Hjelp! Godkjenning senking S4 92mod

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til og skaffe tilveie TÜV papirer på senkesettet på bilen (Fjærer).

Dette er ikke montert av forrige eier, men ham før han.

Eier før meg hadde hverken papirer eller kjennskap til settet, desverre.

Eneste jeg vet er at det er rødt av farge, håper.. Eller går for at det er et H&R sett. Håper noen kan hjelpe meg med dette?

 

Hellsikes gnolete biltilsyn : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står et nummer på fjærene et sted, om dette ikke har forsvunnet med tiden/slitasje..

Finner du dette, er du litt mer hjulpen, siden du da kan finne eksakt modellnavn, og deretter riktig TUV-papirer.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står et nummer på fjærene et sted, om dette ikke har forsvunnet med tiden/slitasje..

Finner du dette, er du litt mer hjulpen, siden du da kan finne eksakt modellnavn, og deretter riktig TUV-papirer.. :)

 

Skal ta av hjulet bak og sjekke i morgen....

Men må si jeg gruer meg, når jeg fant denne tråden.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=62457

Noen som vet hvordan dette endte?

 

Evt noen som vet av noen andre biltilsyn som er litt mer medgjørlige enn de i Trondheim. Da tenker jeg på ett i nærheten? Støren kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står et nummer på fjærene et sted, om dette ikke har forsvunnet med tiden/slitasje..

Finner du dette, er du litt mer hjulpen, siden du da kan finne eksakt modellnavn, og deretter riktig TUV-papirer.. :)

 

Plukket av dekket i dag og etter mye skrubbing og såre knoker fant jeg merking på fjæra:glad: Merkinga var: AU011 HA 38/2000

senkesett.jpg

På demperen kunne jeg lese Boge. I tillegg var det audi logo på demperen, så antar denne er orginal?

Videre var den merket 0201 32-115-E og ...0 513 031 D

 

Hvilket senkefjærer/sett er dette? All hjelp mottas med stor takk :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drevet og søkt på nettet.

Utifra bildene på hjemmesidene til H&R har de hvit merking. Klarte heller ikke og finne igjen merkingen på fjær mot deres delekatalog.

 

Tittet på sidene til Jamex.

Der ligner merkingen på min, men lite og dårlig bilde.

Men klarte ikke og matche nr på fjær mot dele nr...

 

Søkte også på Boge, men fikk ikke opp noe...

Bilstein fjærene er vel blå?

Hva med Sachs? Andre merker??

 

: hjelp : please.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp heller nye fjærer, og sørg for å få med TÜV-papirer, så slipper du alt det prakket der...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp heller nye fjærer, og sørg for å få med TÜV-papirer, så slipper du alt det prakket der...:)

 

Jeg har orginalfjærer liggende, men gidder ikke og kaste bort en hel dag for og bildgjøre byråkratene på biltilsynet....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite å gjøre sånn på morran..

http://www.gundersen-sportscar.com/SPRINGS-2006-1_nettliste.pdf

Ser ut som en tlf til Gundersen motorsport kan gjøre susen, men det er merket av at det er gamle TüV papirer til de som kun kan sendes/faxes, og nummeret i den lista er helt sikkert en erstatning for AU011.

 

Takkar og bokkar så meget :tilber:

 

Skal ta telefonen fatt i morgen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde og ringe Gundersen Motorsport i dag.

De hadde ikke ført Cobra senkesett. Fikk tips fra dem om hvem jeg skulle sjekke med.

har prøvd følgende:

Eiker Motorshop - Hadde ikke

Mekonomen i Trondheim -Nei

Rodim v/skedsmokorset - Hadde ikke, men skulle sjekke mere

Har sjekket x-antall hjemmeider.

På carstyling.org var det link til noe Cobra greier, men det var bare kufangere og felger.. : gråter :

Sjekket hjemmesiden til de i linken og sendte dem en mail. Tror firmaet er i Tjekkia, så er spennt på om jeg i det hele tatt for svar....

 

Help, forslag please!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at det der er senkesett fra Autotechnics i Nederland, hadde det samme på S4'en min. Jeg har muligens PDF-filen med godkjenningspapirene liggende på den gamle pc'en et sted, jeg skal se etter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at det der er senkesett fra Autotechnics i Nederland, hadde det samme på S4'en min. Jeg har muligens PDF-filen med godkjenningspapirene liggende på den gamle pc'en et sted, jeg skal se etter...

 

Åh, glimmrende! : rb :

Det er lys i enden av tunnelen, håper jeg...

 

Fikk svar fra Tom Erik i dag. Han hadde problemer med H&R senkesett og biltilsynet som nevnt tidligere. Det endte med at han måtte kjøpe et annet senkesett som ikke reduserte bakakkselvekten for og få det godkjent.

Can you belive it!? : eek :

Biltilsynet :angrygun:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, det er helt latterlig! Noen er bare fryktelig stivbeinte, dessverre.

 

Jeg skal som sagt se etter i løpet av helgen, den pc'en det sannsynligvis ligger på står hjemme hos foreldrene mine, men skal en tur dit i løpet av de nærmeste dagene.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sachs trur jeg det er...møkkafjører...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at det der er senkesett fra Autotechnics i Nederland, hadde det samme på S4'en min. Jeg har muligens PDF-filen med godkjenningspapirene liggende på den gamle pc'en et sted, jeg skal se etter...

 

Begynnte og søke på Autotechnicas jeg. Der fant jeg en underleverandør av fjærer hos de http://www.autotechnics.ch/ som het G&M advanced suspension.

Fabt hjemmesiden deres, og begynnte og søke.

Og se hva jeg fannt!

http://www.maxtrac.nl/TUV/Nr.%2097-0973-00-02.pdf

YEZ : rock ::klapp:: gb :

 

Ikke så stødig i tysk, men det står etter eller annet med vekt og last. Gulp.

Ett eller annet med 1240 kg og 1200..

Noen som kan hjelpe meg og oversette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Punkt 19: Ikke for utførelser med tillatt foraksellast over 1240 kg.

Punkt 20: For kjøretøy med tillatt bakaksellast over 1200 kg skal dette begrenses til 1200 kg. Tillatt totalvekt skal da også om nødvendig modifiseres."

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis reg. nummeret på bilen din slutter på 0 såvidt jeg kan klare å skimte ut fra bildene har du allerede max bakaksellast på 1200 kg og foraksellast på 1240 kg, og det burde da ikke være noe problem.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis reg. nummeret på bilen din slutter på 0 såvidt jeg kan klare å skimte ut fra bildene har du allerede max bakaksellast på 1200 kg og foraksellast på 1240 kg, og det burde da ikke være noe problem.. :)

 

Jepp, dette stemmer.

Tittet i vognkorti dag. 1240 på for og 1200 på bak

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det bare å ta med papiret + papir på hjulstillingskontroll til trafikkstasjonen, så skulle det gå greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.