Anbefalte innlegg

Samboeren var ute å kjørte og traff en liten stein som slo oppi en plass under bilen. (vet ikke om det har noe med problemet å gjøre)

Hun kjørte videre, stoppet bilen og alt var normalt til hun skulle starte den igjen. Da gikk den ujevnt og dro dårlig. I tillegg har turteller sluttet å virke, skjedde tidligere på dagen.

Jeg kikket under bilen får å se etter skader, så ingenting. Skjekket også oljenivået. Prøvde å starte den og den startet lett men bråker og går ujevnt.

Etter 5-10 sekunder starter oljelampa å lyse og da stoppet jeg bilen.

Hørt at dysene kan lage krøll på disse motorene når de har gått en del (240k).

Men hva kan forårsake at turteller ikke virker og at oljelampa lyser, (den kun lyser ikke noe sirene)

 

Takker for hjelp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en tilsvarende feil på audien til pappa. Samme bil, samme motor. Men alt jeg gjorde var å parkere på en parkeringsplass. Prøvde å starte den igjen etter 5min, og siden har den vært bra.

 

Dysene fører til urolig tomgang, nøkkete gange med mellomgass. Om oljelampa lyser ville jeg sjekket oljepumpe og evt lett etter lekkasjer. Bilen til pappa har forresten rundet 330k nå og er fortsatt en drøm å kjøre, godkjent uten en anmerkning i sommer. :)

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant nå også ut at det ligger en del vann på gulvet på høyre side bak, kan dette ha noe med saken å gjøre? Noe elektronikk som ligger i nærheten som kan begynne å tulle pga vannet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ligge litt ymse under baksetet, men det er såpass mye høyere at jeg tviler på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er tørt under baksetet men masse vann på gulvet foran baksetet på høyre side. Tror det er forholdsvis tørt foran passasjersetet. Har lest at drenering fra klima/friskluftannlegg kan gå tett og at det da kan renne vann i på høyre side i bilen. Har noen opplevd at en slik lekkasje har fått elektronikk til å kødde? Turteller og klokka i dæsjen er helt på tur og motoren går hvertfall ikke på alle seks hele tiden! Er vel bare å få tørket ut av bilen og stake opp drenering og håpe at ting ordner seg eller er dette optimistisk? Noen idèer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en tur på verksted for feilsøking ble det konstantert dårlig kompresjon i en sylinder : bh : . Blir vel å bytte noen ringer eller byttemotor!

Det er en 2,6 V6, hva må gjøres hvis en skal hive i en 2,8 V6 (12v)? Eneste forskjellen konstruksjonsmessig er lengre slag har jeg hørt, og at det er flere motorkoder på 2,8 med noen forbedringer med årene. Holder det da med byttemotor med riktig motorstyring eller er det forskjell på ledningsnett også?

 

Noen med peil på disse motorene som kan komme med noe info? :tilber: :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.