Lekkasje i nivåreguleringen på A6

Anbefalte innlegg

Har siden jeg kjøpte bilen hatt en lekkasje på nivåreguleringen på min A6 -99.

Den seg ned på venstre side bak bare noen minutter etter at motor var stoppet, og kompressor gikk jevnt å trutt.

Nå har jeg hatt bilen på verksted og de har byttet belg og slange fra kompressor å ned til demper. De hadde lokalisert en lekkasje der et sted. Men idag når jeg kom å skulle se om bilen, så var den i bånn på begge sider bak.

Er det slik at når bilen har nivåregulering så vil den sige ned når den står parkert i noen dager? De på verkstedet påsto det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konklusjon nå er at det er lekkasje i kompressor. Noen som vet pris på en ny evt har en liggende ?

Små sjangser for det kanskje. Vurderer nesten å rive driten av bilen og montere senkesett. Spm da er om jeg trenger deler extra for å montere vanlig støtdemper etter at luftdemperne er fjernet eller om det er bolt on.

takknemmelig for alle svar :-/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir jo reneste monologen dette : flau :

Har konstatert at kompressoren ikke holder tett. Problemet er at en ny koster 6-8000kr: gråter :

Leter nå febrilsk etter brukt på nettet, men det ser dårlig ut.

Er det noen som vet om et huggeri som har spesialisrert seg på å hugge Audi? Det finnes foresten ikke ny på lager i norge, og verkstedene jeg har snakket med sier at de ikke har vært borti lekkasje i kompressorenheten. Typisk min flaks: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt ut hele dritten med et gewinde istedet for... så er du kvitt hele problemet : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan vite at det som oftes er belgene som er lekkasje på.

Har hatt samme problem som deg. Byttet først en belg men det var en liten lekkasje på den andre også. Trodde først det måtte være en ventil i kompen som ikke funka.

 

Snakket med en lastebil/bussmekaniker som kunne fortelle at dette har blitt et problem etter at veisaltet kom.

Skarpe saltkrystaller skjærer små hull i belgene.

 

Mitt råd er at du for sjekka den andre belgen nøye. Få hjelp av noen med Vagcom. Den kan gi kompressoren beskjed om og starte. Gjør dette når bilen er jekket opp bak.

Uansett var det jo veldig merkelig at det først var lekkasje på en belg og nå i kompen.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det at belgen ble bytta var bare en ide som bilselger og et verksted hadde. Fikk skrevet i kontrakten at de skulle fikse demper bak når jeg kjøpte bilen. Jeg ville da sette bilen på Audiverksted, slik at de kunne feilsøke, men selger mente det ikke var nødvendig, for han hadde snakket med verksted og de var sikre på at det var belgen. Derfor ble den byttet. Men nå har mitt lokale verksted lekkasjetestet hele systemet og de finner at lekasjen må være i kompr.

For å være sikre, byttet vi om på slangene på kompressor, og da seg bilen ned på høyre side først. Så det er rimelig sikkert at det er i ventilene i kompr det lekker.

Så da er spm om det kanskje lønner seg å rive av hele greiene. Ny kompr er dyrt det også.

Menmen,slik er det å ha bil : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel nesten like dyrt å kjøpe ny kompressor, som å bytte til fjærere, da du må ha nye komplette fjærbein. ihvertfall Justerbart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste oppdatering. Hele nivådriten er fjernet og det er montert vanlige dempere bak med 35mm senksett hele veien rundt. Så nå er jeg fornøyd : smil :

Kosta ca 13k alt inklusive, men bilselger tok halve regningen. Meget fornøyd!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.