Er disse "sports" dempere bra nok?

Anbefalte innlegg

MÅ senke A3'en min...fant disse på ebay

http://cgi.ebay.de/Supersport-Sportfahrwerk-fuer-Audi-A3-Typ-8L_W0QQitemZ170054858797QQihZ007QQcategoryZ44151QQcmdZViewItem

Er de allright eller er det crap?

Vil senke bilen højst 35-40mm og vil gjerne ha nye dempere i tillegg til fjedre da bilen har gått 160.000Km.

Vil ikke bruke mange penge på jobben/delene, er jo snart jul osv!

Går ikke etter monster kvalitet men trenger heller ikke kjøpe noe dritt som allikevel må byttes om et år.

Dette settet er jo veldig billig - 169 euro + porto + moms + tollgebyr.

Så står det noe om at man skal passe på, avhengig av senking og størrelse på "antriebswelle", at man kanskje må benytte andre "koppelstangen".

Hva betyr det?

Håper der er noen som har peiling på dette sett/billigsett?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet noe om disse dempere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet noe om disse dempere?

sorry off topic, men jeg har sportsdempere og fjærer tilsalgs, helt nye... ligger i pakken enn med tuv papirer.

det senker 45 mm og passer alle A3 (8L).

har tidligere handlet de hos http://www.autospar.no

demperene koster 3399,-

fjærene koster 1399,-

total 4798 + frakt.

skal få de for 3800 fra meg!

demperene http://www.autospar.no/goxpage00000005dbpSS1208.html

fjærene http://www.autospar.no/goxpage00000005dbpCOB129908.html

Mvh

Kenneth Stendal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

supersport er ikke det råeste og få tak i men heller ikke det billigste:) så funker nok godt nok til "vanlig kjøring".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kenneth...tak for tilbuddet, men det senker litt for mye (kjerringa skal kunne kjøre over fartsdumpene vettuh) og prisen er for høy. Ikke for det settet men for min lommebok :o

Erik: Du mener ikke at det er totalt jalla da? At det faktisk går an å bruke til, som du sir, helt vanlig kjøring?

Kvalitet i forhold til originale dempere?

Hva med de "koppelstangen". Skal jeg bekymre mig om det på en 1.6?

Federwegsbegrenzung? Noen som kan forklare mig det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis jeg ikke husker feil så har det vært snakk om supersport på forumet før, ta og søk så finner du nok noe. det med koppelstang har jeg ikke anelse hva er:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

45mm er absoultt ikke for mye.. Du får heller ta et lynkurs med dama i hvordan den skal kjøres.. ;)

Koppelstang lurer jeg på om er det staget som kobler stabstaget til bærearmen. Det kan bli gå litt uheldige geometrier hvis bilen senkes for mye. Men nå er jeg ikke 100% sikker på hvordan din ser ut under.

antriebswelle = drivknute. (kan ikke skjønne at denne skal by på problemer)

federwegbegrenzung = fjærvei-begrenser. (dette trenger du ikke med 45mm senking..)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok skal prøve å søke litt om supersport da. Det søket jeg gjorde i går var en masse tråde som handlet mest om Gewinde.

Men er nesten overbevist. Tror jeg kjøper det! Ville bare høre om andres erfaringer!

Hallo Harald...Ja dama mi presterte å låge en bulk i fangeren første dagen hun skulle på seminar i Oslo : bh :

Så hun trenger definitivt et kjørekurs eller to...

Man kan velge om man vil ha 30 mm senking eller 45/30 mm...da går jeg vel for 30 mm hele veien rundt siden der er akkurat like mye frigang mellom dekk og skjerm for og bak og jeg vil ikke ha den for langt ned, kun nok til at det visuelt ser bra ut samtidig som fjedringen bliver stivere og demperne mere faste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

45mm er absoultt ikke for mye.. Du får heller ta et lynkurs med dama i hvordan den skal kjøres.. ;)

Koppelstang lurer jeg på om er det staget som kobler stabstaget til bærearmen. Det kan bli gå litt uheldige geometrier hvis bilen senkes for mye. Men nå er jeg ikke 100% sikker på hvordan din ser ut under.

antriebswelle = drivknute. (kan ikke skjønne at denne skal by på problemer)

federwegbegrenzung = fjærvei-begrenser. (dette trenger du ikke med 45mm senking..)

antriebswelle = drivaksel, det som e e at vis du sener A3ène mere enn 45mm må mann skiftet et stag, husker ikke hva det staget het, men det må skiftes pga et eller annet tar borti drivakslingen.

