#1 Skrevet November 29, 2006 Usikker på om tråden passer inn her men prøver.. Noen som vet hvor jeg kan få xenon/bixenon i tåkelyktene på Touranen? Er det ombyggingsett eller får man kjøpt xenonlykter? Evt hvor får man kjøpt settet/lyktene... Har sett ett par stykker med xenon/bixenon tåkelykter... tar gjerne imot en kort forklaring av forskjell på xenon og bixenon samtidig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 29, 2006 Noen som vet hvor jeg kan få xenon/bixenon i tåkelyktene på Touranen? Er det ombyggingsett eller får man kjøpt xenonlykter? Evt hvor får man kjøpt settet/lyktene... Har sett ett par stykker med xenon/bixenon tåkelykter... tar gjerne imot en kort forklaring av forskjell på xenon og bixenon samtidig Siste først; Xenon er bare nærlys, bixenon er nærlys og langlys. Du får kjøpt kit flere plasser på nettet. F.eks. Dybvik Dioder.no +++ Du trenger ikke nye lykter. Hvis du f.eks har H3 halogen pærer i tåkelysene nå, så bestiller du et H3 HID kit. (HID er en annen betegnelse på xenon) Xenon i tåkelysene vil du ikke få godkjent, da lysene må være justerbare og ha lyktespylere. Jeg klarer ihvertfall ikke å komme på noen biler som har dette på tåkelysene Så kommer det hvordan styrke du skal ha på pærene. 6000K gir best lys. Er litt blåskjær i disse. 6000k er vel standard på nye biler viss jeg ikke tar feil. 8000k gir litt dårligere lys, men mer blåskjær. På de kit'ene som man kjøper hos norske forhandlere følger det som regel med bruksanvisning på norsk. Er ikke så vanskelig å koble opp etter som jeg har forstått. John Nguyen har gjort dette på sin A4 Prosjekt tråden hans 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 29, 2006 Er også fleire som selger Xenon her på forumet,F.eks her http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=68717 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 29, 2006 Standard på nye biler er 4300 kelvin, det er detta som gir det besta lyset og. Viss du tar 6000 kelvin vil lyset bli cirka 10 % svakare. Har 6000 kelvin i min og det fungerer utmerket:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 29, 2006 Takker for alle svar og informasjon. Da kan jeg kikke litt og se hva jeg finner, evt hva det koster. Var vel redd for at det ikkke ble godkjent med xenon tåkelykter. Har en kompis i drammen med en touran som har xenon tåkelykter, gamle lowrideren til arve her i klubben. Igjen takker og bukker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 29, 2006 Tviler på at det lar seg enkelt gjøre å ettermontere, noe pga Canbus systemet og noe pga pæreholderene på disse bilene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 29, 2006 Tviler på at det lar seg enkelt gjøre å ettermontere, noe pga Canbus systemet og noe pga pæreholderene på disse bilene Tar imot alle tips,takker....er det for mye greier driter jeg i hele greia 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 29, 2006 Ja for Caddy og Touran har samme lyter og jeg prøvde på min...gikk ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 29, 2006 Takker for alle svar og informasjon. Da kan jeg kikke litt og se hva jeg finner, evt hva det koster.Var vel redd for at det ikkke ble godkjent med xenon tåkelykter. Har en kompis i drammen med en touran som har xenon tåkelykter, gamle lowrideren til arve her i klubben. Igjen takker og bukker. Om ikke kompissen din har gjort noe siden Arve hadde bilen så sitter det Xenonmatchpærer og ikke ekte xenon på den. Pærene til tåkelyktene dine og på bilen til kompisen din er mest sannsynlig ikke de samme da det kom et skille i 2005 på bl.a Touran. Dette kan lett sees på selve sprederen. Om du har linselykter så er det H11 og er det klarglass lykter så er det HB4 pære. Send meg en pm om du er intressert i xenonmatch pærer (har dette liggende). Ørjan:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 5, 2006 synes uansett at tåkelysene på touran knapt merkes når de er på.. jeg har bytta til hoen pærer der.. da får du i allefall hvitere lys i dem så det ligner xenon.. og de koster ikke all verden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 5, 2006 synes uansett at tåkelysene på touran knapt merkes når de er på.. jeg har bytta til hoen pærer der.. da får du i allefall hvitere lys i dem så det ligner xenon.. og de koster ikke all verden.. Hvor få man kjøpt slike Hoen-pærer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 5, 2006 Her f.eks: http://vwaudi-club.no/forum/showthread.php?t=52024&highlight=xenonmatch 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 11, 2006 Dette er ikke noe problem.... can dus er en ting... men , Torgersenbil.no har balaster som takler can bus... jeg kjøpte 6000k til mine tåkelys , altså HB4 pærer ...fornøyd som bare det ,,, Så dette går 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 11, 2006 Har montert biltema(fysj) xenon på golf'n min, og det er ikke noe problem det heller... Biltema... Virker, virker ikke, virke... Skal du kjøpe bør du kjøpe noe som er bra.(i hvertfall bedre enn biltema...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 11, 2006 Kjøpte ett sett av Ørjan her, monterte i helga og ble veldig fornøyd!! Til dere andre som lurer, ingenting å lure på! Litt reklame for deg Ørjan.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...