fjærna emblem, men ripa opp lakken!

Anbefalte innlegg

fjerna a6 emblemet på bakluka, men laga masse småriper i lakken når jeg skulle få vekk limet, ser ut som jeg har brukt sandpapir: bh : : bh : : bh : er det noen måte å fikse dette på uten å lakkere opp hele bakluka??: klø : har prøvd å polere men det funka dårlig... huff...: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv og rubb den ned først og så poler den opp, pleier og ta det meste så lenge det ikke er veldig grove riper;)

eller stikk innom noen som driver med bilpleie, så hjelper dem deg sikkert:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de er ikke så grove, lakken ser ut som den er pussa med fintfint pussepapir.. utrolig kjipt!! må prøve å kjøpe noe rubbing middel, men hvordan gjøres dette? fort og forsiktig eller lenge og hardt? hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rubb forsiktig og passe lenge. :) Bruk lakkfornyer el. og polish til slutt :) Er ingen kunst å få det bra hvis ikke det er dype riper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fra meguiars kan jeg anbefale Scrachx etterfulgt av lakkrens på hele luka for så å polere og vokse etterpå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble utolmodig å dro på shell og kjøpte turtlewax scratch remover og rubba forsiktig for så å polere to ganger, men de vises enda.. er ikke dype riper, kanskje gjennom klarlakken! frustrerende.. takker for alle svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjorde samme "tabben" på bilen min, skal vel gjerne varme opp limet. dra til et bilpleiefirma og be de polere bakluken din. de har greie på det. min ble som ny etterpå:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og sånn mens vi er inne på temaet. hva er beste måten å fjerne emblemer på? Varmepistol?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann.

Er det noen som kan si meg hvilken grill denne bilen har?

Har lett på internett, men finner ingen som er like.

Holder på å style en Passat, og skulle absolutt fått svar på dette.

 

Mvh.

 

Jone

volkswagen passat2.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og sånn mens vi er inne på temaet. hva er beste måten å fjerne emblemer på? Varmepistol?

Den beste måten jeg har funnet ut å fjerne merker på er å bruke fiskesene. Bruk fiskesena i ytterkant av merket, slik at limet blir sittende igjen på bilen (ingen fare da for å ripe opp lakken). Etterpå er det bare å mette limet med Autoglym (den vanlige røde - men det fungerer sikkert med andre polish merker også) og la det stå en liten stund. Da er det bare å bruke tommelen og "dra" limet av : smil : Anbefaler uansett en grundig vask rundt merkene slik at man ikke drar noe sand etc. som ligger bak der inn i lakken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk høre om flere som brukte lett oppvarming med varmepistol med gode resultater. har ikke prøvd det selv enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det kun er klarlakken som er skadet, skal det funke å rubbe og polere.. Kjøp en god rubbing, rubb i rette diagonale bevegelser uten så altfor mye press, men litt "kraft" må man jo bruke.. Så polerer du det opp igjen med skikkelig polish.. Har gjort dette på et par biler til noen kamerater og et par tidligere kolleger som hadde fått ripet opp bilen av ymse grunner. Funka fin fint det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk høre om flere som brukte lett oppvarming med varmepistol med gode resultater. har ikke prøvd det selv enda.

 

Når jeg fjerna emblemene på a3'en så brukte jeg varmluft pistol på emlbemene til limet ble mykt og jeg kunne forsiktig trekke av emblemene, så vaska jeg med sitrus rens for å bli kvitt lim rester, så var dete bare en kjapp rubbing og en enda kjappere polering så ble det suuuper bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tanntråd og varmepistol;) ingen over ingen ved siden!:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

brukte først tanntråd, men den røyk bare! så gikk over på fiskesnøre (nylontråd) og hårføner(varmluftpistol blir vel litt for varmt?). funket fint, men var når jeg skulle fjærne limrester det ble problemer, vil helst holde det for meg selv hva jeg brukte.......... må vel bare rubbe litt til, skal hellakkere bilen i tyskland til sommeren så det er ikke katastrofe, men irriterende fordet!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke vil fortelle hva du har brukt til å fjerne merkene, er det vanskelig å gi råd til hva du bør bruke...

 

Fjerne emblemer på biler som har gått en stund kan ofte by på problemer, kan selv lett se konturene av det gamle merket i sollys nesten uansett dersom det ikke er lakkert på nytt. (Kan ha noe med at jeg har jobba som bilklargjører og blitt perfeksjonist av det, menmen)

 

Selv tør jeg ikke ta av emblemene på Vento'n min, er redd jeg bare vil gå og irritere meg over konturene i sollys i etterkant...

 

Siterer en gammel røver i bilklargjøringsfaget: "Jeg haaaater å levere biler uten emblemer, er så vanvittig stress å få det pent!"

Bare nevner det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.