Anbefalte innlegg

Sliter med å få bremsene bak på min -76 audi 80 til å ta jevnt.

Har hatt bilen på bremsetester og prøvd å justere mens den ruller men det er plent umulig å få den ene siden til å ta nok.

 

Hjulsylindre er nye og bremsebånd og tromler er i bra stand. Kan det være hovedsylindreren som lager problemet?

Bremsene forran er forøvrig gode som gull.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan noe om detta eller :o ?

 

Har en komplett hovedsylinder med servoenhet fra en typ 81. Noen som vet om denne passer på en 76 modell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min første tanke er at det ikke er et hydraulisk problem, med mindre du (uvitende) har forskjellige størrelser på sylinderne i bakhjulene. Dermed tror jeg at det kan være snakk om dårlig friksjon, rett og slett.

 

Dette kan skyldes flere ting, som at båndene har blitt forurenset med noe, som vann, bremsevæske, hjullagerfett eller noe annet som gjør at de ikke skrubber så godt som de burde.

 

Videre, hvordan er det med strammemekanismen på disse bremsene? Er det selvstrammer eller manuell stramming? Hvis det er selvstrammer, fungerer alt sammen, kilen godt smørt opp etc, og fjæren til denne stram nok? Sikker på at alt er montert korrekt?

 

Eneste jeg kan tro, hvis det er et hydraulisk problem, at det må være en innsnevring et sted. Kanskje en av slangene har en intern "boble" eller knekk, som gjør at du har problemer med å få bremsevæske til å passere? Eller kanskje noe rusk i systemet har kilt seg et sted, slik at det blir forringelser i hydraulikken?

 

Og, helt til sist, hvordan står det til med håndbremsen? Viser denne samme symptomene, eller bremser den like mye på begge sider?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håndbremsen er dønn lik på begge sider og virker som bare det, så derfor har jeg tenkt som så at problemet sitter lenger fram.

Bremsene er ikke selvjusterende nei.

Tviler litt på de biltema hjulsylindrene jeg kjøpte egentlig, men det er ikke noe lekkasje i fra de. Har sjekket at det er lik diameter på stempelet (12,71 mm eller no).

Begge slangene og de korte rørene er nye. Samt at det ikke er noen lastavhengig ventil, rørene går direkte inn på trommelen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.