Dennis Møller:

3800, det er vel ikke langt fra det du må betale for demperene åluss fjærer?

Du kan få de til 3500 men da må du betale frakt utenom! er bare nødt å bli kvitt det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kenneth; det er en god pris det!!

Flere ting som kommer inn i bildet her; 45mm senking blir for mye (for mig da) og hvis den kommer 4,5 cm lenger ned må jeg sikkert kjøpe de delene så ikke drivakslen kommer i kontakt med...øøh, ja de andre delene :o = Endda højere pris.

Så det er et stykke fra de 169 euro+norsk moms+tollgebyr+frakt (hvis ikke jeg kan få de til å skrive "geschenk" på pakken og ha litt flaks og dermed spare litt) uanset...som jeg har regnet på det kommer det på 169 euro + 30 euro i frakt, si 200 euro. 200 x 8,2 = 1640 x norsk moms forskjel (9%) = 1787 + tollgebyr på 200kr. ca. 2000,- Eller har jeg misforstått regnestykket?

Så det passer litt bedre inn i min økonomi, desuten bestiller jeg de førstl rett etter lønning 01.01.07 :P

Jeg vil tenke litt over det og gi dig en PM i tilfellet, OK?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja.. stemmer vel ikke helt. Jeg har per idag handlet hos ETT firma i Tyskland som har giddi bryet med å trekke fra tysk moms. Så dette må man regne med å betale. Og tollgebyr betaler man ikke på bildeler. Men derimot så kommer det vanligvis et momsutleggsgebyr fra posten på ca 100kr.

Så da kom jeg fram til 2150kr. Ikke noe upris det.. :)

Og jeg hadde forresten ikke gått for noe senkesett som senker forksjellig forran og bak. Det ser ikke mye bra ut spør du meg... med mindre du pleier å kjøre med ca 100kg drit baki bilen, som utlikner høyden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sett jeg fant frem til kunne man velge rett etter handlen er gjort om man vil ha senket 50mm for/35mm bak eller 35mm for/bak.

Jeg synes heller ikke at det er noe fint med mere senking foran.

Men 2150,- er en kanon pris...går 99% for det.

Hva var det du shoppet da?

Snadder til Passaten eller : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

antriebswelle = drivaksel, det som e e at vis du sener A3ène mere enn 45mm må mann skiftet et stag, husker ikke hva det staget het, men det må skiftes pga et eller annet tar borti drivakslingen.

Hvis du senker mer enn 45mm så må du bytte det nedre stabstaget. Hvis du senker mer vil drivakselen slå borti dette stabstaget. Skal mann senke skikkelig må mann altså bytte til et mindre stag (-:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er et stykke fra de 169 euro+norsk moms+tollgebyr+frakt (hvis ikke jeg kan få de til å skrive "geschenk" på pakken og ha litt flaks og dermed spare litt) uanset...som jeg har regnet på det kommer det på 169 euro + 30 euro i frakt, si 200 euro. 200 x 8,2 = 1640 x norsk moms forskjel (9%) = 1787 + tollgebyr på 200kr. ca. 2000,- Eller har jeg misforstått regnestykket?

Hvis nå du får sendt det til venner eller familie i Danmark sparer du en hel del på frakt, pluss at du slipper betale moms når du drar og henter det i Danmark, eller får venner/familie til å ta det med til deg neste gang du får besøk fra Danmark ;) Husker ikke om grensen for hva du har lov å ta med ligger på 5.000,- eller 6.000,- kr, men du er iallfall et godt stykke unna den grensen, og slipper ta sjansen på at tollen lar den gå gjennom som "Geschenk" og ikke heller ilegger deg et straffgebyr eller selv anslår verdien du skal betale moms av.. : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte også på det. Får besøk av min mamma til jul men hun klarer nok ikke flyturen med senkesettet under armen : rolleyes

Tror ikke jeg kommer til DK før sommer. Hmmm. DET er vel lenge og vente tenker jeg...

Må jo ha det på Nuuuuuuu

OT: Michael forresten, det delenummer til TT fothvileren finner jeg ikke i tråden din? Hvis jeg bare bestiller den fra en TT passer den så 100%?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte også på det. Får besøk av min mamma til jul men hun klarer nok ikke flyturen med senkesettet under armen : rolleyes

Tror ikke jeg kommer til DK før sommer. Hmmm. DET er vel lenge og vente tenker jeg...

