#1 Skrevet November 29, 2006 Faen.. Den innerste bolten til feste mellom kat og turbo gikk av.. noen som kan si meg hvordan jeg kan få ut resten av den bolten?????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 29, 2006 Få tak i gripepikk av god kvalitet, borre hull som passer, og få den ut. kan sikkert være en fordel både med varme og crc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 30, 2006 må jeg ha ut turbo for å komme til tror dere?? har de sånn pikk på mekonomen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 30, 2006 Da må du nok ned i Pikkbutikk i Kristiansand:D (Radioresepsjonen på P3 spøk....) Sorry for offtopic... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 30, 2006 Det heter vel grisepikk på godt norsk.. men verktøy-navnet er vel skrue utdrager eller noe sånt? Dette får du på mekonomen og lignende steder. Om du kommer til med turboen fortsatt i bilen er vanskelig å si, det høres trangt ut..men verdt et forsøk. Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 30, 2006 Jeg hadde vel styrt unna grisepikk, for knekker du den har du virkelig et seriøst problem..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 30, 2006 Disse kan sitte noe helt inn i.. og er vel grunnen til at de knekker innimellom. Anbefaler vel enten å sveise på en mutter i resten av bolten, eller bore ut forsiktig. Du bør nok ta av turboen, tror du får igjen den tiden i økt tilgjengelighet og mulighet til å ta den med på et mek verksted som kan ta ut bolten for deg når du gir opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 30, 2006 Jeg villa gjort som Bjørn sier her, for dette har jeg gjort selv å veit korsn en slik pinnbolt elr hva det no måtte være sitter.. Skru av turboen for lettere tilkomelighet å sveis på en mutter! Det er garantert det beste. Du blir bare forbanna å kasta alt rundt deg vist du ska stå å "puttle" for å "spare tid" (Noe du ikke gjør allikavel med å ta snarveier) Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 1, 2006 Ja ville nok vært det beste å ta den ut ja! men bolten er knekt et par millimeter inn i turboen.. blir vel litt vanskelig å sveise på bolt da.?? Egentlig så tror jeg at jeg har lyst til å skru ut turboen og levere fra meg resten av jobben med en gang.. vet jeg kommer til å bli forbanna og frustrert på hele dritt turboen siden jeg sikkert ikke kommer til å få den ut... Er det noe firma i moss/østfold som kan hjelpe med sånnt?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 1, 2006 Søk på gulesider på mekaniske verksteder. Er nok noen av det i moss. Tror nok det er lurt å levere det bort ja. Pga varme og kulde om hverandre så sitter dette som et h#¤%&te 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 1, 2006 Søk på gulesider på mekaniske verksteder. Er nok noen av det i moss. Tror nok det er lurt å levere det bort ja. Pga varme og kulde om hverandre så sitter dette som et h#¤%&te Takk. Fikk tak i et firma med navn Brynildsrud som skal få den ut for meg. De bruker laser, husker ikke hva han sa den teknikken heter men. er vist gjort på under timen, trodde han. Alt løser seg det eneste spørsmålet er hvor tykk lommeboka er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 1, 2006 Men det jeg lurer på nå er når jeg skal skal ha ut turboen. hva må jeg tenke på? er det bare de tre boltene på toppen der som skal ut?? Nye paktninger og bolter når alt skal på skaffes. Moment på dette eller stramme til det sitter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...