#1 Skrevet November 28, 2006 Hvilken felgbredde og dekkbredde er max på en 96 A6Q? Da snakker jeg om max uten å måtte valse hjulbuer og slike ting. Anbefalinger ang styling til disse? Takker for innspill..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 28, 2006 Nå vet ikke jeg hvilke bredde som er max, men det komme ann på hva slags innpress du har på felgene dine og størrelsen på dem. Og styling på C4 karosseri er ikke noe pent ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 28, 2006 Mulig det ikke er pent. Får se. Først senk, eksos, filter og felg... Deretter får jeg se litt på rs deler til den... Men aller først må julenissen komme med masse penger... Bilen er så godt som handlet allerede, men den står ikke på tunet ennå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 29, 2006 Jeg vet ihvertfall at 235/45-17 og 245/40-17 med ET35-40 går fint. Been there, done that. Styling på C4 er så stygt at det er til å spy av i mine øyne. Ser bare totalt jalla ut. Felger og senk er det eneste som nytter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 29, 2006 Takker for det innspillet. Nå har jeg sett på de forskjellige "styling-settene" og må nesten si meg enig. Men bare nesten.. Jeg hadde tenkt 18 og 19" felger. Hva går på disse egentlig? Sammen med senk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 29, 2006 På min har jeg Koni dempere og H&R 40mm senkefjører, den er ikke lav i det hele tatt. Jeg kjører 18" med 225/40-18 det fungerer meget bra. Hvis du skal senke så vil jeg absolutt anbefale justerbart, da kan du få den akkurat så lav som du vil ha og at hjulene ikke subber oppi, er dyrt men veldig kjekt. Vanlige senkesett har veldig lett for å sige bak så det ser ut som du kjører i oppoverbakke hele tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 29, 2006 Takker for det innspillet. Nå har jeg sett på de forskjellige "styling-settene" og må nesten si meg enig. Men bare nesten.. Jeg hadde tenkt 18 og 19" felger. Hva går på disse egentlig? Sammen med senk... Jeg ville gått for 225/40-18 og 40/40 senk hvis jeg var deg. Da kan du kanskje være så heldig å beholde bittelitt kjørekomfort og kjørbarhet, samtidig som det ser rått ut. Hadde sånn senk og den dekkdimensjonen rundt hele på min A6, og det funket greit, men var ikke akkurat god plass forran. Du ser på det nederste bildet hvor langt ut dekket stikker forran, og da var det max 5mm klaring på innsiden. Kan være greit å ha i bakhodet at disse bilene har et voldsomt overheng forran, dvs mye bil forran framhjula, så fartsdumper blir din verste fiende når du senker. Var noen steder her i byen jeg bare måtte gi opp og finne en annen vei rundt... EDIT: Rart at bilen din ikke ble lav, Hans Øyvind, siden det skulle være samme senk som min, som jeg syns var ganske så lav... Mitt sett var riktignok fra ABT, men en mm skal jo være en mm uansett... Og syns heller ikke bilen min så baktung ut, hvertfall ikke når den var parkert... Så omtrent slik ut: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 29, 2006 Det der så pent ut... Kommer sikkert til å gå for felger med en del kant. Liker disse best. Men det har jo ikke noe å si på senkingen. Har sett på 40/40 senking og justerbart. Tiden vil vise hva en går for her... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 29, 2006 Jeg ville gått for 225/40-18 og 40/40 senk hvis jeg var deg. Da kan du kanskje være så heldig å beholde bittelitt kjørekomfort og kjørbarhet, samtidig som det ser rått ut.Hadde sånn senk og den dekkdimensjonen rundt hele på min A6, og det funket greit, men var ikke akkurat god plass forran. Du ser på det nederste bildet hvor langt ut dekket stikker forran, og da var det max 5mm klaring på innsiden. Kan være greit å ha i bakhodet at disse bilene har et voldsomt overheng forran, dvs mye bil forran framhjula, så fartsdumper blir din verste fiende når du senker. Var noen steder her i byen jeg bare måtte gi opp og finne en annen vei