Må jo ha det på Nuuuuuuu

OT: Michael forresten, det delenummer til TT fothvileren finner jeg ikke i tråden din? Hvis jeg bare bestiller den fra en TT passer den så 100%?

Skal finne riktig delenr. til deg, for den fra TT passer ikke uten litt modifikasjon : dum :

Nå er det vel ingen som sier at hun må ha det under armen?! ;) Bare en stor nok koffert med hjul, så blir det jo ikke noe særlig for henne å bære : rolleyes

Men du må si fra hva erfaring du gjør deg med Supersprint..!! Skal selv senke, men hadde nå tenkt å bruke litt flere penger og forhåpentlig få litt bedre kvalitet.. : flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner jeg min mamma rett har hun kofferten fylt allerede. Har bestilt litt forskjellige varer i form av Gillette, oransje Kings, fynsk røkt ost :tilber: og diverse former for danske bilblader.

Men jeg bestiller Supersport settet så snart januar lønnen blir satt inn på kontoen og så skal jeg poste erfaringer og kanskje et bilde eller to. Jobber samme sted som Harald Soia (VACN medlem ;) ) og skal forsøke få han til å hjelpe mig med monteringen :rolleye:.

Super med det delnr. Mikael (sorry for "ch" i sidste innlegg)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du senker mer enn 45mm så må du bytte det nedre stabstaget. Hvis du senker mer vil drivakselen slå borti dette stabstaget. Skal mann senke skikkelig må mann altså bytte til et mindre stag (-:

eg husker ikke helt hva mann måtte bytte, men husker når jeg bestilte sette hos autospar, da snakket de om at jeg mulighens måtte skifte en "dings":)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner jeg min mamma rett har hun kofferten fylt allerede. Har bestilt litt forskjellige varer i form av Gillette, oransje Kings, fynsk røkt ost :tilber: og diverse former for danske bilblader.

Super med det delnr. Mikael (sorry for "ch" i sidste innlegg)

No hard feeling Dennis : ja ::venner:

Fothvileren har delenr. 8N1 864 777A.. Har du fått opplyst samme delenr. på den til TT er det jo ikke noe problem, men jeg tviler på at de er helt like :o Er du fynbo? Hehe.. Er født i Odense selv ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite tips hvis du er ute etter rimelig sett med demper/fjærsats;

VW - Audi Club Norwegen har partneravtale med Rodin & Co

(http://www.rodin.no). Her får du tak i Lesjöfors fjærer og Koni dempere,

klubben får 25% avslag av prisen (og Rodin er grossisten for Koni

og Lesjöfors). Et komplett sett med fjærer og dempere til min tidl.

Audi 100 endte på 5003kr.

Går du for røde Koni og Lesjöfors bør du få det enda litt rimeligere.

Og husk, smart å bytte gummiforinger osv i samme slengen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ola...høres/ser ut som fine dempere/fjører men stadig alt for dyrt for en fattig danske : eek :

Men det med å bytte foringer i samme slengen hadde jeg seff ikke tenkt på nej...tak for tipset, klart jeg må få bestilt det også!

Mikael; ja jeg er fynbo, født og oppvokst på den grønne ø. Dog har jeg boet i Køpen i 5 år, midt i den gamle by rett ved søerne...JAJA dette blev vel OT, men man blir jo litt salig når man møder en annen danske, særlig en fra Odense : vinke :

Tak for det delenummer, blir kult og få litt aluminiums bling-bling i kupeen...

Men Mikael jeg sender dig nok en PM på et tidspunkt. Har en masse spørgsmål om de ting du har endret på A3'en din - højttalere, dogbone, krom, shortshift og angeleyes osv. Prøver ikke å gjøre denne tråd til et chatterom for danskere :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å sende PM om alt du måtte lure på : ja : Jeg har som du skjønner gjort litt, men har fortsatt flere planer, noen ser det ut til at du vil komme meg i forkjøpet med, så vi skal nok få utvekslet litt erfaringer ;)

OT: Bodde på Østerbro før jeg flyttet til Norge. Lurer på hvem som følger hvem sine fotspor her : klø :: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For all del bytt til sterkere foringer i forstillingen når du først skal senke! Et fullt sett med powerflex foringer fra facemotorsport koster ca 1600,- + frakt inkl 20% rabatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.