97 mod Audi A4 1,8t (B5) vag-com feil hjelp

Anbefalte innlegg

Bilen begynte plutselig å fuske, men før vi fikk koblet til vag-com hadde det gitt seg. Vi la også merke til en ny pipelyd fra motor, som ikke har gitt seg

 

Fikk opp et par feil, som dere guruer kanskje vet hva er?:)

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 907 557 T

Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D06

Coding: 04001

Shop #: WSC 00000

2 Faults Found:

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

26-10 - Output Open - Intermittent

00561 - Mixture Adaptation

14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded

Readiness: N/A

 

 

Takker for all hjelp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En sporadisk feil med magnetventil N-75 for turbotrykksregulering har igjen ført til at bensin/luftblandingen har vært feil. Dette er i sin tur oppfattet av lambdasonden. Så vidt jeg skjønner iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En sporadisk feil med magnetventil N-75 for turbotrykksregulering har igjen ført til at bensin/luftblandingen har vært feil. Dette er i sin tur oppfattet av lambdasonden. Så vidt jeg skjønner iallefall.

 

 

Ok, men bør vi gjøre noen tiltak med dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser vel ut som om du kanskje trenger en ny N75 ventil.. går bilen dårligere enn vanlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser vel ut som om du kanskje trenger en ny N75 ventil.. går bilen dårligere enn vanlig?

 

Ja, fikk en telefon fra eieren i dag, som sa at det virket som den ikke fikk ladetrykk.

 

Iallefall gikk den ikke som den skulle.

 

Møller selger N75 ventilen for rett under tusen lappen, men den kan kanskje skaffes rimligere annet sted?

 

Er den grei å bytte i tillfelle?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en N75J liggende, hvis du er interessert. Helt ny. Skulle montere den da jeg fant ut at det var en slik som var der fra før..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en N75J liggende, hvis du er interessert. Helt ny. Skulle montere den da jeg fant ut at det var en slik som var der fra før..

 

 

Hva skal du ha for den da? Å hva er forskjellen i praksis på J og H?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det er slik at J-ventilen skal gi deg raskere og mer stabilt turbotrykk. Din for 650, og da sender jeg den i brev til deg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det er slik at J-ventilen skal gi deg raskere og mer stabilt turbotrykk. Din for 650, og da sender jeg den i brev til deg?

 

 

Dette er interesant! Jeg har ikke fått snakket med eieren i kveld, men tar kontakt med ham i morgen, så gir jeg deg et svar da, ok?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.