Leveringstid på felger fra Tyskland osv.

Anbefalte innlegg

Jeg har da planer å bestille meg felger fra Tyskland (HTN eller RSL), eller England (http://www.dubmeister.co.uk). Det jeg lurer på er om jeg må bestille felgene nå, for å få de til sommeren, har hørt skrekk historier om folk som har ventet i 8-9 mnd før felgene hadde kommet.

En annen ting er om jeg må betale felgen i det jeg bestiller den, eller om betalingen kommer når felger kommer?

Håper noen vet, for jeg vet ikke: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De sender neppe felger før de har mottatt penger. Risikoen er på deg.

Frakt tar vel ikke mer enn et par uker..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bestilte Schmidt felger.. De tok nøyaktig 4 uker før jeg fikk de fra tyskland

kjøpte de gjennom quality autoimport da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men vist jeg bestiller de HTN felgene, lages de etter mine spesifikasjoner. Altså, de må produseres osv.. Vist jeg bestiller RSL felgene fra Dubmeister, kan det vel hende det går fortere:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som tar mest tid her, er ikke selve transporten fra tyskland. det tar maks 3 dager. men det fleste tyske firma bruker DHL, og de bruker utroooolig lang tid på tollen. har opplevd at pakker har blitt liggende 1 mnd på tollkontoret før de har blitt sendt videre.

DHL er rett og slett sjankseløse på dette området. Andre firma jeg har brukt har jeg hatt pakken etter 5 dager hjemme.

Så om du kan velge frakteselskap, så prøv å styr unna DHL.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dubmeister var jo en helt fantastisk side!! hvorfor har jeg ikke sett denne før nå!! Billig var det jo også forsåvidt! hmm.. nå ryker feriepengene..hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel greiere å kjøpe RSL felger fra RSL enn dubmeister, så slipper du et mellomledd. Blir mindre frakt og tar mindre tid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) Bestilte steffan felger fra dubmeister for en tid tilbake. Gikk vel en måned eller noe sånt. Bra service der også forresten!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) Bestilte steffan felger fra dubmeister for en tid tilbake. Gikk vel en måned eller noe sånt. Bra service der også forresten!

En mnd var jo ganske lenge da. Jeg bestilte felger fra usa, og de var på døra nøyaktig 5 dager senere. Så jeg vil anta at det er forskjell på fraktfirmaene. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva må man regne med i frakt og sånt vis man bestiller fra dub?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bestilte fra Tyskland,og jeg venta vel i 4 måneder eller noe. Tok litt tid,men det skulle visstnok skyldes at Schmidt hadde flytta eller utvida fabrikken rundt den tida,sånn at alt ble forsinka med noen uker..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.