Anbefalte innlegg

Har hatt diverse trøbbel med Golf'n i det siste:

 

-Jaget på tomgang

-Vanskelig å starte (stoppet rett etter start og "i kryss"), tidvis problem

-Fjusker under aks (ofte) + en og annen gang ved jevn gass (skjelden)

-Trekker av og til enormt dårlig (som regel i kombinasjon med fjuskingen)

 

Tomgangsjag er borte etter bytte av tenningsdeler og rens i innsug. Etter denne operasjo starter bilen okay også, + at den stopper ikke lengre i kryss o.l.

Trekker også bedre etter bytte av tempgiver (se under), men får stadig vekk noen "nå-skal-jeg-faen-meg-leke-Polo-0.9l aks"

 

Var inn på VAG-verksted og fikk lest ut feilminne. Da var det registrert en feil på hastighetsgiver (den til speedo, nede på kassa) Denne ble slettet. Mekaniker sa at dette kunne ha en sammenheng med at diffen takket for seg. Feilen kom ikke opp igjen der og da (sannsynligvis fjernet problemet). Mekaniker sa at temp-giver til motorstyringen var et problem på VW, med følgende at feil temp ble registrert og det ble blandet feil bensin/luft-mix. Denne har jeg byttet, og bilen ble -LITT- bedre, men langtifra 100%.

 

Skulle ut et lite ærend nå i kveld, og gjett om bilen slo seg vrang da! Vrir om nøkkel og bilen starter fint. Men når jeg slipper gassen dør den momentant på tomgang. Starter igjenn, samme skjer. Nå ville ikke bilen svive på tomgang i det hele tatt!!!!

 

Men etter litt kjøring (ett par hundre meter), kommer ting seg. Men nå har plutselig tomgang sunket med 1-200 o/min???? Ligger ganske stabilt på et noe lavere turtall enn normalt (som er 800)

 

Prøver igjenn litt senere i kveld, da med temmelig samme lekse, borstett fra at bilen var noe lettere å få til å svive på tomgang, som da legger seg på (som tidligere) 6-700 o/min.

 

Men nå prøver jeg å tråkke gassen i bunn for å sjekke responsen, som viser seg å være noe moderat kan en vel si. Tar 1-2 sek før motoren ruser seg opp, men jeg hører en kraftig sugelyd fra filteret med en gang jeg rører gassen.

 

Har vel egentlig sluppet opp for "ideer" om hva som kan feile "min kjære", så jeg prøver litt her på forumet jeg.

 

Og ja, det ble et jæ....ig langt innlegg. Bedre en: "bilen er ødelagt, hva er galt" :D :D :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NB! Har fremdeles et bittelite håp om å komme meg til Våler til helga, så all hjelp er GULL VERDT FOR MEG NÅ!!!!! :):):):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden luftfilter bytte?

 

Bensin filter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Freddy Svendsen

"men får stadig vekk noen "nå-skal-jeg-faen-meg-leke-Polo-0.9l aks"

 

Og hva pokker er galt med Polo 0.9l? Beste bilen jeg har hatt!

 

 

 

... postet han, og krysset av 'ubrukelig post #287' på lista si... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Atle Dreier

Og hva pokker er galt med Polo 0.9l? Beste bilen jeg har hatt!

 

 

 

... postet han, og krysset av 'ubrukelig post #287' på lista si... ;)

 

Dette høres kjent ut, gitt..

 

Har bare ett tips til deg, kanskje to:

 

1. Sjekk over alle ledninger som går inn bak på spjeldet. Ene ledningen var revet av på min, og da oppførte han seg som dette.

 

2. Dra ut lambda, (kople fra kontaktene), og prøv bilen da. Bilen går som ei skitten ei, hvis denne er dårlig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Atle Dreier

Og hva pokker er galt med Polo 0.9l? Beste bilen jeg har hatt!

 

 

 

... postet han, og krysset av 'ubrukelig post #287' på lista si... ;)

 

Joda, kjempe-god bil, enig i det, men ikke akkurat en SPREK bil da! (pappa hadde en sånn for ca 10 år siden) :):):)

 

Slapp løs ALLE 40hk'ene i den, og presset den opp i 80 på 2. gir..... Stakkars bil! Men det gikk bra det. :):):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av arne jakobsen

Dette høres kjent ut, gitt..

 

Har bare ett tips til deg, kanskje to:

 

1. Sjekk over alle ledninger som går inn bak på spjeldet. Ene ledningen var revet av på min, og da oppførte han seg som dette.

 

2. Dra ut lambda, (kople fra kontaktene), og prøv bilen da. Bilen går som ei skitten ei, hvis denne er dårlig..

 

Takker for tips. Skal gå over alle kontakter en kveld og spraye med en elektro-spray som jeg fikk på jobben.

 

Skjedde forresten noe merkelig i dag. Var å kikket litt under panseret i ene pausen. Startet bilen, og den "vanlige" leksen med trøbbel på tomgang var der fortsatt. Fikk bilen til å svive på tomgang etterhvert.

 

Kobler ifra LMM og bilen stopper med en gang. Skal vel gjøre dette regner jeg med, med til saken.....:

 

Rett etter bilen stopper, hører jeg en tikke/klikke lyd ca ifra innsug. Prøver litt igjenn, starter stopper bla bla bla......

 

Så det merkelige: Etter jeg har kvalt motoren ved å koble ifra LMM (tenning fremdeles på), så ser jeg at gass-spjeld "nykker" litt. En liten bevegelse på 1-2mm. Sånn står det og klikker lenge!!!

 

Forslag? Skal være sånn eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde lignende problemer på min bil, da var det pakningen til sentralsprut som var morken, sugde da falskluft! Kanskje noe lignende hos deg, selv om du har annen motor! Falskluft eller...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper/tror problemet er løst nå. Gikk over det meste av kontakter å sprayet med elektro-spray, å nå går'n som en kule igjenn!!!!!

 

Mistanke om at det var kontakten til spjeldet.....

 

Tjo-ho!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm, minner mistenkelig om noen småting jeg har på min...

 

din er vel også KE jetronic, som min...

Tror elektrorens skal klistres på lambda og ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.