rundt... EDIT: Rart at bilen din ikke ble lav, Hans Øyvind, siden det skulle være samme senk som min, som jeg syns var ganske så lav... Mitt sett var riktignok fra ABT, men en mm skal jo være en mm uansett... Og syns heller ikke bilen min så baktung ut, hvertfall ikke når den var parkert... Så bra ut det der, kant i kant. Men husk også at med mer senk, så følger hjulet en sirkelbue opp mot skjermen, dvs hadde denne bilen vært senket 2 cm til, så hadde felgen stikki (stukket) lengre inn. 8,5x18 ET35 med 225/40 eller 235/40 eller 8,5x19 Et 35 med 235/35 19 er rimelig safe på disse bilene skulle jeg mene, "uansett" 40mm senk eller justerbart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 29, 2006 Det går med 225/30-20" Kjører med dette på min 2001 mod... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 30, 2006 Det går med 225/30-20" Kjører med dette på min 2001 mod... Dette hjulet er tilnærmet likt 225/40 18 og 235/35 19, så ikke overrasket over at dette går fint. Regner med ET ligger på "normalen" fra 30 til 40. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 30, 2006 Jeg vet ihvertfall at 235/45-17 og 245/40-17 med ET35-40 går fint. Been there, done that. Jeg har 235/45-17 (ET 45, tror jeg). Klikk nedenfor for bilder. (Auda! 96-modell er jo noe annet, beklager) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 30, 2006 Har en -96 A6 2.6 Avant som jeg har montert KW fjærer på (40-40). Bilen ble pent senket. Dette er bruksbilen, så jeg ville ikke ha den noe lavere. Har også kjøpt meg 8x17" A8 felg fra en -96 A8, husker ikke ET. Blanke speilhus er eneste plastbiten som jeg synes blir greit på disse. mvh Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 16, 2007 Må ta denne tråden opp igjen. Hva er max bredde på felgen da? Har sett på noen lekre 9x19 ET30. Vil disse gå fint eller? Følelser og meninger rundt dette mottas med takk. Helst kjapt, sommeren nærmer seg...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 17, 2007 Må ta denne tråden opp igjen. Hva er max bredde på felgen da? Har sett på noen lekre 9x19 ET30. Vil disse gå fint eller? Følelser og meninger rundt dette mottas med takk. Helst kjapt, sommeren nærmer seg...... 9x19 ET30 går neppe rett på A6'en din, selv med smale 235/35 19 dekk. 8,5x19 ET35 eller 9x19 ET40 er vel mer trygt, da med samme dekk. Bredere dekk, typ 265/30 19 etc subber nok rimelig mye bilen din, også bak. Unntaket må være hvis ET på felg er "unormalt" høyt, dvs f.eks 9x19 ET50. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 19, 2009 Tar denne opp igjen jeg. Prøvde å søke litt, men fant ikke det svaret jeg var ute etter. Har en A6 C4 2.6 Avant 2WD, bilen skal senkes 60/40. Nye felger må derfor også handles inn, men jeg er ganske usikker på felgbredden. Jeg vil ha dekkstrekk og felgkant, men ikke sånn det helt ekstreme, bilen må være kjørbar på nordnorske veier 18x8 et35 med 225/40 blir vell litt for pinglete, blir vell ikke noe dekkstrekk av det? Derfor er jeg på tanken med 18x9 et35 med 225/40, men jeg er veldig usikker på om dette vil gå klart på både inn- og utsiden? Noen smarte hjerner der ute som kan svare meg på dette? Alt av svar mottas med stor takk! ;D Mvh Alexander 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 19, 2009 Jeg kan bekrefte at 255/40/18" på 8,5" felg ikke går fremme på en Audi 100 93 mod.. Men det går fint bak. ET var 39. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 20, 2009 Da vil jeg tro 18x8,5 med et35 på 215/40 eller 225/40 vil gå greit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 21, 2009 Da vil jeg tro 18x8,5 med et35 på 215/40 eller 225/40 vil gå greit? Går sikkert med 245 også på et35, men ville ikke satset på det, 225/40/18 går med et 45 det.. Og du har 1cm mer ut på hver side, så det går helt topp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 21, 2009 Takk for alle svar! Det ble 18x8,5 et35 på 215/40.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...