Kjøling på Golf gt syncro

Anbefalte innlegg

Har et problem med kjølingen på min 89 golf gt syncro, det vil si at nå funker kjølingen på motoren men ikke varmeapperatet i cupeen.. Idielt på denne årstiden. Har funnet ut at det må være enten varmeapparatet som er føkent eller at det er en ventil sak som står oppe ved torpedoveggen der hvor rørene inn til varmeapparatet går inn.

 

Tenkte at ventil dingsen er en god del billigere enn varmeapparatet + at det VELDIG mye lettere å bytte.. hehe

Når jeg kjenner på slangen er den varm frem til ventil dingsen og kald etter ventil dingsen. for meg er dette et tydelig tegn på at ventil dingsen er føken.

 

Jeg tok derfor turen innom Møller Nesttun for å kjøpe en ny ventil dings. Han bak disken lette og sto i men fant ingen ting, han spurte deretter om bilen var bruktimportert, og det er den jo, og sa at da kunne jeg bare GLEMME og finne noen deler hos de! De solgte bare deler til NORSKE VW ikke tyske og at bilene var VIDT forskjellige!!

 

Jeg mener fremdeles at VW er tysk og at de neppe gidd å produsere egne biler til norge... i hvertfall ikke i 1989..

 

Jeg sitter igjen med et inntrykk av at dette var en kar som ikke visste hva han gjorde på og prøvde desperat og snike seg unna arbeid.

 

Så jeg spør; er det noen andre enn meg som har denne ventil dingsen ved torpedoveggen eller har jeg en unik bil i norge??

 

Og best av alt, er det noen som har en ventil dings til overs?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke det de reduksjonsventilene som ble ettermontert for å unngå at varmeapparatet sprakk på grunn av produksjonsfeil på Golf 2 og Jetta? Har bare pleid å ta dem vekk på biler der de har streiket.. Håpløs greie uansett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er meget mulig det stemmer.. hva har du brukt for å fjerne dem? må nødvendigvis skjøtes på en eller annen måte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bumper denne litt da det haster litt å få varmen til å funke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erstattet bare med to rørstumper i passende dimensjon for å skjøte slangeendene sammen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.