#1 Skrevet November 30, 2006 som topic, hva trenger jeg for å få dette til på coupe Q85mod? noen som har tegninger/mål av adapter? skal bruke s2 caliptere og holdere sammen med saab skiver.... det er foran det er snakk om 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 30, 2006 Skaff deg hele eller delte fjørbein fra en typ 89. Disse har 95 mm avstand mellom skruehulla til sadelen. Saab skiva passer rett på. Kan også bruke skiver fra Ford Mondeo ST220. Bruker du delte fjørbein må du også bytte ut bærekula til en med 19 mm diameter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 2, 2006 Skaff deg hele eller delte fjørbein fra en typ 89. Disse har 95 mm avstand mellom skruehulla til sadelen.Saab skiva passer rett på. Kan også bruke skiver fra Ford Mondeo ST220. Bruker du delte fjørbein må du også bytte ut bærekula til en med 19 mm diameter. fra hvilken årsmodell/motor da? er fjærbeina like på alle typ89 med tanke på hjullager dim og slik? passer hjullager og drivknuter overens med type 89 da?? takker for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 3, 2006 fra hvilken årsmodell/motor da? er fjærbeina like på alle typ89 med tanke på hjullager dim og slik? passer hjullager og drivknuter overens med type 89 da?? takker for alle svar : vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 3, 2006 Hele fjørbein (typ 81 og 89) bruker 68 mm hjullager Delte fjørbein typ 89 bruker 75 mm lager Typ 89 med 20v sug samt S2 bruker 82 mm lager. Det letteste blir å bruke hele fjørbein. disse kom kun på 87 og noen 88 modeller tror jeg, før de gikk over til den delte typen. Vet ikke om hjullager med 68 og 75 mm OD har samme innvendige diameter (ID). Hvis du bruker hele fjørbein kan du i alle fall bruke de drivakslene du har fra før, det er jeg 95 % sikker på. Bruker du delte fjørbein tror jeg du må bytte drivakser samt den "koppen" på girkassa man skrur drivakslen i. Hvis det er av interesse så har jeg en 87 modell delebil som har det du trenger av deler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 3, 2006 Typ 89 med 20v sug samt S2 bruker 82 mm lager. Du glemte B4 V6, den bruker også 82 mm lager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 6, 2006 Hvis jeg kjøper KW justerbart senkesett. kan jeg kjøpe til type89 med hele fjørbein og s2 calipterne passer på da? evt hvordan passer de fjørbeina bak på bilen da? er det ett sett jeg kan få kjøpt som passer på bilen og s2 caliptere foran og s4 caliptere bak? får jo ikke kjøpt 2 og 2 fjørbein, kun 4??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 6, 2006 Skal du bruke justerbart må du få tak i delte fjørbein både forran og bak. Selve fjørbeinet må du sende til Tyskland som pant. Mest sansynlig må du bytte alle drivaksler og bærekuler også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 25, 2007 hva er innvendig diameter på hjullageret på typ 89 20v? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...