorrom, under osv, er det mye rom å få lirka ut og inn katalysatoren? Eller må mye løsnes/fjernes for å komme til?

 

Må vel løsne røret bak catten tenker jeg for å få av den gamle og inn den nye.Vet ikke hvor catten er plassert på passat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg litt på her..

 

A6 2.4 Quattro

På denne er det da to katalysatorer. høyre/venstre

Orginalt var visst dette drit dyrt.

 

Svendsen eksos, hadde vært borti dette før. Og da

hadde de kjørt begge eksosrørene igjennom En stor

katalysator og så delt det igjen.

Dette kom på over 7000,-

 

Hva syns dere om løsningen?

Andre tips?

 

En kamerat av meg driver med gamle amerikanske biler

han sa det var fordel at ekosen gikk inn i ett Y-ledd og

så delte seg igjen. Istedenfor to helt adskilte

Dette ga riktigere motstand (helt likt i begge) og høyere

nm??

 

Hva sier dere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.