Anbefalte innlegg

Noen som kan forklare meg hvordan det er meningen å få av det indre dørtrekket på disse passatene?

DSC00285.jpg

Tror jeg skjønner tegningen sånn noenlunde men klarer faen ikke å få vindusheisen løs fra vinduet. Er det meningen at man skal klare å dytte den 'tappen' som går igjennom vinduet, ut av vinduet? Går jo ikke ann å komme til med noe på baksiden der. Dessuten er jo vindusheisen popnaglet fast i dette metalldekselet. Hvorfor gjør de slike ting??: bh : To skruer hadde gjort samme nytten og og gjort jobben mye lettere.

DSC00283.jpg

Skal ha det ut får å reparere eller bytte det ytre dørhåndtaket. Er slarkete og går ikke ann å åpne døren fra utsiden. Noen her som vet hva det kan skyldes? Fikk ikke sett nærmere på det pga den idiotiske løsningen med det metalldekselet.

Noen som har gjort denne jobben før og har noen tips og triks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vindusheisen og denne plata er èn del, husker jeg ikke helt feil. Dvs at hvis du skal ha ny heis, kommer hele driten, med plate. Det er jo bare å borre opp popnaglene da, og sette i nye etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde vel kanskje vert en idé å gjøre litt "research" før du begynnte å skru.

det utvendige håndtaket ditt er festa i en wire til dørlåsen, tipper at den har hoppa ut av sporet. du kommer til denne uten å demontere dørplata.

Du finner en rund plast propp på dørkarmen ved siden av håndtaket. inni der sitter en T20 torx skrue. skru ut denne til du møter motstand(ikke helt ut!). da kan du dra ut det plast dekselet bak håntaket. der kommer du til wiren. evt. se på en av de andre dørene hvordan det skal se ut bak der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp en ut-gammel tråd jeg...

Hvordan får man av metallplaten som sitter bak dørtrekket på bakdørene?

Er det en eller annen innfesting av vindu som må ut ettersom jeg kan lese at vindushevermekanismen kun leveres komplett med motor / skinner / plate etc.??

Evt. finnes det noen "how-to" for bakdørene (framdørene har jeg funnet på...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp en ut-gammel tråd jeg...

Hvordan får man av metallplaten som sitter bak dørtrekket på bakdørene?

Er det en eller annen innfesting av vindu som må ut ettersom jeg kan lese at vindushevermekanismen kun leveres komplett med motor / skinner / plate etc.??

Evt. finnes det noen "how-to" for bakdørene (framdørene har jeg funnet på...)

Skal ikke være så vanskelig og få av denne.

Må løsne vindu i fra plata og heisen. siden heisen sitter fast i plata.

Kjør vindu ned til du ser feste til vindu igjennom ett hull i plata og dytt dermed ut en låsepinne som vindu er festet med. Løft opp vindu og teip det fast rundt karmen eller no. slik at det holder seg opp.

Da er det bare og lirke ut plata. selvfølgelig etter at alle skruer er løsnet .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ledningen som kommer ut av døra i forkant og er festet i b stolpen på biler med el heis og sentrallås må løsnes å stikkes inn i døra, evt den kan løsnes fra plata og den komponenter.låskassens to skruer i bakkant av døra må demonteres da denne er naglet til plata, samt utv. dørhandtak må demonteres. det sitter to plast rørsplinter som holder vindet, en inni den andre. disse skyves inn i døra, den innerste først. Vinduet teipes så opp og skruene rundt plata demonteres og den lirkes ut. Ved montering settes plastsplintene tilbake i vinduet å lar det forbli teipet opp til plata er på plass hvorpå det til slutt skyves på plass i holderen til det klikker på plass.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.